Cena Fordu Focus RS, jedné z nejvíce sledovaných automobilových novinek letošní sezóny, bude podle očekávání nižší než jeden milion korun.
Za 990 000 Kč tak milovníci svižné jízdy dostanou nekompromisní sportovní nářadí, které na jedné straně na okruhu pokoří nejednu automobilovou sportovní ikonu, s nímž ale na straně druhé mohou každý den pohodlně jezdit po městě.
Ford Focus RS pohání, jak známo, benzinový pětiválec o objemu 2.5 litru přeplňovaný turbodmychadlem, který poskytuje nejvyšší výkon 305 koní. Díky patentovanému řešení přední nápravy RevoKnuckle a diferenciálu Quaife je však jízdní projev vozu pod plným plynem i na rozbité vozovce mimořádně klidný, do volantu se nepřenášejí prakticky žádné rázy a vůz nemá tendenci po silnici kličkovat, jako jiná auta s vysokým výkonem na přední nápravě.
Vývojový tým Ford team RS si do detailu pohrál s naladěním odpružení a Focus RS tak má podle mínění předních motoristických novinářů neuvěřitelnou trakci při sportovní jízdě, ale také pohodlný až měkký jízdní projev při poklidné jízdě městem. S tím velmi dobře ladí i průběh točivého momentu, jehož maximum 440 Nm je k dispozici od 2300 do 4500 otáček, což umožňuje plynulou jízdu bez nutnosti častého řazení.
Na rozdíl od ostatních modelů Ford na českém trhu bude mít Focus RS jen velmi omezenou nabídku zvláštních výbav. V ceně 990 000 Kč je totiž prakticky vše, co sportovní vůz potřebuje: od čtyř airbagů přes ESP až po výkonnou klimatizaci a od sportovních 19" kol z lehkých slitin přes výrazný zadní spoiler a funkční difuzor až k bixenonovým světlometům. Výbava na přání tak obsahuje prakticky jen vyšší řady audiosoustavy ve spojení s navigačním systémem, speciální kola v bílé barvě a dvě pevné sady zvláštních výbav: Komfort a Technology.
Zákazníci si Ford Focus RS mohou u autorizovaných partnerů Fordu objednat již teď, první vozy by se v ČR měly objevit ještě v květnu.
Tisková zpráva: Ford ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.