Základní kámen nové karosárny pro výrobu Audi Q3 slavnostně položili ve výrobním závodě SEAT v Martorellu u Barcelony. Nové SUV značky Audi bude z bran závodu vyjíždět od roku 2011.
V únoru 2010 se v budované hale počítá s instalací výrobního zařízení, která se s téměř 300 roboty stane jedním z nejmodernějších provozů svého druhu na světě. Postavení nové haly a výroba nového Audi Q3 v továrně SEAT v Martorellu je dalším potvrzením špičkové technické úrovně a kvality výroby, jehož tento výrobní závod španělské značky v uplynulých letech dosáhl.
Ceremoniál vedl José Montilla, předseda katalánské vlády. Dále se ho zúčastnili Josep Huguet, ministr katalánské vlády pro inovace, universitní vzdělávání a podnikání, Mar Serna, ministr práce katalánské vlády, a starostové obcí v blízkosti výrobního závodu SEAT společně s početnými představiteli podnikatelského sektoru a odborových organizací. Přítomen byl rovněž Frank Dreves, viceprezident Audi AG zodpovědný za výrobu, a Erich Schmitt, prezident společnosti SEAT, jakož i další členové výkonného managementu.
Erich Schmitt zdůraznil důležitost nového provozu pro budoucnost firmy SEAT. „Tato výrobní hala představuje největší investici (300 milionů eur) firmy SEAT v uplynulých 15 letech. V prostorách závodu Martorell budeme v prémiové kvalitě vyrábět vozy Q3 pro Audi. To je dobrá zpráva pro španělský automobilový průmysl a obzvlášť pro Katalánsko.“
Výstavba závodu č. 6 byla zahájena dva měsíce poté, co vedení koncernu Volkswagen přidělilo výrobu Audi Q3 závodu Martorell. Produkci vozu bude zajišťovat 1500 zaměstnanců a další důležitá pracovní místa vzniknou u dodavatelů.
Ve španělském Martorellu se s výjimkou Alhambry vyrábějí všechny modely značky SEAT (Ibiza, Ibiza SC, Cordoba, Leon, Toledo, Altea, Altea, Altea XL, Altea freetrack, Exeo a Exeo ST).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?