Blížící se 15. ročník Pražského mezinárodního maratonu, který se stal nejprestižnějším evropským vytrvalostním závodem s oceněním IAAF Silver Label Road Races, se bude opět konat za podpory značky Volkswagen.
Tradičních 42 195 metrů dlouhá trať vedoucí nejrůznějšími kouty hlavního města naší republiky s názvem Volkswagen Maraton Praha bude zlatým hřebem série maratónských závodů. Kromě hlavního závodu je Volkswagen také hlavním partnerem 4,2 km dlouhého Volkswagen Rodinného MiniMaratonu a Volkswagen Firemního maratonu jednotlivců a štafet.
Značky Volkswagen a Prague International Maraton také letos pokračují v dlouholeté úspěšné spolupráci. I v letošním roce budou peloton závodníků doprovázet vozy s logem Volkswagen na kapotě. Časomíru v čele závodu povezou dvě komfortní čtyřdveřová kupé Passat CC, technickou podporu pro závodníky budou v závodu zajišťovat vozy Caravelle a Crafter. Cenou pro vítěze hlavního závodu pak bude sportovní kupé Scirocco. Kromě toho budou mít návštěvníci i soutěžící možnost si prohlédnou další dvě novinky značky Volkswagen, kterými jsou nový rodinný Golf Plus a všestranná dodávka Caddy 4Motion s pohonem všech kol.
„I v letošním roce se těšíme na to, že svým dílem podpoříme nejen zdravý pohyb účastníků závodů. Jsme hrdí na to, že tomu tak je při nejprestižnějším evropském maratonu,“ říká Vratislav Strašil, vedoucí divize Volkswagen - osobní vozy společnosti Import VOLKSWAGEN Group. Vedoucí divize užitkových vozů Volkswagen Dušan Blaško dodává: „Jsem si jist, že všichni závodníci a návštěvníci, kteří se přijdou podívat na Maratonský víkend, si užijí nejen sportovní atmosféru, ale že je také zaujmou naše novinky, které nabízejí ty nejmodernější dostupné technologie.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?