Mitsubishi Pajero s pohonom všetkých štyroch kolies dosiahlo najlepšie výsledky v oblasti výkonu, všestrannosti a hodnoty, keď suverénne zvíťazilo nad svojimi rivalmi v tendry o uzavretie kontraktu s Ozbrojenými silami Írskej republiky.
Výsledkom testovania a vyhodnotenia parametrov vozidiel od viacerých výrobcov bol záver Ozbrojených síl, že práve Mitsubishi Pajero plne zodpovedá rôznorodým požiadavkám írskej armády. Vozidlá budú využívané najmä v Írsku, kde budú plniť úlohy spojené s asistenciou civilným zložkám ako napr. eskorta pri prevoze peňazí, či eskorta pri prevoze väzňov. Taktiež budú slúžiť pri výučbe šoférov s cieľom vyškoliť kvalifikovaný personál schopný plnohodnotne ovládať vozidlá na domácej pôde ale i v zahraničí. V zámorí budú vozidlá Mitsubishi Pajero využité v rámci mierových operácií a to pri plnení rozmanitých úloh, najmä však ako vozidlá hliadky či vozidlá zabezpečujúce komunikáciu.
Na základe kontraktu, ktorý bol výsledkom otvoreného tendra, dodá spoločnosť Mitsubishi Motors Ireland 320 vozidiel Mitsubishi Pajero v období 4 nasledujúcich rokov. Prvých 80 vozidiel bude dodaných Ozbrojeným silám už v priebehu troch nasledujúcich mesiacov t.j. od mája do júla 2009.
Robert Guy z Mitsubishi Motors k víťaznému kontraktu uviedol: "Aj napriek tomu, že na trhu vozidiel s pohonom 4x4 je veľká konkurencia, voľba odborníkov v oblasti veľkoodberov / fleetov ako je tento pravidelne padne na Mitsubishi Pajero. Sme nesmierne hrdí na to, že spolupracujeme s Ozbrojenými silami na tak významnom projekte. Tento kontrakt, ktorý nám prinesie veľkú vizibilitu na cestách, je pre nás mimoriadne dôležitý."
Plukovník Tom Rigney, riaditeľ Ozbrojených síl pre dopravu dodal: “Mitsubishi Pajero bolo vybraté na základe detailného vyhodnocovacieho procesu. Toto vozidlo bolo v Írsku za posledných 25 rokov príkladom obchodného úspechu. Na základe našich hodnotení sme spokojní, že práve toto vozidlo bude rovnako slúžiť aj Ozbrojeným silám.”
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.