Najvýkonnejší mercedes svojej triedy, E 63 AMG, sa po premiére na autosalóne v New Yorku začne približne od augusta dodávať aj na Slovensko. Pod kapotou ponúka vidlicový osemvalec 6,2 V8 s výkonom 525 koní.
Vysokootáčkový atmosférický vidlicový osemvalec s objemom 6,208 litra (386 kW/525 k, 630 Nm) mu so športovou sedemstupňovou prevodovkou AMG Speedshift MCT umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosiahnuť maximálnych (elektronicky obmedzených) 250, respektíve za príplatok 300 km/h. Prevodovka má režimy: Controlled Efficiency (pre minimalizáciu spotreby udržuje čo najnižšie otáčky), Sport, Sport Plus a Manual (umožňuje preradiť už za 100 milisekúnd).
Športová limuzína E 63 AMG vhodná tiež na bežné využitie je pritom oproti svojej predchodkyni o 12 percent úspornejšia. Predpokladanú kombinovanú spotrebu má 12,6 l benzínu na 100 km.
Novú limuzínu odlišujú od bežných mercedesov E už na pohľad: zvýraznený agresívny predný nárazník a spojler, rozšírené blatníky, svetlá AMG s LED diódami na denné svietenie, nástavce prahov, vzadu dva páry hranatých koncoviek pochrómovaných výfukov, ako aj 18 palcové AMG disky z ľahkej zliatiny s pneumatikami 255/40 vpredu a 285/35 vzadu.
Interiér E 63 AMG s novým dizajnom obsahuje kvalitné materiály (ako koža a kefovaná ušlachtilá oceľ) a exkluzívne detaily, napríklad elektricky nastaviteľné športové sedadlá s optimalizovaným bočným držaním, športový volant so štvorlúčovým dizajnom a prepínačmi, či radiacu páku s dotykovou logikou.
Vozidlo má tiež novo vyvinutý športový podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi a poskytuje tri jazdné režimy: Comfort, Sport a Sport Plus.
Mercedes-Benz E 63 AMG sa pýši jedinečnou kombináciou asistenčných systémov vodiča a spolu s nadštandardnou pasívnou ochranou zaručuje najvyššiu mieru bezpečnosti.
Zdroj: Tlačová správa Mercedes-Benz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.