Základní kámen nové karosárny pro výrobu Audi Q3 slavnostně položili ve výrobním závodě SEAT v Martorellu u Barcelony. Nové SUV značky Audi bude z bran závodu vyjíždět od roku 2011.
V únoru 2010 se v budované hale počítá s instalací výrobního zařízení, která se s téměř 300 roboty stane jedním z nejmodernějších provozů svého druhu na světě. Postavení nové haly a výroba nového Audi Q3 v továrně SEAT v Martorellu je dalším potvrzením špičkové technické úrovně a kvality výroby, jehož tento výrobní závod španělské značky v uplynulých letech dosáhl.
Ceremoniál vedl José Montilla, předseda katalánské vlády. Dále se ho zúčastnili Josep Huguet, ministr katalánské vlády pro inovace, universitní vzdělávání a podnikání, Mar Serna, ministr práce katalánské vlády, a starostové obcí v blízkosti výrobního závodu SEAT společně s početnými představiteli podnikatelského sektoru a odborových organizací. Přítomen byl rovněž Frank Dreves, viceprezident Audi AG zodpovědný za výrobu, a Erich Schmitt, prezident společnosti SEAT, jakož i další členové výkonného managementu.
Erich Schmitt zdůraznil důležitost nového provozu pro budoucnost firmy SEAT. „Tato výrobní hala představuje největší investici (300 milionů eur) firmy SEAT v uplynulých 15 letech. V prostorách závodu Martorell budeme v prémiové kvalitě vyrábět vozy Q3 pro Audi. To je dobrá zpráva pro španělský automobilový průmysl a obzvlášť pro Katalánsko.“
Výstavba závodu č. 6 byla zahájena dva měsíce poté, co vedení koncernu Volkswagen přidělilo výrobu Audi Q3 závodu Martorell. Produkci vozu bude zajišťovat 1500 zaměstnanců a další důležitá pracovní místa vzniknou u dodavatelů.
Ve španělském Martorellu se s výjimkou Alhambry vyrábějí všechny modely značky SEAT (Ibiza, Ibiza SC, Cordoba, Leon, Toledo, Altea, Altea, Altea XL, Altea freetrack, Exeo a Exeo ST).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.