-
Nový sedan s označením Legacy je oproti předchozí generaci o 35 mm delší, 90 mm širší a 80 mm vyšší. Převisy karoserie se zkrátily o 45 mm, ale rozvor náprav byl prodloužen o plných 80 mm, což přispělo ke zvětšení prostoru pro nohy zadních cestujících.
-
Zvětšil se i zavazadelník, který je nyní prostornější než u předchozí generace. Vyznačuje se širším vstupním otvorem a nižším umístěním, což zlepšuje přístupnost i praktickou využitelnost. Do kufru vozu je nyní možné naložit čtyři standardní golfové bagy o průměru 9 palců.
-
O energičnosti nového modelu Legacy vypovídá celkový design exteriéru, zdůrazněný ostrými hranami a charakteristickými křivkami.
-
Nápadně vytažené podběhy kol odrážejí výkon stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD a přispívají k ještě vyšší atraktivitě tohoto modelu Legacy.
-
Výrazné dekory masky chladiče ve tvaru křídel vyjadřují příslušnost ke značce Subaru, zatímco provedení předního nárazníku akcentuje ploché horizontální povrchy. Čelní partie Legacy zkrášlená robustními světlomety pak vytváří smělý a energický dojem.
-
Kabina s výrazně dynamickým designem a mělčí přístrojovou deskou evokuje sportovní duch vozu, zatímco zakulacené zadní partie orámované sdruženými světly vypovídají o robustnosti a výkonnosti tohoto modelu.
-
Ozdobné lišty kolem oken s puncem vysoké kvality akcentují uhlazený design kabiny.
-
K umocnění dojmu té nejlepší kvality přispívají i tvary středové konzole a dekorativní provedení s vlasovou povrchovou strukturou.
-
Díky použití nové elektronické parkovací brzdy zmizela ze středové konzoly páka parkovací brzdy, a tak mezi předními cestujícími vznikl další prostor. Do středové konzoly jsou vedle sebe zabudovány dva držáky nápojů, přičemž se zvětšila i schránka v konzole a loketní opěrka mezi sedadly.
-
Obě přední sedadla zajišťují vynikající úroveň pohodlí a skvělé boční vedení. Jejich stehování zase zdůrazňuje sportovní naturel nového Legacy. Provedení v nejvyšší výbavě nabízí sedadlo řidiče seřiditelné v 10 směrech, včetně elektricky nastavitelné bederní opěry, a dále sedadlo předního spolujezdce elektricky nastavitelné ve 4 směrech.
-
Nový design tříramenného volantu evokuje sportovní pocity, přičemž volant je vybaven i tlačítky ovládání audio soustavy a tempomatu. U verzí vybavených automatickou převodovkou nebo bezestupňovou převodovkou Lineartronic™ se pod volantem nacházejí i páčky řazení.
-
Všechny čtyři kruhové ukazatele na přístrojovém panelu, lemované kroužky z leštěného hliníku, mají trvale aktivní podsvícení. Ve středu přístrojové desky je umístěn vícefunkční displej s palubním počítačem.
-
Konstrukční změny turbodmychadla se odrazily ve vyšším výkonu a nižší
hladině emisí. -
Nejvyššího točivého momentu motor dosahuje již kolem 2000 ot/min a hladce si jej udržuje i ve vyšších pásmech otáček.
-
Samotné turbodmychadlo je umístěno přímo pod přední částí klikového hřídele. Díky této konstrukci se zkracuje dráha výfukových plynů, zlepšuje odezva s hladším nástupem turbodmychadla a zároveň i snižuje hladina emisí. Nižší zástavba turbodmychadla přispívá k dalšímu snížení těžiště vozu, což se odráží v lepším rozložení hmotnosti.
-
Lehký a kompaktní motor 3,6 l nově se objevující v modelu Legacy vykazuje stejné vnější rozměry jako předchozí agregát 3,0 l.
