Najvýkonnejší mercedes svojej triedy, E 63 AMG, sa po premiére na autosalóne v New Yorku začne približne od augusta dodávať aj na Slovensko. Pod kapotou ponúka vidlicový osemvalec 6,2 V8 s výkonom 525 koní.
Vysokootáčkový atmosférický vidlicový osemvalec s objemom 6,208 litra (386 kW/525 k, 630 Nm) mu so športovou sedemstupňovou prevodovkou AMG Speedshift MCT umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5 s a dosiahnuť maximálnych (elektronicky obmedzených) 250, respektíve za príplatok 300 km/h. Prevodovka má režimy: Controlled Efficiency (pre minimalizáciu spotreby udržuje čo najnižšie otáčky), Sport, Sport Plus a Manual (umožňuje preradiť už za 100 milisekúnd).
Športová limuzína E 63 AMG vhodná tiež na bežné využitie je pritom oproti svojej predchodkyni o 12 percent úspornejšia. Predpokladanú kombinovanú spotrebu má 12,6 l benzínu na 100 km.
Novú limuzínu odlišujú od bežných mercedesov E už na pohľad: zvýraznený agresívny predný nárazník a spojler, rozšírené blatníky, svetlá AMG s LED diódami na denné svietenie, nástavce prahov, vzadu dva páry hranatých koncoviek pochrómovaných výfukov, ako aj 18 palcové AMG disky z ľahkej zliatiny s pneumatikami 255/40 vpredu a 285/35 vzadu.
Interiér E 63 AMG s novým dizajnom obsahuje kvalitné materiály (ako koža a kefovaná ušlachtilá oceľ) a exkluzívne detaily, napríklad elektricky nastaviteľné športové sedadlá s optimalizovaným bočným držaním, športový volant so štvorlúčovým dizajnom a prepínačmi, či radiacu páku s dotykovou logikou.
Vozidlo má tiež novo vyvinutý športový podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi a poskytuje tri jazdné režimy: Comfort, Sport a Sport Plus.
Mercedes-Benz E 63 AMG sa pýši jedinečnou kombináciou asistenčných systémov vodiča a spolu s nadštandardnou pasívnou ochranou zaručuje najvyššiu mieru bezpečnosti.
Zdroj: Tlačová správa Mercedes-Benz
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?