Volkswagen Golf se může pyšnit titulem World Car of the Year 2009. Porota složená z 59 motoristických novinářů z pětadvaceti zemí oznámila výsledek na tiskové konferenci na probíhajícím newyorském autosalonu.
„Pro Volkswagen je velkou poctou, že se Golf, celosvětově nejprodávanější model značky Volkswagen, stal Světovým autem roku‘“ uvádí Stefan Jacoby, ředitel skupiny Volkswagen America.
Volkswagen Golf se již prodal ve více než 26 milionech exemplářů ve 120 zemích světa, díky čemuž patří k historicky nejprodávanějším automobilům na světě. Šestá generace Golfu se poprvé představila na autosalonu v Paříži na podzim roku 2008, v USA si pak svou premiéru odbyla na letošním autosalonu v New Yorku. Nový Golf je tišší, sportovnější, úspornější a bezpečnější než jeho předchůdci a k tomu přidává i výrazný vzhled a perfektní jízdní vlastnosti.
Nový Golf také ztělesňuje novou produktovou strategii značky Volkswagen, která má za cíl přiostřit design novinek napříč všemi třídami a zajistit celosvětovou konsistenci v pojmenování jednotlivých modelových řad. Tyto kroky by měly zvýšit atraktivitu nabídky třetí největší automobilky na světě a zajistit růst tržního podílu. Nový Golf je na českém trhu k dispozici za cenu začínající od 359 900 Kč.
Tisková zpráva: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.