Od roku 2000 všetky po sebe idúce modely Clio Renault Sport smerovali k tomu, že toto auto sa stalo najpopulárnejším hatchbackom vo svojej triede a celosvetovo sa ho predalo vyše 70 000 kusov. Nároční majitelia športovej verzie najpredávanejšieho modelu značky Renault ju jednohlasne označili za jeden z najlepších športiakov a tiež za jeden z najzábavnejších modelov, čo sa týka pôžitku z jazdy.
Inžinieri Renault Sport Technologies čelili výzve stavať na existujúcich kvalitách modelu Clio Renault Sport a pozdvihnúť silu a dynamiku, jemu vlastnú, na novú úroveň. Športový charakter vidno na novom Cliu Renault Sport zvonku aj zvnútra.
Exteriér obsahuje aerodynamické črty inšpirované svetom Formuly 1:
- predný spojler
- nasávače vzduchu na predných blatníkoch a zadný difúzor, tieto dve technológie tvoria jedinečnú časť výbavy v segmente športových modelov. Hlavným kritériom interiéru je potešenie z jazdy.
Nové Clio Renault Sport obsahuje všetky súčasti, ktoré viedli k úspechu modelov Renault Sport:
- dve verzie podvozku, „Sport“ alebo „Cup“, spolu s nezávislým zavesením prednej nápravy, zabezpečujú výnimočnú presnosť a záber pri akýchkoľvek podmienkach,
- brzdové strmene Brembo a veľké brzdové kotúče zaručujú výkonnú a trvalú brznú silu,
- vysoko výkonný motor: výkon 74 kW (100 k)/liter, najvyšší výkon 147,5 kW (203 k) a vyšší krútiaci moment v spodnom spektre, pri menej ako 3 000 otáčkach za minútu, v porovnaní s predchodcom.
Aby nové Clio Sport uspokojilo čo najviac požiadaviek zákazníkov, prichádza v dvoch odlišných prevedeniach:
- s komfortnejším podvozkom „Sport“ v sérii, pre zákazníkov, ktorí hľadajú pohodlné a dobre vybavené auto, odrážajúce ich spoločenské postavenie
- a za príplatok s podvozkom „Cup“ pre náročných znalcov, pre ktorých je jazdenie vášňou a výkon na prvom mieste.
Ostatný športiak od Renaultu má spoločné gény s ostatnými členmi rodiny Clio, je všestranný, bezpečný a skvele vybavený: integrovaný satelitný navigačný systém Carminat TomTom®n je dostupný za príplatok 490 eur. Inžinieri Renault Sport Technologies čelili výzve stavať na existujúcich kvalitách Clio Sport a pozdvihnúť silu a dynamiku jemu vlastnú na novú úroveň.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.