Škoda Auto představuje novou tvář modelů Octavia RS a Scout. Po modernizaci vozu Octavia představeném na konci loňského roku se faceliftu dočkaly i sportovně laděná verze RS a Octavia Scout.
Oba modely nabídnou zákazníkům kromě designových změn také technologické novinky, mezi něž patří např. senzor kvality vzduchu pro klimatizaci Climatronic či nové prvky světelné techniky.
Omlazená Octavia RS zaujme nově tvarovanou maskou chladiče s logem RS a výraznými světlomety. Ty mohou být poprvé ve verzi RS osazeny xenonovými výbojkami s natáčecím modulem. Inovovaný nárazník s širším a výraznějším nasávacím otvorem nabídne další dvě novinky; kromě mlhových světlometů s Corner funkcí jsou pro modely Octavia RS k dispozici i LED světla pro denní svícení. Atraktivnější tvar dostaly také sdružené kryty zadních svítilen. K dispozici je nově metalická barva Anthracite a 18“ kola Neptune. Sportovní podvozek snížený na 127 mm, snížená hmotnost vozu (o 20 kg u benzinové resp. 15 kg u naftové verze) a nižší hodnota koeficientu odporu vzduchu pozitivně ovlivnily výkonnostní parametry. Zvýšila se maximální rychlost a zlepšily se také hodnoty pružnosti a zrychlení.
Pohonné jednotky modelu Octavia RS plní normu EU 5. Benzinový motor 2,0 TSI/147 kW nabízí spotřebu 7,5 l/100 km a emise CO2 175 g/km a agregát 2,0 TDI CR/125 kW ujede 100 km za 5,7l s emisemi CO2 150 g/km. Oba motory jsou nabízeny výhradně se šestistupňovými manuálními a dvouspojkovými DSG převodovkami.
Octavia RS si od roku 2000 našla přes šedesát tisíc majitelů, z nichž 70 % zvolilo karosářskou variantu kombi.
Designová linie Scout si v nabídce modelů Škoda vybudovala pevné místo a model Octavia Scout je vedle vozů Roomster Scout a Fabia Scout vrcholem nabídky. Omlazená silueta vozu dostala tvář společnou pro celou modelovou řadu Octavia: přepracovaná maska chladiče je lemována výraznými světlomety. Masivní přední nárazník s mlhovými světlomety s Corner funkcí dále podtrhuje terénní vzhled vozu. Výrazné ochranné prvky karoserie harmonicky doplňuje nová metalická barva Rosso Brunello.
Dobrá prostupnost terénem - 179 mm světlé výšky a ochrana podvozku jsou dostačující i pro cesty mimo zpevněnou silnici. Pohon všech kol je řešen čtvrtou generací spojky Haldex, která dokáže přenést až 85 % točivého momentu na jedno kolo. O dostatek výkonu se starají dva výkonné motory ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou: benzinový 1,8 TSI/118 kW (EU 5) a naftový 2,0 TDI PD DPF/103 kW (EU 4).
Vůz Octavia Scout si doposud vybralo více než dvaadvacet tisíc řidičů.Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.