Volkswagen Caddy 4Motion na českém trhu

ar7, 19. března 2009, 00:16 Google+

Oblíbený užitkový model Volkswagen Caddy přichází tento týden na český trh v provedení 4Motion, tedy s pohonem všech kol.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Caddy 4Motion

Caddy 4Motion | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Novinka, kterou ocení zejména podnikatelé v horských oblastech, ve stavebnictví a všichni motoristé, kteří se potřebují občas pohybovat mimo silnice v lehčím terénu, bude k dispozici v obvyklých verzích skříňový vůz, Kombi a Life. Cena začíná na 453 915 Kč bez DPH za skříňové provedení.

Volkswagen zvolil pro Caddy 4Motion osvědčený čtyřválcový turbodiesel 1.9 TDI s nejvyšším výkonem 77 kW a maximálním točivým momentem 250 N.m. Pro přenos hnací síly se používá šestistupňová mechanická převodovka, která zajišťuje hladké řazení na nezpevněném povrchu, čímž se snižuje zatížení spojky. Všechny verze s pohonem všech kol jsou sériově vybaveny asistenčním systémem pro snadný rozjezd do kopce a stabilizačním systémem ESP. To samé platí i pro filtr pevných částic DPF.

Caddy 4Motion dosahuje na vůz své velikosti skvělých hodnot emisí CO2 ve výši 172 g/km (skříňový vůz) a 176 g/km (Kombi a Life). Tomu odpovídá i nízká kombinovaná spotřeba paliva vozidel Caddy s pohonem všech kol, která činí 6,6 litru nafty na 100 km, resp. 6,7 l/100 km (Kombi a Life). To znamená, že palivová nádrž o objemu 60 litrů je dostatečně velká na to, aby umožnila teoretický dojezd vozidla téměř 900 kilometrů na jedno natankování. Všechny verze Caddy 4Motion jsou schopny dosáhnout nejvyšší rychlosti 164 km/h. Skříňový vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 13,7 s, verze Kombi a Life potřebují k tomuto sprintu 13,9 s.

Oproti verzím s pohonem předních kol došlo u modelů Caddy 4Motion k úpravám konstrukce v celé řadě oblastí. Kromě elektronicky řízené spojky Haldex čtvrté generace mezi ně patří také dvoudílný spojovací hřídel, upravený výfukový systém, který zohledňuje přítomnost diferenciálu zadní nápravy a spojovacího hřídele, a nová palivová nádrž. Karoserie navíc dostala dodatečné výztuhy.

Hnací sílu rozděluje mezi přední a zadní nápravu elektronicky řízená spojka Haldex, která je složena z lamel v olejové lázni a je připevněna přímo k diferenciálu zadní nápravy. Elektrické čerpadlo dodává olej do zásobníku tlaku s provozním tlakem 30 barů. Řídicí jednotka vypočítává ideální hodnotu točivého momentu pro zadní nápravu a ovládá ventil, který reguluje tlak oleje působící na pracovní píst spojky. Tlak na lamely spojky se zvyšuje přímo úměrně k velikosti točivého momentu přenášeného na zadní nápravu. Toto řešení umožňuje plynulou změnu přenášeného točivého momentu regulací tlaku působícího na sadu lamel. V porovnání s předchozími generacemi systému 4Motion pracuje tento systém nezávisle na prokluzu, neboť pracovní tlak je k dispozici trvale. Při stoprocentním sepnutí spojky Haldex je v extrémním případě rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu rovnoměrné.

Přední náprava je stejná jako u modelů Caddy s předním pohonem, zadní náprava byla nově vyvinuta pro pohon všech kol. Konstruktéři se v tomto případě rozhodli pro tuhou nápravu, která se vyznačuje extrémní robustností. Listové pružiny a tlumiče byly přizpůsobeny charakteru poháněné nápravy. Speciální plechy integrované do karoserie a vyztužené konzoly tlumičů zachycují síly, které nově působí na karoserii prostřednictvím pohonu všech kol.

Sériová výbava modelů 4Motion zahrnuje přední mlhovky, termoizolační prosklení, patnáctipalcová kola s pneumatikami 195/65 R 15, multifunkční displej a zadní posuvné dveře na pravé straně vozidla (u modelů Life také vlevo). Vozy Caddy 4Motion lze na přání objednat buď se zadními výklopnými nebo se zadními křídlovými dveřmi.

Volkswagen Užitkové vozy koncipuje modely Caddy s pohonem všech kol speciálně pro firemní a soukromé zákazníky, kteří jezdí se svým vozem převážně v horských oblastech nebo kteří musí často překonávat náročné úseky v obtížných klimatických podmínkách. Z řad soukromé klientely osloví Caddy 4Motion především motoristy zaměřené na outdoorové aktivity, kteří potřebují vozidlo s optimální trakcí.

Tisková zpráva: Volkswagen Group

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Caddy 4Motion na českém trhu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Škoda Auto: Výroba motorů a převodovek roste

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud