Po 22 rokoch strávených v Renaulte, Patrick le Quément, šéf dizajnér automobilky Renault, člen manažmentu Renault, opustí spoločnosť dňa 30. októbra 2009. Na jeho miesto bude v septembri 2009 menovaný Laurens Van Den Acker.
Patrick le Quément sa narodil 4.februára 1945. Vyštudoval priemyselný dizajn na Univerzite v Birminghame a obchodný manažment na Univerzite v Danbury. Kariéru začal v roku 1966 v Simce. Neskôr pracoval pre Ford, skupinu Volkswagen a napokon v roku 1987 prišiel do spoločnosti Renault. Počas jeho pôsobenia v spoločnosti, Renault Dizajn vytvoril medzinárodnú dizajnérsku sieť a stal sa lídrom v oblasti digitálneho dizajnu. Pod jeho vedením vznikli mnohé nádherné, ale aj často diskutované modely automobilov a množstvo konceptov, ktoré Renault pravidelne vystavoval na medzinárodných autosalónoch. Viaceré z nich boli časom pretavené do reálnej podoby sériovo vyrábaného automobilu.
Laurens Van Den Acker sa narodil 5.septembra 1965. Študoval na Technickej Univerzite v Delft, kde získal diplom na fakulte priemyselného dizajnu. Kariéru začal v Taliansku v dizajnérskej firme, postupne pracoval na vedúcich pozíciach v oblasti dizajnu pre automobilky Audi, Ford, Mazdu a napokon 15.mája tohto roku rozšíri rady spoločnosti Renault.
Zdroj: Tlačová správa Renault
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.