Škoda Auto vyrobila sedmimiliontý vůz značky Škoda ve své novodobé historii od spojeni s Volkswagenem v roce 1991.
Transformaci automobilky zahájil a nového investora tehdy přesvědčil vůz Škoda Favorit vyráběný od roku 1988 až do roku 1994, kdy automobilka zahájila produkci nového modelu Škoda Felicia. Od té doby se modelová paleta pravidelně rozrůstá.
Zásadní změna přišla v roce 1996 s modelem Škoda Octavia, která se díky vysokému poměru ceny a užitné hodnoty stále těší veliké oblibě zákazníků a dodnes se vyrábí pod označením Tour. V roce 2004 byl nejoblíbenější model Octavia zcela modernizován, zachovány byly karosářské verze Combi a liftback, stejně tak sportovní derivace RS, přibylo provedení Scout postavené na modelu Škoda Octavia 4x4. V říjnu roku 2008 představila automobilka její omlazenou verzi.
Dalším přelomovým modelem se stala Škoda Fabia představená na 58. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu v roce 1999. Vyráběla se celkem ve třech variantách. Mimo hatchback a combi také jako sedan. Druhá generace fabie zcela nahradila tu původní v roce 2007. Zákazníkům jsou k dispozici provedení hatchback a combi.
Od roku 2001 vstoupila Škoda Auto s modelem Škoda Superb do segmentu vyšší střední třídy. Vlajková loď české automobilky se dočkala svého nástupce v roce 2008 a přinesla mnohá originální technická řešení, například systém pátých dveří TwinDoor.
Modelovou paletu Škoda Auto rozšířil v segmentu malé MPV prostorný vůz Škoda Roomster, jehož výroba byla zahájena v roce 2006.
Nejčerstvější novinkou představenou na letošním mezinárodním autosalonu v Ženevě je Škoda Yeti, který je pátou modelovou řadou a s nímž automobilka vstoupí na půdu segmentu SUV.
Škoda Auto se svými produkty pravidelně vítězí v mnoha prestižních mezinárodních soutěžích. Škoda Superb získala například ocenění „Automobil roku 2009“ nebo cenu Zlatý volant 2008 vyhlašovanou německým listem Bild am Sonntag.
Tisková zpráva: Škoda Auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.