Nové prvky bezpečnosti: kovové i podlahový airbag

Braňo Porubčan, 18. června 2009, 20:40 Google+

Kovové i podlahový airbag, a ďalších viac ako tucet bezpečnostných inovácií pre budúcu sériovú výrobu, prináša bezpečnostné experimentálne vozidlo ESF 2009 vyhotovené na báze automobilu Mercedes S 400 HYBRID.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S

S | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Premiéru malo na 21. Medzinárodnej konferencii o zvýšení bezpečnosti vozidiel (ESV - Enhanced Safety of Vehicles Conference) v nemeckom Štuttgarte.

Experimentálne vozidlo ESF 2009 predstavuje napríklad úplnú bezpečnostnú novinku fungujúcu ako kovové airbagy. Sú to bočné výstuhy dverí zo špeciálneho kovového materiálu, ktoré sa pred nárazom aktivujú pod tlakom 10 až 20 barov. Oproti bežným dosahujú rovnakú účinnosť pri menších rozmeroch a nižšej hmotnosti, čím šetria priestor. Koncept tiež prvý krát v histórii automobilizmu prináša nafukovací vak inštalovaný pod podlahou auta. Aktivuje sa pri prudkom brzdení ak senzory indikujú, že nastane zrážka. Po nafúknutí nadvihne vpredu auto až o 8 cm. Keďže je tento podlahový airbag v porovnaní s bežnými podstatne pevnejší, trením o vozovkou účinne pomáha pri brzdení.

Ďalšia z noviniek v oblasti bezpečnosti prezentovaných pri tomto experimentálnom vozidle sú sedadlá, ktoré sa s cestujúcimi auta po aktivácii senzormi uhýbajú pred nárazom a minimalizujú tak jeho dôsledky, pričom sa posunú o 5 cm bližšie k stredu vozidla.

Experimentálne vozidlo je spôsobilé prijímať a vysielať výstrahy o nebezpečenstve na trase cesty. Má tiež inteligentné svetlá, ktoré vedia rozpoznať a zamerať svoje lúče na živé objekty i mimo práve osvetlenej oblasti.

"Bezpečnosť je jedným z ústredných prvkov značky Mercedes-Benz. Už takmer 70 rokov určujeme v tejto oblasti na trhu trendy. Na úžitok našich zákazníkov a účastníkov cestnej premávky vôbec. ESF 2009 ukazuje, že máme ešte veľa nápadov a aj absolútnu vôľu byť aj v budúcnosti lídrom automobilového priemyslu na tomto poli“, vysvetľuje predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche.

Vytisknout

Diskuze: Nové prvky bezpečnosti: kovové i podlahový airbag

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

X1

BMW uvolnilo další fotku X1. Ale málokdo si ho na ni všimne...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud