Pokud před Brunem Hansenem, regionálním manažerem prodeje zastoupení Bridgestone Denmark, zmíníte M729, odpoví na to: 801 090 kilometrů. To je počet kilometrů, který řidič Poul Jensen z firmy Nielsens Fiskeeksport zanechal za sebou se svým tahačem Volvo FH12 obutým do pneumatik Bridgestone M729.
Ačkoli bylo mnoho z těchto kilometrů ujeto na dobrých silnicích mezi sídlem přepravce Nielsens Fiskeeksport v Aalb?ku, v severním Jutsku, a různými cíli převážně v Polsku a Německu, je to stále působivý výkon dosažený na jedné sadě pneumatik.
Nielsen k tomu poznamenal: „Je to nejdelší vzdálenost, jakou jsem kdy ujel na jedné sadě pneumatik a po celou dobu životnosti těchto plášťů jsem byl velmi spokojen s jejich přilnavostí na mokré i suché vozovce.“
Nielsen udržuje své Volvo v dobrém a bezpečném stavu, což zahrnuje správné seřízení geometrie a vhodný tlak vzduchu v pneumatikách. Špatně seřízená geometrie vede k nestejnoměrnému opotřebení a nízký tlak vzduchu výrazně zkracuje životnost pneumatik pro nákladní vozidla a zvyšuje spotřebu paliva.
Také jízdní styl řidiče má obrovský vliv na životnost pneumatiky. Agresivní řízení s rychlou akcelerací a prudkým brzděním vede k rychlejšímu opotřebení v porovnání s klidným a předvídavým stylem řízení.
Čím menší je odpor mezi vozovkou a pneumatikou, tím nižší je spotřeba paliva. Poul Jensen dokáže se svým pět let starým tahačem Volvo s mechanickou převodovkou ujet 3,5 km na litr nafty (spotřeba 28,6 l/100 km).
Poul Jensen nechal po ujetí 600 000 km prořezat do ojetých plášťů nové drážky, a tím jim daroval druhý život. Prořezávání pneumatik se provádí vyřezáním hlubších drážek do běhounu podle původního dezénu pneumatiky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.