-
Aktivní řídicí systém časování ventilů (AVCS) zajišťující proměnné časování sacích i výfukových ventilů optimalizuje dávkování výkonu v celém spektru otáček motoru a napomáhá ke snížení emisí vozu. Nový agregát 3,6 l nabízí vyšší výkon než starší jednotka 3,0 l, ale je i hospodárnější při provozu, neboť si vystačí s běžným benzínem. Agregát 3,0 l, používaný v předchozí generaci tohoto modelu, vyžadoval benzín s vyšším oktanovým číslem.
-
Atmosférický motor 2,5 l pracuje v součinnosti s řetězovou bezestupňovou převodovkou, která je celosvětově vůbec první* převodovkou svého druhu s podélným uložením, určenou pro sériové vozy se stálým pohonem všech kol AWD.
(*Na základě průzkumu Subaru.) -
Bezestupňové převodovky používající speciální lamelové řetězy vykazují nižší míru tření a vyšší dimenzování přenosu točivého momentu, a tak umožňují dosáhnout nižší spotřeby paliva než podobné převodovky s řemenovým náhonem. Převodovka Lineartronic™ používá řemenice o menším průměru, což se odráží v kompaktnějších rozměrech celé jednotky. Díky výrazným rozdílům v průměru nejmenší a největší řemenice pak tato bezestupňová převodovka nabízí nekonečný počet virtuálních převodových „stupňů“, aby motor mohl pracovat vždy v nejúčinnějším pásmu otáček.
-
Bezestupňová převodovka Lineartronic™ zajišťuje hladké zrychlování s lineární odezvou na pokyny od plynového pedálu. K tomu napomáhá dokonalé vyvážení mezi dávkováním točivého momentu a otáčkami motoru.
-
Převodovka Lineartronic™ disponuje i režimem ručního řazení, jejž může řidič podle chuti sám aktivovat. Zde se používá šestice přednastavených virtuálních stupňů, a tak řidič může ručně „řadit“ pomocí ovládacích páček pod volantem. V porovnání s běžnými automatickými převodovkami s režimem sekvenčního řazení je odezva na pokyny k přeřazení rychlejší a hladší.
automatické převodovky.
-
Na americkém trhu se vůbec poprvé objevuje Legacy vybavené šestistupňovou manuální převodovkou ve spojení s motorem 2,5 l bez přeplňování. Nový šestistupňový manuál díky širšímu odstupňování zajišťuje výtečnou spotřebu paliva, lepší jízdní chování a tišší chod v pásmu vyšších otáček.
-
Optimalizací polohy ozubených kol došlo ke zmenšení rozměrů šestistupňové převodovky ve vozech s přeplňovanými motory. Tato převodovka je kromě toho v porovnání se starší verzí o více než 25 kg lehčí.
-
Motor je uložen v kolébkovém rámu, na rozdíl od dřívější montáže na samotném šasi. Rám drží motor ve čtveřici montážních bodů s využitím tlumicí pryže vyplněné kapalinou. Kolébkový rám napomáhá zamezit vibracím tím, že motor je přesně umístěn v ose přenosu točivého momentu pohonné jednotky. Použití kolébky kromě toho umožňuje zástavbu turbodmychadla pod samotný motor, což dále přispívá ke snížení hladiny emisí.
-
K novému rámu jsou přimontovány přední vzpěry McPherson vylepšující reakci řízení, ovladatelnost a celkovou tuhost. K vylepšení torzní tuhosti přispěla změna konstrukce stabilizátorů s větším průměrem. To napomáhá k lepší geometrii zdvihu a vyššímu jízdnímu pohodlí.
-
Pomocný rám drží nové zavěšení zadních kol dvojité lichoběžníkové konstrukce. Prostřednictvím pouzder jsou k pomocnému rámu přichyceny i veškeré komponenty zavěšení kol a diferenciálu zadní nápravy. Vodicí pouzdra stejně tak jako uchycení tlumičů bylo optimalizováno s ohledem na specifický charakter nového Legacy. Všechna provedená zdokonalení se odrazila ve výrazném snížení celkové hladiny hluku.
