Blížící se 15. ročník Pražského mezinárodního maratonu, který se stal nejprestižnějším evropským vytrvalostním závodem s oceněním IAAF Silver Label Road Races, se bude opět konat za podpory značky Volkswagen.
Tradičních 42 195 metrů dlouhá trať vedoucí nejrůznějšími kouty hlavního města naší republiky s názvem Volkswagen Maraton Praha bude zlatým hřebem série maratónských závodů. Kromě hlavního závodu je Volkswagen také hlavním partnerem 4,2 km dlouhého Volkswagen Rodinného MiniMaratonu a Volkswagen Firemního maratonu jednotlivců a štafet.
Značky Volkswagen a Prague International Maraton také letos pokračují v dlouholeté úspěšné spolupráci. I v letošním roce budou peloton závodníků doprovázet vozy s logem Volkswagen na kapotě. Časomíru v čele závodu povezou dvě komfortní čtyřdveřová kupé Passat CC, technickou podporu pro závodníky budou v závodu zajišťovat vozy Caravelle a Crafter. Cenou pro vítěze hlavního závodu pak bude sportovní kupé Scirocco. Kromě toho budou mít návštěvníci i soutěžící možnost si prohlédnou další dvě novinky značky Volkswagen, kterými jsou nový rodinný Golf Plus a všestranná dodávka Caddy 4Motion s pohonem všech kol.
„I v letošním roce se těšíme na to, že svým dílem podpoříme nejen zdravý pohyb účastníků závodů. Jsme hrdí na to, že tomu tak je při nejprestižnějším evropském maratonu,“ říká Vratislav Strašil, vedoucí divize Volkswagen - osobní vozy společnosti Import VOLKSWAGEN Group. Vedoucí divize užitkových vozů Volkswagen Dušan Blaško dodává: „Jsem si jist, že všichni závodníci a návštěvníci, kteří se přijdou podívat na Maratonský víkend, si užijí nejen sportovní atmosféru, ale že je také zaujmou naše novinky, které nabízejí ty nejmodernější dostupné technologie.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.