Automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën ve spolupráci s Nadací Partnerství uzavřela pátý ročník grantového programu Partnerství pro Kolínsko. Jeho prostřednictvím podporuje rozvoj kolínského regionu částkou 4 000 000 Kč ročně.
V letošním ročníku byly vyhlášeny, stejně jako v uplynulých letech, priority bezpečná doprava a životní prostředí. Novou prioritou, nazvanou rozvoj regionu, se TPCA snažila podpořit projekty, které mají ambice získat prostředky z evropských fondů, a projekty organizací zaměřených na práci s předškolními dětmi. Nezávislá komise vybrala z celkového počtu 60 žádostí dohromady 19 úspěšných projektů. V oblasti bezpečné dopravy bude podpořeno pět projektů za 1 582 500 korun. Dalších pět projektů věnujících se ochraně životního prostředí se podělí o 913 090 korun a celkem devět projektů směrovaných na aktivity předškolních dětí a žádostí o evropské peníze získalo v součtu 1 504 410 korun.
TPCA letos podpoří například výstavbu dětských hřišť v Kolíně, vznik cykloturistické trasy kolem Kutné Hory, činnosti rodinných center, zpracování podkladů pro dotaci na rekonstrukci objektu komunitního centra financovaného z fondů EU, rozvoj neziskových organizací na Kolínsku, ekologický program pro návštěvníky mateřského centra, zajištění bezpečnosti v dopravně nepřehledném úseku silnice a několik zajímavých projektů mateřských škol.
Celkem věnovala TPCA na dobročinné projekty na Kolínsku více než 70 milionů korun. Vedle grantového programu Partnerství pro Kolínsko rozděluje prostředky v programu Sponzoring pro zaměstnance, tedy na projekty, na kterých spolupracují zaměstnanci automobilky. Vedle toho je hlavním sponzorem BC Kolín a řady tradičních kulturních akcí v regionu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.