Kovové i podlahový airbag, a ďalších viac ako tucet bezpečnostných inovácií pre budúcu sériovú výrobu, prináša bezpečnostné experimentálne vozidlo ESF 2009 vyhotovené na báze automobilu Mercedes S 400 HYBRID.
Premiéru malo na 21. Medzinárodnej konferencii o zvýšení bezpečnosti vozidiel (ESV - Enhanced Safety of Vehicles Conference) v nemeckom Štuttgarte.
Experimentálne vozidlo ESF 2009 predstavuje napríklad úplnú bezpečnostnú novinku fungujúcu ako kovové airbagy. Sú to bočné výstuhy dverí zo špeciálneho kovového materiálu, ktoré sa pred nárazom aktivujú pod tlakom 10 až 20 barov. Oproti bežným dosahujú rovnakú účinnosť pri menších rozmeroch a nižšej hmotnosti, čím šetria priestor. Koncept tiež prvý krát v histórii automobilizmu prináša nafukovací vak inštalovaný pod podlahou auta. Aktivuje sa pri prudkom brzdení ak senzory indikujú, že nastane zrážka. Po nafúknutí nadvihne vpredu auto až o 8 cm. Keďže je tento podlahový airbag v porovnaní s bežnými podstatne pevnejší, trením o vozovkou účinne pomáha pri brzdení.
Ďalšia z noviniek v oblasti bezpečnosti prezentovaných pri tomto experimentálnom vozidle sú sedadlá, ktoré sa s cestujúcimi auta po aktivácii senzormi uhýbajú pred nárazom a minimalizujú tak jeho dôsledky, pričom sa posunú o 5 cm bližšie k stredu vozidla.
Experimentálne vozidlo je spôsobilé prijímať a vysielať výstrahy o nebezpečenstve na trase cesty. Má tiež inteligentné svetlá, ktoré vedia rozpoznať a zamerať svoje lúče na živé objekty i mimo práve osvetlenej oblasti.
"Bezpečnosť je jedným z ústredných prvkov značky Mercedes-Benz. Už takmer 70 rokov určujeme v tejto oblasti na trhu trendy. Na úžitok našich zákazníkov a účastníkov cestnej premávky vôbec. ESF 2009 ukazuje, že máme ešte veľa nápadov a aj absolútnu vôľu byť aj v budúcnosti lídrom automobilového priemyslu na tomto poli“, vysvetľuje predseda predstavenstva spoločnosti Daimler Dr. Dieter Zetsche.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.