Legendárny Mercedes-Benz G nevyčerpal ani tridsať rokov po uvedení všetky svoje možnosti. Potvrdzujú to dve najnovšie vyhotovenia tohto terénneho automobilu, ktorý sa stal motoristickou ikonou.
Model G 280 CDI Station lang EDITION.PUR pre najťažší terén a extrémne namáhanie je podľa výrobcu spôsobilý i pre cestu okolo sveta ak je optimalizovaný zvláštnou výbavou ako pneumatikami All-Terrain (265/75 R 16), rozšírenými elastickými blatníkmi, ochranou svetiel, vystuženou kapotou na ktorú sa dá stúpiť pre lepší prístup k strešnému nosiču, ťažnému zariadeniu vpredu a dvojkrídlovými zadnými dverami. V interiéri sú štyri samostatné sedadlá potiahnuté odolným textilným čalúnením alebo syntetickou kožou, gumová podlahová krytina, ovládacie prvky chránené pred postriekaním vodou a otvory na jej vypustenie z priestoru pod nohami.
Komfortný a prestížny G 500 Station lang LIMITED.30 s platinovo-čiernym lakom designo, špeciálne tvarovanými diskmi z ľahkej zliatiny, koženou výbavou designo vo farbe „chablis“ s ozdobnými prvkami designo z topoľového dreva antracitovej farby nezahanbí majiteľa ani pri ceste do divadla.
Mercedes-Benz G najnovšie získal s odstupom od ostatných uchádzačov titul „Superstar 2009“ časopisu 4Wheel Fun a „Klasický automobil budúcnosti“ časopisu „Motor Klassik“. Paleta ocenení, ktoré dostal tento kultový tereniak už predtým od čitateľov uvedených časopisov, či ďalších sa tak opäť rozrástla. G už má napríklad ocenenia: „Terénny automobil roka“ 5-krát časopis Off Road a raz Magazine 4x4, „Najlepší terénny automobil sveta“ 14-krát časopis auto motor und sport, „Najlepší terénny automobil 4x4 na svete“ časopis bushdriver a „Najlepší ťažný automobil roku“ časopis Boote.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.