Závod na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi získal v koncernovém výběrovém řízení výrobu nových převodovek pro malý rodinný vůz. Společnost do rozšíření výroby investuje přes 1,5 miliardy korun.
Automobilka tak vytvoří 270 nových pracovních míst. Výrobní kapacita nových převodovek bude činit 1000 kusů denně. Škoda Auto k tomuto projektu podala na agenturu pro rozvoj a podnikání CzechInvest žádost o investiční pobídku.
Škoda Auto v této chvíli produkuje převodovku s označením MQ 200, která je konstruována pro motory s točivým momentem do 200 Nm. Nová převodovka ponese označení MQ 100 a bude určena pro benzínové motory s točivým momentem do 120 Nm. Tato kompaktní převodovka obsahuje o jednu pětinu méně dílů, než v současnosti vyráběná převodovka, což s sebou přináší výrazné úspory hmotnosti.
„Nasazení počítáme nejprve do malého rodinného vozu s možností později umístit převodovku do dalších modelů naší značky a dalších malých vozů vyráběných v rámci koncernu Volkswagen. Zahájení výroby je plánováno na konec roku 2010,“ uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
Rozšíření výroby převodovek navíc přichází během jubilea tří milionů převodovek vyrobených v novodobé historii mladoboleslavské motorárny.
Zavedení šrotovného v některých evropských zemích a s ní rostoucí zájem o malé vozy s nízkoobjemovými motory vede v době celosvětové hospodářské krize paradoxně k nárůstu produkce výroby agregátů společnosti Škoda Auto, která se na menší motorizace specializuje.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?