Tuzemský automobilový trh klesol, no napriek tomu zákazníci dokážu oceniť naozaj dobrú ponuku: len 24 hodín (od 6. marca od 12:00 hod. do 7. marca do 12:00 hod.) stačilo dealerom značky Opel v SR, aby dokázali predať vyše dvoch stoviek nových automobilov – presne 208 nových vozidiel.
„Už tretí ročník našej kampane „24 hodín Opel“ ukázal, že aj v náročných časoch zákazníci dôverujú osvedčeným značkám a spontánne reagujú na dobre pripravené akcie s kvalitnou a hodnotnou ponukou,“ hodnotí výborný výsledok akcie „24 hodin Opel“ Steffen Raschig, riaditeľ slovenského zastúpenia koncernu GM, resp. jeho najsilnejšej európskej značky Opel.
Najväčší záujem z ponuky skladových vozidiel bol o modely Corsa a Astra; no zákazníci mohli tiež zadávať svoje špecifické požiadavky aj tzv. do výroby. Tu skvele zabodovala tohtoročná novinka - atraktívny sedan, resp. liftback strednej triedy Opel Insignia. Počas krátkych 24 hodín získali slovenskí predajcovia siete Opel na Insigniu tridsať záväzných objednávok!
Najúspešnejším predajcom sa stalo dealerstvo PK Auto, ktorému sa podarilo umiestniť 49 vozidiel.
„Insignia - nová vlajková loď značky Opel - ťaží predovšetkým zo svojho vysoko atraktívneho designu; silným argumentom sú tiež jej vyspelé technológie - pohon všetkých kolies Adaptive 4x4 alebo adaptívny elektronicky riadený podvozok FlexRide – a samozrejme i veľmi dobrá cena, ktorá sa začína už na 22 480 €,“ vysvetľuje Thomas Beger, predajný a marketingový riaditeľ slovenského zastúpenia značky Opel. „Nepopierateľným triumfom je určite tiež čerstvý titul európske Auto roka 2009, ktorý Insignia vybojovala vo veľmi silnej konkurencii.“
Insignia žne úspechy v celej Európe – od uvedenia na západoeurópsky trh koncom minulého roka sa predalo už vyše 75 000 týchto vozidiel, čo je – nielen vzhľadom na situáciu na automobilovom trhu - skvelý výkon!
Samotní zákazníci, ktorí sa na akcii „24 hodín Opel“ zúčastnili, uvádzali najčastejšie ako hlavné dôvody kúpiť vozidlá Opel ich výhodnú cenu, vysokú kvalitu a výkonové parametre. O nespornej kvalite vozidiel Opel svedčí okrem iných aj najaktuálnejšia správa „Quality Report 2008“ renomovaného nemeckého týždenníka Auto Bild, komplexne hodnotiaca kvalitu produkcie a služieb vyše dvoch desiatok automobilových značiek a spokojnosť ich zákazníkov. Rovnako ako už v predchádzajúcich rokoch 2005 a 2006, aj teraz sa Opel umiestnil na samotnej špičke - a opäť ako najlepšia zo všetkých nemeckých automobilových značiek!
Pádnym argumentom je určite aj nedávno zavedená šesťročná záruka na väčšinu modelov značky Opel. „Kto si verí, môže si dovoliť ísť s kožou na trh,“ komentuje Thomas Beger výrazné zvýšenie latky zákazníckych istôt voči zákonnej dvojročnej záruke. „Predĺžená záruka je dôležitým momentom ako pre privátnych, tak aj pre firemných zákazníkov. Tým skôr, že doslova za dverami už čaká kombi Insignia Sports Tourer, ideálny manažérsky automobil!“
Zdroj: Tlačová správa Opel
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.