V dôsledku pretrvávajúcej hospodárskej krízy a následného zníženého dopytu po automobiloch na európskych trhoch, pristúpila spoločnosť Kia Motors Slovakia v tomto roku ku skráteniu pracovného času vo výrobe na 6 hodín. Štandardnú dvojzmennú prevádzku obnoví spoločnosť v pondelok, 13. júla 2009.
Pod túto zmenu sa okrem oživenia predaja na niektorých európskych trhoch podpíše najmä plánované spustenie sériovej výroby novej - dizajnovo upravenej - verzie automobilu Kia cee’d, ktorá bude verejnosti oficiálne predstavená na septembrovom autosalóne vo Frankfurte.
Automobil Kia cee’d, ktorý sa na Slovensku vyrába od decembra 2006, bol navrhnutý špeciálne pre potreby európskych zákazníkov a stal sa prvým kórejským osobným automobilom, ktorý dosiahol maximálne hodnotenie piatich hviezdičiek v bezpečnostnom teste Euro NCAP. Od svojho uvedenia na trh si získal množstvo priaznivcov v celej Európe a spoločnosť Kia Motors Slovakia vyrobila už viac ako 330 000 automobilov Kia cee’d v troch karosárskych úpravách – 5-dverový cee’d, kombi cee´d_sw a trojdverový športový pro_cee´d. Celkový počet vyrobených automobilov vrátane modelu Kia Sportage prekročil v závode Kia Motors Slovakia hranicu 400,000 kusov.
V období hospodárskej recesie a zníženého dopytu po automobiloch, je jednou z priorít spoločnosti Kia Motors Slovakia udržanie zamestnanosti. Spoločnosť zamestnáva približne 2 700 ľudí, z čoho priamo vo výrobe pracuje viac ako 2 300 zamestnancov.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.