Díky takzvanému šrotovnému, které obecně zvýšilo zájem o malé vozy, roste i produkce motorů a převodovek ve Škodě Auto. Ta vyrábí především nízkoobjemové agregáty pro automobily koncernu VW.
Výroba motorů a převodovek ve Škoda Auto se během začátku roku vyšplhala k maximu stávající výrobní kapacity. I přes probíhající celosvětovou finanční krizi tak motorárna zažívá růst produkce.
„V souvislosti se šrotovací prémií a zvýšeným zájmem o malé vozy vzrostla výroba nízkoobjemových motorů vyráběných ve Škoda Auto na 1600 kusů denně. To v kontextu současné hospodářské recese a dlouhodobého průměru produkce 1200 motorů denně. Zvýšená poptávka pozitivně ovlivnila také výrobu převodovek, denní plán nyní dosahuje 2000 kusů,“ uvedl Horst Mühl, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky.
Škoda Auto mimo výrobu vozů produkuje důležité součásti automobilů, které dále dodává nejen do vozů vlastní značky, ale i v rámci koncernu Volkswagen. Do portfolia automobilky patří nízkoobjemové tříválcové motory 1.2 HTP 44 kW 6V a 1.2 HTP 51 kW 12V a převodovka MQ200.
Obě uvedené motorické varianty a převodovka jsou montovány do vozů Škoda Fabia a Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Volkswagen Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba.
Tisková zpráva: Škoda Auto a.s.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.