Mercedes-Benz prináša od jesene 2009 tiež na Slovensko trio modelov s účinnou technológiou SCR na úpravu výfukových plynov: GL 350 BlueTEC 4MATIC, ML 350 BlueTEC 4MATIC a R 350 BlueTEC 4MATIC. Ich predaj v Európe začína potom, ako tieto výkonné a pritom ekologické a úsporné SUV zaujali v Spojených štátoch.
Technológia BlueTEC je ovenčená titulom Zelený volant (Grünes Lenkrad) od čitateľov časopisu Bild am Sonntag a odbornej poroty. Na jeseň 2008 sa začali dodávať do štátov USA, keďže splnili ako prvé dieselové automobily kategórie SUV tamojšie prísne emisné normy. Popri čistote technológie BlueTEC zapôsobili na amerických klientov aj ich nízke hodnoty spotreby. Napríklad model GL 320 BlueTEC 4MATIC priniesol oproti porovnateľnému benzínovému zníženie spotreby o 20 až 40 percent a stal sa v USA najúspornejším veľkým luxusným SUV.
Silný dieselový motor V6 nových automobilov kategórie SUV s technológiou BlueTEC dokazuje, že aj pri veľkých SUV možno dosiahnuť úspornú spotrebu a minimálne emisie. Motor má výkon 155 kW/211 k a poskytuje krútiaci moment 540 newtonmetrov. Okrem výnimočnej čistoty a nízkych hodnôt spotreby garantuje aj suverénne jazdné výkony.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?