Takmer nehlučný vodíkový autobus bez emisií Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid bude mať svetovú premiéru začiatkom júna vo Viedni (od 7. do 11. júna na svetovom kongrese dopravných podnikov – UITP).
Pohon autobusu dosahuje vysokú účinnosť, pričom rekuperácia (spätné získavanie energie z brzdenia) ušetrí 10 až 25 percent spotreby vodíka v závislosti od jazdných podmienok. Na jeseň sa začne testovanie autobusu v mestských aglomeráciách.
Najnovší vodíkový autobus je výsledkom vývoja, ktorý začal roku 1997 model NEBUS (na palivové články) a pokračuje v ňom Citaro G BlueTec Hybrid (dieselelektrický). Od svojich predchodcov ako aj bežných autobusov Mercedes-Benz Citaro využíva viacero (i zdokonalených) prvkov.
Spôsobilosť pre uplatnenie v praxi už preukázalo 36 autobusov Mercedes-Benz Citaro s pohonom na palivové články, ktoré sú od roku 2003 v prevádzke a spolu odjazdili cez dva milióny km.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?