Nový pickup Volkswagen se jmenuje Amarok. Sériová podoba prvního pickupu od evropského velkoobjemového výrobce bude odhalena na podzim tohoto roku. Uvedení na jihoamerický trh je naplánováno na jaro roku 2010, do Evropy přijde Amarok během příštího léta.
S novinkou hodlá Volkswagen vstoupit do nového segmentu, který v současné době ovládají zejména japonští výrobci. Volkswagen Užitkové vozy novinku poprvé ukázal na loňském autosalonu užitkových vozů IAA v Hannoveru, coby první ochutnávku čtvrté modelové řady. Nový Amarok se bude vyrábět v Argentině v továrně Pacheco u Buenos Aires.
Jméno Amarok pochází z jazyku Inuitů, kteří žijí v severní Kanadě a Grónsku, a znamená vlk. Inuité považují vlka za krále divočiny, a to díky jeho atletickému tělu, robustnosti, vytrvalosti a nadřazenosti.
Amarok však také v románských jazycích, kterými se mluví na hlavních očekávaných odbytištích vozu v Brazílii a Argentině, znamená „ten, který miluje kameny“. Na obou zmíněných trzích existuje dlouhodobě velká poptávka po pickupech, zejména kvůli jejich všestrannosti jak pro rekreační využití, tak pro podnikání. Spolehlivost a schopnost jízdy v terénu, které s sebou Amarok přinese, jej udělají maximálně atraktivním vozem.
„Jméno Amarok přesně vystihuje charakter našeho pickupu, stanovujícího měřítka ve své třídě. S hledáním názvu, který by byl použitelný v celosvětovém měřítku, jsme si dali velkou práci. Označení Amarok by mělo evokovat pozitivní asociace na všech relevantních trzích a být více přesvědčivé než názvy již zavedených konkurentů,“ říká Stephan Schaller, generální ředitel společnosti Volkswagen Užitkové vozy.
Nový Amarok je prvním evropským pickupem svého druhu, který se postaví zejména asijské konkurenci v jednotunové třídě. Šestý model značky Volkswagen Užitkové vozy, který následuje po modelech Caddy, Transporter (a Multivan), Crafter, Saveiro a T2 (poslední dva jmenovaní jsou v prodeji pouze na jihoamerických trzích), je důležitou součástí strategického růstu koncernu a otevírá pro Volkswagen nový segment. „Volkswagen Amarok posouvá naši značku do nové, ještě více mezinárodní dimenze. Jsme hrdi na to, že jsme vyvinuli, postavili a budeme prodávat tento vůz, který je velmi důležitý pro růst celého koncernu a představuje logický přírůstek do našeho globálního modelového portfolia,“ dodává Stephan Schaller.
Zcela nově vyvinutý Amarok bude uveden na trh jako pickup s dvojkabinou a s pohonem všech kol, verze s jednoduchou kabinou bude k dispozici později. Novinka se může pochlubit nejen robustním vzhledem, ale také účinnými motory a designem odpovídajícím současnému směru značky Volkswagen - koncept vozu, který byl představen v loňském roce na autosalonu v Hannoveru, dává první představu o tom, jak bude novinka vypadat. Pro pohon vozu bude použita nová generace výkonných a zároveň úsporných vznětových agregátů TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Díky tomu bude mít Amarok nejnižší spotřebu paliva a nejnižší hodnoty emisí CO2 v segmentu pickupů.
Volkswagen Amarok přijde na jihoamerický a středoamerický trh na jaře příštího roku, následně bude uveden v Evropě, Rusku, Africe a v Austrálii.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?