Najvýkonnejší mercedes svojej triedy, E 63 AMG, sa po premiére na autosalóne v New Yorku začne približne od augusta dodávať aj na Slovensko. Pod kapotou ponúka vidlicový osemvalec 6,2 V8 s výkonom 525 koní.
Vysokootáčkový atmosférický vidlicový osemvalec s objemom 6,208 litra (386 kW/525 k, 630 Nm) mu so športovou sedemstupňovou prevodovkou AMG Speedshift MCT umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosiahnuť maximálnych (elektronicky obmedzených) 250, respektíve za príplatok 300 km/h. Prevodovka má režimy: Controlled Efficiency (pre minimalizáciu spotreby udržuje čo najnižšie otáčky), Sport, Sport Plus a Manual (umožňuje preradiť už za 100 milisekúnd).
Športová limuzína E 63 AMG vhodná tiež na bežné využitie je pritom oproti svojej predchodkyni o 12 percent úspornejšia. Predpokladanú kombinovanú spotrebu má 12,6 l benzínu na 100 km.
Novú limuzínu odlišujú od bežných mercedesov E už na pohľad: zvýraznený agresívny predný nárazník a spojler, rozšírené blatníky, svetlá AMG s LED diódami na denné svietenie, nástavce prahov, vzadu dva páry hranatých koncoviek pochrómovaných výfukov, ako aj 18 palcové AMG disky z ľahkej zliatiny s pneumatikami 255/40 vpredu a 285/35 vzadu.
Interiér E 63 AMG s novým dizajnom obsahuje kvalitné materiály (ako koža a kefovaná ušlachtilá oceľ) a exkluzívne detaily, napríklad elektricky nastaviteľné športové sedadlá s optimalizovaným bočným držaním, športový volant so štvorlúčovým dizajnom a prepínačmi, či radiacu páku s dotykovou logikou.
Vozidlo má tiež novo vyvinutý športový podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi a poskytuje tri jazdné režimy: Comfort, Sport a Sport Plus.
Mercedes-Benz E 63 AMG sa pýši jedinečnou kombináciou asistenčných systémov vodiča a spolu s nadštandardnou pasívnou ochranou zaručuje najvyššiu mieru bezpečnosti.
Zdroj: Tlačová správa Mercedes-Benz
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?