Legendárny Mercedes-Benz G nevyčerpal ani tridsať rokov po uvedení všetky svoje možnosti. Potvrdzujú to dve najnovšie vyhotovenia tohto terénneho automobilu, ktorý sa stal motoristickou ikonou.
Model G 280 CDI Station lang EDITION.PUR pre najťažší terén a extrémne namáhanie je podľa výrobcu spôsobilý i pre cestu okolo sveta ak je optimalizovaný zvláštnou výbavou ako pneumatikami All-Terrain (265/75 R 16), rozšírenými elastickými blatníkmi, ochranou svetiel, vystuženou kapotou na ktorú sa dá stúpiť pre lepší prístup k strešnému nosiču, ťažnému zariadeniu vpredu a dvojkrídlovými zadnými dverami. V interiéri sú štyri samostatné sedadlá potiahnuté odolným textilným čalúnením alebo syntetickou kožou, gumová podlahová krytina, ovládacie prvky chránené pred postriekaním vodou a otvory na jej vypustenie z priestoru pod nohami.
Komfortný a prestížny G 500 Station lang LIMITED.30 s platinovo-čiernym lakom designo, špeciálne tvarovanými diskmi z ľahkej zliatiny, koženou výbavou designo vo farbe „chablis“ s ozdobnými prvkami designo z topoľového dreva antracitovej farby nezahanbí majiteľa ani pri ceste do divadla.
Mercedes-Benz G najnovšie získal s odstupom od ostatných uchádzačov titul „Superstar 2009“ časopisu 4Wheel Fun a „Klasický automobil budúcnosti“ časopisu „Motor Klassik“. Paleta ocenení, ktoré dostal tento kultový tereniak už predtým od čitateľov uvedených časopisov, či ďalších sa tak opäť rozrástla. G už má napríklad ocenenia: „Terénny automobil roka“ 5-krát časopis Off Road a raz Magazine 4x4, „Najlepší terénny automobil sveta“ 14-krát časopis auto motor und sport, „Najlepší terénny automobil 4x4 na svete“ časopis bushdriver a „Najlepší ťažný automobil roku“ časopis Boote.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.