Každoroční výsledky bezpečnostní kampaně „Přemýslej, než vyjedeš“ pořádané společností Bridgestone ve spolupráci s nadací FIA a národními automobilovými kluby v zemích EU ukazují, že každý třetí motorista běžně jezdí na podhuštěných pneumatikách nebo na pneumatikách s nedostatečnou hloubkou dezénu, případně má na svém vozidle oba tyto nedostatky.
Tato nelichotivá čísla přiměla firmu Bridgestone k dalším aktivitám s cílem zvýšit povědomí motoristické veřejnosti o značném vlivu stavu pneumatik na bezpečnost, ekologii a hospodárnost provozu. České zastoupení firmy Bridgestone proto aktivně podporuje například unikátní pětidílnou bezpečnostní akci Mogul Safety Cup 2009, která probíhá od února 2009. Motoristická veřejnost se může ještě přihlásit na poslední termín, jenž připadá na první červnový víkend.
Během čtyř víkendů Mogul Safety Cup na okruhu v Sosnové zkontrolovali odborníci firmy Bridgestone pneumatiky u 553 automobilů s následujícími výsledky:
- 23 vozidel (4,2 % všech kontrolovaných vozů; 43 pneumatik) mělo hloubku vzorku na hranici zákonného minima (mezi 1,6 a 3 mm),
- 5 vozidel (0,9 %; 6 pneumatik) mělo hloubku vzorku pod zákonnou hranicí (pod 1,6 mm),
- 55 vozidel (9,9 %; 116 pneumatik) mělo nízký tlak v pneumatikách,
- 13 vozidel (2,4 %; 33 pneumatik) mělo tlak v pneumatikách příliš vysoký.
„Jedná se o výsledky vysoce nad celorepublikovým průměrem, který vychází z našich dosavadních měření. Myslím si, že je to ovlivněno jednak složením účastníků kurzu – jsou to spíše lidé, kterým na bezpečnosti záleží – ale hlavně tím, že měření probíhala současně s obdobím přezouvání ze zimních pneumatik na letní nebo těsně po něm, takže většina lidí přijela na nově přezutých pneumatikách,“ komentuje relativně dobré výsledky měření během prvních čtyř víkendových akcí Mogul Safety Cup na okruhu v Sosnové Jaroslav Třetina, marketingový specialista společnosti Bridgestone CR.
V rámci bezpečnostní kampaně „Přemýšlej, než vyjedeš” bylo v letech 2005, 2006 a 2007 v České republice celkově zkontrolováno 4766 automobilů, z nichž mělo zbývající hloubku dezénu pod zákonnou hranicí 4,7 % kontrolovaných vozů a na hranici zákonného minima (1,6 až 3,2 mm) 10,1 % vozů. Nízký tlak v pneumatikách mělo 33,6 % kontrolovaných vozů a naopak příliš vysoký (nad 2,7 baru) 4,2 % vozů.
Mogul Safety Cup patří mezi největší bezpečnostní akce určené pro českou motoristickou veřejnost. Organizace probíhá pod záštitou Policie ČR a Besipu a za podpory celé řady sponzorů a partnerů. Zájemci o účast v praktickém výcviku bezpečné jízdy s bohatým doprovodným programem pro celou rodinu se musí pouze zaregistrovat na internetových stránkách www.mogulsafetycup.cz. Účast na akci Mogul Safety Cup 2009 je zcela zdarma. Řidiči se v Sosnové mohou naučit základům bezpečné jízdy včetně zvládání krizových situací. Poslední páté kolo Mogul Safety Cupu se v Sosnové koná ve dnech 6.-7.6. od 8:30 h. Všichni motoristé jsou srdečně zváni. Návštěvníci se mohou těšit nejen na tradiční program těchto kurzů, ale i na prezentaci policejní techniky a slavnostní zakončení prvního ročníku Mogul Safety Cupu za přítomnosti zástupců jednotlivých partnerů. Chybět samozřejmě nebude ani stan společnosti Bridgestone, v němž si mohou zájemci nechat zkontrolovat obutí svého automobilu. Získají zde rovněž informace o tom, jak správně pečovat o pneumatiky, aby nebyla ohrožena bezpečnost silničního provozu a zbytečně se nezvyšovalo zatížení životního prostředí a rodinného rozpočtu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?