Rad vozidiel Ford ECOnetic s ultranízkymi emisiami CO2, ktoré možno vidieť aj na autosalóne v Ženeve, ponúka atraktívnu a cenovo dostupnú alternatívu pre zákazníkov, ktorí pri výbere automobilu považujú za najdôležitejšie nízke emisie.
Najnovším prírastkom do rodiny ECOnetic je Ford Fiesta ECOnetic s prvotriednou hodnotou emisií CO2 len 98 g/km. Teraz je už k dispozícii v celej Európe. Táto najhospodárnejšia Fiesta, poháňaná špeciálne kalibrovanou verziou 90-koňového, 1,6-litrového motora Duratorq TDCi s filtrom pevných častíc so špeciálnou vrstvou (cDPF), spotrebuje na 100 km len 3,7 litra paliva. Táto neuveriteľne nízka spotreba paliva zodpovedá aj ultranízkej hodnote emisií 98 gramov CO2 na kilometer.
To dokazuje, že veľmi priaznivú spotrebu paliva a značne nízke hodnoty emisií CO2 možno dosiahnuť aj s konvenčným, cenovo dostupným pohonom vylepšeným rôznymi dômyselne skombinovanými opatreniami na zníženie spotreby paliva.
Prihliadanie na udržateľnosť malo vplyv nielen na vývoj novej Fiesty, ale aj na továrne, ktoré sa podieľajú na jej výrobe. Motory Duratorq TDCi pre Fiestu sa vyrábajú v továrni Dagenham Diesel Centre vo Veľkej Británii. Továreň má dve vlastné veterné turbíny v prevádzke a tretiu vo výstavbe a všetka energia, ktorú spotrebúva, pochádza z obnoviteľných zdrojov. Spoločnosť Ford využíva elektrinu z obnoviteľných zdrojov aj na pokrytie kompletnej spotreby elektrickej energie svojich závodov na výrobu a vývoj Fiesty v nemeckom Kolíne nad Rýnom. Vďaka tejto iniciatíve spoločnosť Ford zníži svoje emisie CO2 o 190 000 ton ročne.
Dr. Wolfgang Schneider, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre právne, vládne a environmentálne záležitosti povedal: „Nová Fiesta je doteraz najsilnejším dôkazom odhodlania spoločnosti Ford of Europe investovať do udržateľnej mobility. Fiesta ECOnetic je neodolateľná, štýlová, no zároveň je to voľba bez kompromisov, ktorá ponúka špičkové hodnoty emisií CO2 a skutočnú úspornosť. Ďalší úžitok prinášajú naše investície do energeticky efektívnych výrobných závodov.“
Fiesta ECOnetic završuje trilógiu produkčných modelov európskeho radu vozidiel Ford, ktorý ďalej zahŕňa modely Focus ECOnetic s kombinovanou spotrebou paliva 4,3 l/100 km a emisiami CO2 115 g/km a Mondeo ECOnetic so spotrebou 5,2 l/100 km a emisiami 139 g/km v štvor- a päťdverovej verzii.
Od uvedenia modelu Focus ECOnetic vo februári minulého roku si za rok 2008 v celej Európe zvolilo túto verziu 5 647 zákazníkov. Za rok 2008 sa na európske cesty dostalo celkovo 7 775 vozidiel radu ECOnetic s najväčším odbytom v Belgicku, Veľkej Británii a Francúzsku. Spoločnosť Ford of Europe je presvedčená, že po uvedení modelov Mondeo a Fiesta ECOnetic koncom roku 2008 sa bude rad ekologicky vyspelých modelov ECOnetic ďalej rozrastať a lákať čoraz viac zákazníkov aj v roku 2009.
Zdroj: Tlačová správa Ford
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).