Automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën ve spolupráci s Nadací Partnerství uzavřela pátý ročník grantového programu Partnerství pro Kolínsko. Jeho prostřednictvím podporuje rozvoj kolínského regionu částkou 4 000 000 Kč ročně.
V letošním ročníku byly vyhlášeny, stejně jako v uplynulých letech, priority bezpečná doprava a životní prostředí. Novou prioritou, nazvanou rozvoj regionu, se TPCA snažila podpořit projekty, které mají ambice získat prostředky z evropských fondů, a projekty organizací zaměřených na práci s předškolními dětmi. Nezávislá komise vybrala z celkového počtu 60 žádostí dohromady 19 úspěšných projektů. V oblasti bezpečné dopravy bude podpořeno pět projektů za 1 582 500 korun. Dalších pět projektů věnujících se ochraně životního prostředí se podělí o 913 090 korun a celkem devět projektů směrovaných na aktivity předškolních dětí a žádostí o evropské peníze získalo v součtu 1 504 410 korun.
TPCA letos podpoří například výstavbu dětských hřišť v Kolíně, vznik cykloturistické trasy kolem Kutné Hory, činnosti rodinných center, zpracování podkladů pro dotaci na rekonstrukci objektu komunitního centra financovaného z fondů EU, rozvoj neziskových organizací na Kolínsku, ekologický program pro návštěvníky mateřského centra, zajištění bezpečnosti v dopravně nepřehledném úseku silnice a několik zajímavých projektů mateřských škol.
Celkem věnovala TPCA na dobročinné projekty na Kolínsku více než 70 milionů korun. Vedle grantového programu Partnerství pro Kolínsko rozděluje prostředky v programu Sponzoring pro zaměstnance, tedy na projekty, na kterých spolupracují zaměstnanci automobilky. Vedle toho je hlavním sponzorem BC Kolín a řady tradičních kulturních akcí v regionu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?