Po 22 rokoch strávených v Renaulte, Patrick le Quément, šéf dizajnér automobilky Renault, člen manažmentu Renault, opustí spoločnosť dňa 30. októbra 2009. Na jeho miesto bude v septembri 2009 menovaný Laurens Van Den Acker.
Patrick le Quément sa narodil 4.februára 1945. Vyštudoval priemyselný dizajn na Univerzite v Birminghame a obchodný manažment na Univerzite v Danbury. Kariéru začal v roku 1966 v Simce. Neskôr pracoval pre Ford, skupinu Volkswagen a napokon v roku 1987 prišiel do spoločnosti Renault. Počas jeho pôsobenia v spoločnosti, Renault Dizajn vytvoril medzinárodnú dizajnérsku sieť a stal sa lídrom v oblasti digitálneho dizajnu. Pod jeho vedením vznikli mnohé nádherné, ale aj často diskutované modely automobilov a množstvo konceptov, ktoré Renault pravidelne vystavoval na medzinárodných autosalónoch. Viaceré z nich boli časom pretavené do reálnej podoby sériovo vyrábaného automobilu.
Laurens Van Den Acker sa narodil 5.septembra 1965. Študoval na Technickej Univerzite v Delft, kde získal diplom na fakulte priemyselného dizajnu. Kariéru začal v Taliansku v dizajnérskej firme, postupne pracoval na vedúcich pozíciach v oblasti dizajnu pre automobilky Audi, Ford, Mazdu a napokon 15.mája tohto roku rozšíri rady spoločnosti Renault.
Zdroj: Tlačová správa Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.