Automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën ve spolupráci s Nadací Partnerství uzavřela pátý ročník grantového programu Partnerství pro Kolínsko. Jeho prostřednictvím podporuje rozvoj kolínského regionu částkou 4 000 000 Kč ročně.
V letošním ročníku byly vyhlášeny, stejně jako v uplynulých letech, priority bezpečná doprava a životní prostředí. Novou prioritou, nazvanou rozvoj regionu, se TPCA snažila podpořit projekty, které mají ambice získat prostředky z evropských fondů, a projekty organizací zaměřených na práci s předškolními dětmi. Nezávislá komise vybrala z celkového počtu 60 žádostí dohromady 19 úspěšných projektů. V oblasti bezpečné dopravy bude podpořeno pět projektů za 1 582 500 korun. Dalších pět projektů věnujících se ochraně životního prostředí se podělí o 913 090 korun a celkem devět projektů směrovaných na aktivity předškolních dětí a žádostí o evropské peníze získalo v součtu 1 504 410 korun.
TPCA letos podpoří například výstavbu dětských hřišť v Kolíně, vznik cykloturistické trasy kolem Kutné Hory, činnosti rodinných center, zpracování podkladů pro dotaci na rekonstrukci objektu komunitního centra financovaného z fondů EU, rozvoj neziskových organizací na Kolínsku, ekologický program pro návštěvníky mateřského centra, zajištění bezpečnosti v dopravně nepřehledném úseku silnice a několik zajímavých projektů mateřských škol.
Celkem věnovala TPCA na dobročinné projekty na Kolínsku více než 70 milionů korun. Vedle grantového programu Partnerství pro Kolínsko rozděluje prostředky v programu Sponzoring pro zaměstnance, tedy na projekty, na kterých spolupracují zaměstnanci automobilky. Vedle toho je hlavním sponzorem BC Kolín a řady tradičních kulturních akcí v regionu.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.