Audi boduje v disciplíně mechatroniky. Svaz německých inženýrů (VDI) letos udělil „Cenu za inovace Mechatronika 2009“ dynamickému řízení Audi, které je výbornou ukázkou inovačního potenciálu, jenž spočívá v inteligentní kombinaci mechaniky, elektroniky a informatiky.
• Svaz německých inženýrů (VDI) ocenil dynamické řízení Audi jako výjimečnou inovaci
• Soutěž napříč obory v mechatronice, jíž patří budoucnost
• Dynamické řízení zvyšuje potěšení z jízdy, bezpečnost a komfort
Oceněná technologie zajišťuje větší agilitu, komfort a bezpečnost prostřednictvím inteligentní regulace účinku posilovače a převodu řízení a aktivního propojení se stabilizačním systémem.
„Úzká spolupráce různých disciplín je u Audi důležitým zdrojem inovací. Proto považujeme ocenění za zvláštní uznání našeho úsilí,“ řekl Dr. Ralf Schwarz, vedoucí vývoje podvozkových regulačních systémů.
Dynamické řízení Audi spojuje inovativní konstrukci převodného ústrojí z letectví a kosmonautiky s vysoce citlivými senzory a digitálním přenosem a zpracováním dat, aby zajistilo vyšší úroveň bezpečnosti a potěšení z jízdy.
Oceněná technika automaticky přizpůsobuje převod řízení a účinek posilovače řízení rychlosti jízdy. Na dálnici je zárukou suverénního jízdního komfortu a směrové stability méně strmý převod a menší podpora ze strany posilovače. Naproti tomu při jízdě po zatáčkovité silnici a v malých až středních rychlostech přechází řízení na strmější převod, aby se zvýšila preciznost řízení a zrychlily reakce vozu. Strmý převod a minimální ovládací síly na volantu usnadňují řidiči parkování a manévrování v těsných prostorech.
Dynamické řízení současně pomáhá řidiči řešit krizové situace. Propojení se stabilizačním systémem ESP totiž umožňuje stabilizovat vůz prostřednictvím automatických korekcí řízení. ESP proto nemusí zasahovat tak často. Výsledkem je ještě vyšší úroveň dynamiky a aktivní bezpečnosti.
Dynamické řízení se již dnes dodává na přání pro vozy Audi A4, S4, A4 allroad, A5, S5, A5 Cabriolet a Audi Q5. Techniku ověnčenou „Cenou za inovace Mechatronika 2009“ lze objednat ve spojení se systémem Audi drive select.
Audi drive select dává řidiči možnost přizpůsobit si kdykoli kompletní nastavení svého vozu Audi podle osobních preferencí od vyloženě komfortního až po obzvlášť sportovní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.