Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, oznámil úspěšné dokončení vývoje prototypu elektromobilu Subaru STELLA s technologií Plug-in, který se již letos v létě poprvé objeví na veřejných komunikacích v Japonsku.
FHI poskytne japonskému Ministerstvu životního prostředí patnáct kusů prototypu Plug-in STELLA k ověřovacím zkouškám, které budou spočívat v běžném užívání pěti prefekturami a magistráty.
Nový prototyp má vylepšené jízdní výkony, neboť došlo ke zvýšení výkonu motoru z dřívějších 40 na současných 47 kW, přičemž k lepší hospodárnosti přispívá odlehčení karoserie a vyladění řídicí jednotky motoru. Kromě optimalizace bateriového modulu a jeho celkového zmenšení se rovněž změnil přístrojový panel a design interiéru. Technické specifikace sériově vyráběného elektromobilu, který bude představen letos v létě, jsou prakticky shodné se současným prototypem. Japonské Ministerstvo životního prostředí nyní propaguje vozidlo příští generace s cílem podpořit širší používání elektromobilů. Do letošního června bude propůjčeno celkem 15 prototypů s označením Plug-in STELLA: čtyři zamíří do prefektury Kanagawa, tři do prefektury Aichi, tři do prefektury Osaka, další tři do prefektury Hyogo, jeden vůz na magistrát města Yokohama a jeden vůz do užívání japonské pošty (Japan Post Service Co., Ltd.).
Koncern FHI se věnuje výzkumu technologií lithium-iontových baterií, ke kterým se upírá pozornost coby k možnému budoucímu zdroji energie, zejména pak k jejich použití v elektromobilu příští generace poháněného těmito bateriemi. FHI od června 2006 ve spolupráci s Tokyo Electric Power Co., Inc. vyvíjí model Subaru R1e. Díky využití pohonu elektromobilu R1e a poznatkům získaným vývojem tohoto modelu pak FHI v červnu úspěšně dokončil vývoj studie „Subaru Plug-in STELLA“ a prvních pět kusů bylo poskytnuto v rámci summitu ve městě Toyako na ostrově Hokkaido, stejně tak jako japonským poštám k běžnému použití při zajišťování poštovních služeb. FHI od letošního července plánuje v Japonsku testovat sériově vyráběné elektromobily a přibližně 170 těchto elektromobilů by se mělo objevit na veřejných komunikacích již v průběhu tohoto fiskálního roku. Nastavení cen, způsob prodeje a zajišťování poprodejního servisu se v současnosti řeší.
FHI staví vývoj nových vozů na dokonalé harmonii příjemného a spolehlivého provozu s nízkými dopady na životní prostředí. I v kontextu zdokonalování aktuálních pohonných jednotek pak FHI staví elektromobily do pozice jednoho ze životaschopných řešení a klíčových technologií pro ochranu životního prostředí. FHI se bude výzkumu a vývoji elektromobilů i nadále věnovat.
Tisková zpráva: Subaru ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.