FHI poskytne japonskému Ministerstvu životního prostředí patnáct kusů prototypu Plug-in STELLA k ověřovacím zkouškám, které budou spočívat v běžném užívání pěti prefekturami a magistráty.
Nový prototyp má vylepšené jízdní výkony, neboť došlo ke zvýšení výkonu motoru z dřívějších 40 na současných 47 kW, přičemž k lepší hospodárnosti přispívá odlehčení karoserie a vyladění řídicí jednotky motoru. Kromě optimalizace bateriového modulu a jeho celkového zmenšení se rovněž změnil přístrojový panel a design interiéru. Technické specifikace sériově vyráběného elektromobilu, který bude představen letos v létě, jsou prakticky shodné se současným prototypem.
Japonské Ministerstvo životního prostředí nyní propaguje vozidlo příští generace s cílem podpořit širší používání elektromobilů. Do letošního června bude propůjčeno celkem 15 prototypů s označením Plug-in STELLA: čtyři zamíří do prefektury Kanagawa, tři do prefektury Aichi, tři do prefektury Osaka, další tři do prefektury Hyogo, jeden vůz na magistrát města Yokohama a jeden vůz do užívání japonské pošty (Japan Post Service Co., Ltd.).
Koncern FHI se věnuje výzkumu technologií lithium-iontových baterií, ke kterým se upírá pozornost coby k možnému budoucímu zdroji energie, zejména pak k jejich použití v elektromobilu příští generace poháněného těmito bateriemi. FHI od června 2006 ve spolupráci s Tokyo Electric Power Co., Inc. vyvíjí model Subaru R1e. Díky využití pohonu elektromobilu R1e a poznatkům získaným vývojem tohoto modelu pak FHI v červnu úspěšně dokončil vývoj studie „Subaru Plug-in STELLA“ a prvních pět kusů bylo poskytnuto v rámci summitu ve městě Toyako na ostrově Hokkaido, stejně tak jako japonským poštám k běžnému použití při zajišťování poštovních služeb. FHI od letošního července plánuje v Japonsku testovat sériově vyráběné elektromobily a přibližně 170 těchto elektromobilů by se mělo objevit na veřejných komunikacích již v průběhu tohoto fiskálního roku. Nastavení cen, způsob prodeje a zajišťování poprodejního servisu se v současnosti řeší.
FHI staví vývoj nových vozů na dokonalé harmonii příjemného a spolehlivého provozu s nízkými dopady na životní prostředí. I v kontextu zdokonalování aktuálních pohonných jednotek pak FHI staví elektromobily do pozice jednoho ze životaschopných řešení a klíčových technologií pro ochranu životního prostředí. FHI se bude výzkumu a vývoji elektromobilů i nadále věnovat.
Tisková zpráva: Subaru ČR