Závod na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi získal v koncernovém výběrovém řízení výrobu nových převodovek pro malý rodinný vůz. Společnost do rozšíření výroby investuje přes 1,5 miliardy korun.
Automobilka tak vytvoří 270 nových pracovních míst. Výrobní kapacita nových převodovek bude činit 1000 kusů denně. Škoda Auto k tomuto projektu podala na agenturu pro rozvoj a podnikání CzechInvest žádost o investiční pobídku.
Škoda Auto v této chvíli produkuje převodovku s označením MQ 200, která je konstruována pro motory s točivým momentem do 200 Nm. Nová převodovka ponese označení MQ 100 a bude určena pro benzínové motory s točivým momentem do 120 Nm. Tato kompaktní převodovka obsahuje o jednu pětinu méně dílů, než v současnosti vyráběná převodovka, což s sebou přináší výrazné úspory hmotnosti.
„Nasazení počítáme nejprve do malého rodinného vozu s možností později umístit převodovku do dalších modelů naší značky a dalších malých vozů vyráběných v rámci koncernu Volkswagen. Zahájení výroby je plánováno na konec roku 2010,“ uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
Rozšíření výroby převodovek navíc přichází během jubilea tří milionů převodovek vyrobených v novodobé historii mladoboleslavské motorárny.
Zavedení šrotovného v některých evropských zemích a s ní rostoucí zájem o malé vozy s nízkoobjemovými motory vede v době celosvětové hospodářské krize paradoxně k nárůstu produkce výroby agregátů společnosti Škoda Auto, která se na menší motorizace specializuje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.