Nové prvky bezpečnosti: kovové i podlahový airbag

Braňo Porubčan, 18. června 2009, 20:40 Google+

Kovové i podlahový airbag, a ďalších viac ako tucet bezpečnostných inovácií pre budúcu sériovú výrobu, prináša bezpečnostné experimentálne vozidlo ESF 2009 vyhotovené na báze automobilu Mercedes S 400 HYBRID.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S

S | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Premiéru malo na 21. Medzinárodnej konferencii o zvýšení bezpečnosti vozidiel (ESV - Enhanced Safety of Vehicles Conference) v nemeckom Štuttgarte.

Experimentálne vozidlo ESF 2009 predstavuje napríklad úplnú bezpečnostnú novinku fungujúcu ako kovové airbagy. Sú to bočné výstuhy dverí zo špeciálneho kovového materiálu, ktoré sa pred nárazom aktivujú pod tlakom 10 až 20 barov. Oproti bežným dosahujú rovnakú účinnosť pri menších rozmeroch a nižšej hmotnosti, čím šetria priestor. Koncept tiež prvý krát v histórii automobilizmu prináša nafukovací vak inštalovaný pod podlahou auta. Aktivuje sa pri prudkom brzdení ak senzory indikujú, že nastane zrážka. Po nafúknutí nadvihne vpredu auto až o 8 cm. Keďže je tento podlahový airbag v porovnaní s bežnými podstatne pevnejší, trením o vozovkou účinne pomáha pri brzdení.

Ďalšia z noviniek v oblasti bezpečnosti prezentovaných pri tomto experimentálnom vozidle sú sedadlá, ktoré sa s cestujúcimi auta po aktivácii senzormi uhýbajú pred nárazom a minimalizujú tak jeho dôsledky, pričom sa posunú o 5 cm bližšie k stredu vozidla.

Experimentálne vozidlo je spôsobilé prijímať a vysielať výstrahy o nebezpečenstve na trase cesty. Má tiež inteligentné svetlá, ktoré vedia rozpoznať a zamerať svoje lúče na živé objekty i mimo práve osvetlenej oblasti.

"Bezpečnosť je jedným z ústredných prvkov značky Mercedes-Benz. Už takmer 70 rokov určujeme v tejto oblasti na trhu trendy. Na úžitok našich zákazníkov a účastníkov cestnej premávky vôbec. ESF 2009 ukazuje, že máme ešte veľa nápadov a aj absolútnu vôľu byť aj v budúcnosti lídrom automobilového priemyslu na tomto poli“, vysvetľuje predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche.

Vytisknout

Diskuze: Nové prvky bezpečnosti: kovové i podlahový airbag

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

X1

BMW uvolnilo další fotku X1. Ale málokdo si ho na ni všimne...

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud