Oblíbený užitkový model Volkswagen Caddy přichází tento týden na český trh v provedení 4Motion, tedy s pohonem všech kol.
Novinka, kterou ocení zejména podnikatelé v horských oblastech, ve stavebnictví a všichni motoristé, kteří se potřebují občas pohybovat mimo silnice v lehčím terénu, bude k dispozici v obvyklých verzích skříňový vůz, Kombi a Life. Cena začíná na 453 915 Kč bez DPH za skříňové provedení.
Volkswagen zvolil pro Caddy 4Motion osvědčený čtyřválcový turbodiesel 1.9 TDI s nejvyšším výkonem 77 kW a maximálním točivým momentem 250 N.m. Pro přenos hnací síly se používá šestistupňová mechanická převodovka, která zajišťuje hladké řazení na nezpevněném povrchu, čímž se snižuje zatížení spojky. Všechny verze s pohonem všech kol jsou sériově vybaveny asistenčním systémem pro snadný rozjezd do kopce a stabilizačním systémem ESP. To samé platí i pro filtr pevných částic DPF.
Caddy 4Motion dosahuje na vůz své velikosti skvělých hodnot emisí CO2 ve výši 172 g/km (skříňový vůz) a 176 g/km (Kombi a Life). Tomu odpovídá i nízká kombinovaná spotřeba paliva vozidel Caddy s pohonem všech kol, která činí 6,6 litru nafty na 100 km, resp. 6,7 l/100 km (Kombi a Life). To znamená, že palivová nádrž o objemu 60 litrů je dostatečně velká na to, aby umožnila teoretický dojezd vozidla téměř 900 kilometrů na jedno natankování. Všechny verze Caddy 4Motion jsou schopny dosáhnout nejvyšší rychlosti 164 km/h. Skříňový vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 13,7 s, verze Kombi a Life potřebují k tomuto sprintu 13,9 s.
Oproti verzím s pohonem předních kol došlo u modelů Caddy 4Motion k úpravám konstrukce v celé řadě oblastí. Kromě elektronicky řízené spojky Haldex čtvrté generace mezi ně patří také dvoudílný spojovací hřídel, upravený výfukový systém, který zohledňuje přítomnost diferenciálu zadní nápravy a spojovacího hřídele, a nová palivová nádrž. Karoserie navíc dostala dodatečné výztuhy.
Hnací sílu rozděluje mezi přední a zadní nápravu elektronicky řízená spojka Haldex, která je složena z lamel v olejové lázni a je připevněna přímo k diferenciálu zadní nápravy. Elektrické čerpadlo dodává olej do zásobníku tlaku s provozním tlakem 30 barů. Řídicí jednotka vypočítává ideální hodnotu točivého momentu pro zadní nápravu a ovládá ventil, který reguluje tlak oleje působící na pracovní píst spojky. Tlak na lamely spojky se zvyšuje přímo úměrně k velikosti točivého momentu přenášeného na zadní nápravu. Toto řešení umožňuje plynulou změnu přenášeného točivého momentu regulací tlaku působícího na sadu lamel. V porovnání s předchozími generacemi systému 4Motion pracuje tento systém nezávisle na prokluzu, neboť pracovní tlak je k dispozici trvale. Při stoprocentním sepnutí spojky Haldex je v extrémním případě rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu rovnoměrné.
Přední náprava je stejná jako u modelů Caddy s předním pohonem, zadní náprava byla nově vyvinuta pro pohon všech kol. Konstruktéři se v tomto případě rozhodli pro tuhou nápravu, která se vyznačuje extrémní robustností. Listové pružiny a tlumiče byly přizpůsobeny charakteru poháněné nápravy. Speciální plechy integrované do karoserie a vyztužené konzoly tlumičů zachycují síly, které nově působí na karoserii prostřednictvím pohonu všech kol.
Sériová výbava modelů 4Motion zahrnuje přední mlhovky, termoizolační prosklení, patnáctipalcová kola s pneumatikami 195/65 R 15, multifunkční displej a zadní posuvné dveře na pravé straně vozidla (u modelů Life také vlevo). Vozy Caddy 4Motion lze na přání objednat buď se zadními výklopnými nebo se zadními křídlovými dveřmi.
Volkswagen Užitkové vozy koncipuje modely Caddy s pohonem všech kol speciálně pro firemní a soukromé zákazníky, kteří jezdí se svým vozem převážně v horských oblastech nebo kteří musí často překonávat náročné úseky v obtížných klimatických podmínkách. Z řad soukromé klientely osloví Caddy 4Motion především motoristy zaměřené na outdoorové aktivity, kteří potřebují vozidlo s optimální trakcí.
Tisková zpráva: Volkswagen Group
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).