Závod na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi získal v koncernovém výběrovém řízení výrobu nových převodovek pro malý rodinný vůz. Společnost do rozšíření výroby investuje přes 1,5 miliardy korun.
Automobilka tak vytvoří 270 nových pracovních míst. Výrobní kapacita nových převodovek bude činit 1000 kusů denně. Škoda Auto k tomuto projektu podala na agenturu pro rozvoj a podnikání CzechInvest žádost o investiční pobídku.
Škoda Auto v této chvíli produkuje převodovku s označením MQ 200, která je konstruována pro motory s točivým momentem do 200 Nm. Nová převodovka ponese označení MQ 100 a bude určena pro benzínové motory s točivým momentem do 120 Nm. Tato kompaktní převodovka obsahuje o jednu pětinu méně dílů, než v současnosti vyráběná převodovka, což s sebou přináší výrazné úspory hmotnosti.
„Nasazení počítáme nejprve do malého rodinného vozu s možností později umístit převodovku do dalších modelů naší značky a dalších malých vozů vyráběných v rámci koncernu Volkswagen. Zahájení výroby je plánováno na konec roku 2010,“ uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
Rozšíření výroby převodovek navíc přichází během jubilea tří milionů převodovek vyrobených v novodobé historii mladoboleslavské motorárny.
Zavedení šrotovného v některých evropských zemích a s ní rostoucí zájem o malé vozy s nízkoobjemovými motory vede v době celosvětové hospodářské krize paradoxně k nárůstu produkce výroby agregátů společnosti Škoda Auto, která se na menší motorizace specializuje.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.