Díky takzvanému šrotovnému, které obecně zvýšilo zájem o malé vozy, roste i produkce motorů a převodovek ve Škodě Auto. Ta vyrábí především nízkoobjemové agregáty pro automobily koncernu VW.
Výroba motorů a převodovek ve Škoda Auto se během začátku roku vyšplhala k maximu stávající výrobní kapacity. I přes probíhající celosvětovou finanční krizi tak motorárna zažívá růst produkce.
„V souvislosti se šrotovací prémií a zvýšeným zájmem o malé vozy vzrostla výroba nízkoobjemových motorů vyráběných ve Škoda Auto na 1600 kusů denně. To v kontextu současné hospodářské recese a dlouhodobého průměru produkce 1200 motorů denně. Zvýšená poptávka pozitivně ovlivnila také výrobu převodovek, denní plán nyní dosahuje 2000 kusů,“ uvedl Horst Mühl, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky.
Škoda Auto mimo výrobu vozů produkuje důležité součásti automobilů, které dále dodává nejen do vozů vlastní značky, ale i v rámci koncernu Volkswagen. Do portfolia automobilky patří nízkoobjemové tříválcové motory 1.2 HTP 44 kW 6V a 1.2 HTP 51 kW 12V a převodovka MQ200.
Obě uvedené motorické varianty a převodovka jsou montovány do vozů Škoda Fabia a Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Volkswagen Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba.
Tisková zpráva: Škoda Auto a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.