-
Provedení s motorizací 2,5 l jsou standardně vybavena 16" koly (na přání z hliníkové slitiny) a pneumatikami o rozměru 205/60 R16. Provedení ve vyšší výbavě používají 17" kola z hliníkové slitiny s pneumatikami o rozměru 215/50 R17. Verze s přeplňovaným motorem 2,5 l vyjíždějí s velkými 18" koly a pneumatikami o rozměru 225/45 R18. Legacy s motorem 3,6 l standardně používá 17" hliníková kola s pneumatikami 225/50 R17.
-
Všechny verze jsou standardně vybaveny kotoučovými brzdami na všech kolech a systémem ABS, který spolupracuje s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD) Subaru. Ovladatelnost vozu a celkovou bezpečnost zvyšuje i brzdový asistent Subaru, který se dodává ve všech verzích tohoto modelu.
-
Díky nové elektronické parkovací brzdě se nepoužívá tradiční páka ve středové konzole, čímž se zvětšil prostor pro úschovu drobností v tomto místě. Pokud vůz zastaví v kopci se sklonem nad 5 %, automaticky se aktivuje elektronický asistent pro rozjíždění do kopce spojený s funkcí parkovací brzdy.
-
Standardní součástí výbavy všech verzí je stabilizační systém (VDC), u nějž byly optimalizovány reakční časy, čímž se ještě zvýšila stabilita a schopnosti řízení trakce.
-
Použití vysokopevnostní oceli v kritických partiích karoserie přispívá ke snížení hmotnosti při současném zvýšení celkové tuhosti. Konstrukce uložení s příčným nosníkem motoru umožňuje účinnější pohlcování nárazové energie, ačkoli rozměry karoserie a hmotnost vozu se oproti předchozí generaci prakticky nezměnily.
-
Zvedání kapoty a víka zavazadelníku usnadňují plynové vzpěry.
-
V případě čelního nárazu se celý příčný nosník motoru složí dovnitř takovým způsobem, aby pohonná jednotka sklouzla směrem dolů, čímž se zvětšuje ochranná zóna vlastního prostoru pro cestující. K bezpečnosti cestujících v případě čelní kolize přispívá i konstrukce Subaru s prstencovými výztužemi navrhovaná s ohledem na účinné pohlcování nárazové energie.
-
Všechny dveře vozu byly doplněny o dvojici nosníků pohlcujících nárazovou energii. Díky optimálnímu rozvržení vnitřních komponent dveří vzniká mezi dveřními panely dostatečně velký deformovatelný prostor, který zajišťuje vyšší míru ochrany pro posádku.
-
I přes kratší převisy karoserie se energie v případě nárazu do vozidla zezadu účinně pohltí v rámu s optimalizovanou konstrukcí.
-
Všechna provedení jsou vybavena bočními airbagy v předních sedadlech a bočními záclonovými airbagy, které v případě kolize lépe chrání hlavy předních i zadních cestujících. Inteligentní dvoustupňové airbagy vpředu jsou vybaveny senzory, které zjišťují přítomnost i hmotnost předního spolujezdce a vzdálenost řidiče od volantu. S ohledem na optimální ochranu cestujících pak systém automaticky nastavuje intenzitu aktivace čelních airbagů. Boční i hlavové záclonové airbagy byly zvětšeny kvůli lepší ochraně cestujících.
-
Zvýšenou míru ochrany před poraněním krční páteře v případě nárazu do vozidla zezadu zajišťují nově navržené vysokopevnostní rámy sedadel a opěrky hlavy dobře pohlcující nárazovou energii.
-
Světlomety se aktivují automaticky v závislosti na konkrétních jízdních podmínkách.
-
K vyšší praktičnosti přispívají sklopná zadní sedadla dělená v poměru 60:40 se
širším otvorem mezi kabinou a zavazadelníkem. -
Loketní opěrka mezi zadními sedadly má standardně zabudovaný držák
nápojů. -
Verze ve vyšší výbavě nabízejí další prvky komfortní výbavy, jako např. audio soustavu značky Harman-Kardon® nebo elektrické střešní okno s mechanizmem umožňujícím vyklápění a posouvání.
Autor: Tisková zpráva Subaru ČR