Oblíbený užitkový model Volkswagen Caddy přichází tento týden na český trh v provedení 4Motion, tedy s pohonem všech kol.
Novinka, kterou ocení zejména podnikatelé v horských oblastech, ve stavebnictví a všichni motoristé, kteří se potřebují občas pohybovat mimo silnice v lehčím terénu, bude k dispozici v obvyklých verzích skříňový vůz, Kombi a Life. Cena začíná na 453 915 Kč bez DPH za skříňové provedení.
Volkswagen zvolil pro Caddy 4Motion osvědčený čtyřválcový turbodiesel 1.9 TDI s nejvyšším výkonem 77 kW a maximálním točivým momentem 250 N.m. Pro přenos hnací síly se používá šestistupňová mechanická převodovka, která zajišťuje hladké řazení na nezpevněném povrchu, čímž se snižuje zatížení spojky. Všechny verze s pohonem všech kol jsou sériově vybaveny asistenčním systémem pro snadný rozjezd do kopce a stabilizačním systémem ESP. To samé platí i pro filtr pevných částic DPF.
Caddy 4Motion dosahuje na vůz své velikosti skvělých hodnot emisí CO2 ve výši 172 g/km (skříňový vůz) a 176 g/km (Kombi a Life). Tomu odpovídá i nízká kombinovaná spotřeba paliva vozidel Caddy s pohonem všech kol, která činí 6,6 litru nafty na 100 km, resp. 6,7 l/100 km (Kombi a Life). To znamená, že palivová nádrž o objemu 60 litrů je dostatečně velká na to, aby umožnila teoretický dojezd vozidla téměř 900 kilometrů na jedno natankování. Všechny verze Caddy 4Motion jsou schopny dosáhnout nejvyšší rychlosti 164 km/h. Skříňový vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 13,7 s, verze Kombi a Life potřebují k tomuto sprintu 13,9 s.
Oproti verzím s pohonem předních kol došlo u modelů Caddy 4Motion k úpravám konstrukce v celé řadě oblastí. Kromě elektronicky řízené spojky Haldex čtvrté generace mezi ně patří také dvoudílný spojovací hřídel, upravený výfukový systém, který zohledňuje přítomnost diferenciálu zadní nápravy a spojovacího hřídele, a nová palivová nádrž. Karoserie navíc dostala dodatečné výztuhy.
Hnací sílu rozděluje mezi přední a zadní nápravu elektronicky řízená spojka Haldex, která je složena z lamel v olejové lázni a je připevněna přímo k diferenciálu zadní nápravy. Elektrické čerpadlo dodává olej do zásobníku tlaku s provozním tlakem 30 barů. Řídicí jednotka vypočítává ideální hodnotu točivého momentu pro zadní nápravu a ovládá ventil, který reguluje tlak oleje působící na pracovní píst spojky. Tlak na lamely spojky se zvyšuje přímo úměrně k velikosti točivého momentu přenášeného na zadní nápravu. Toto řešení umožňuje plynulou změnu přenášeného točivého momentu regulací tlaku působícího na sadu lamel. V porovnání s předchozími generacemi systému 4Motion pracuje tento systém nezávisle na prokluzu, neboť pracovní tlak je k dispozici trvale. Při stoprocentním sepnutí spojky Haldex je v extrémním případě rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu rovnoměrné.
Přední náprava je stejná jako u modelů Caddy s předním pohonem, zadní náprava byla nově vyvinuta pro pohon všech kol. Konstruktéři se v tomto případě rozhodli pro tuhou nápravu, která se vyznačuje extrémní robustností. Listové pružiny a tlumiče byly přizpůsobeny charakteru poháněné nápravy. Speciální plechy integrované do karoserie a vyztužené konzoly tlumičů zachycují síly, které nově působí na karoserii prostřednictvím pohonu všech kol.
Sériová výbava modelů 4Motion zahrnuje přední mlhovky, termoizolační prosklení, patnáctipalcová kola s pneumatikami 195/65 R 15, multifunkční displej a zadní posuvné dveře na pravé straně vozidla (u modelů Life také vlevo). Vozy Caddy 4Motion lze na přání objednat buď se zadními výklopnými nebo se zadními křídlovými dveřmi.
Volkswagen Užitkové vozy koncipuje modely Caddy s pohonem všech kol speciálně pro firemní a soukromé zákazníky, kteří jezdí se svým vozem převážně v horských oblastech nebo kteří musí často překonávat náročné úseky v obtížných klimatických podmínkách. Z řad soukromé klientely osloví Caddy 4Motion především motoristy zaměřené na outdoorové aktivity, kteří potřebují vozidlo s optimální trakcí.
Tisková zpráva: Volkswagen Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.