Skupiny Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a PSA Peugeot Citroën oznámily podpis protokolu o dohodě týkající se spolupráce na elektrickém vozidle, a to na bázi vozu vyvíjeného skupinou MMC v Japonsku.
Skupiny Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a PSA Peugeot Citroën oznámily podpis protokolu o dohodě týkající se spolupráce na elektrickém vozidle, a to na bázi vozu vyvíjeného skupinou MMC v Japonsku.
V červnu 2008 oba podniky zadaly realizační studii týkající se vývoje, výroby a použití elektrického pohonu určeného pro malá městská vozidla.
Koncerny nyní dospěly k dohodě o partnerství při vývoji elektrického vozidla adaptovaného na evropský trh, konstruovaného na bázi modelu i MiEV(1) od MMC. Toto vozidlo bude vyrábět skupina MMC a prodávat se bude pod značkou Peugeot souběžně s i MiEV od Mitsubishi.
Tato nová etapa, která je přínosná pro oba výrobce, usnadní a urychlí zavádění elektrických vozidel na evropský trh.
Obě společnosti budou pokračovat v jednáních s cílem obchodního uvedení na konci roku 2010 nebo začátkem roku 2011.
Pokud jde o PSA Peugeot Citroën, tato dohoda pomůže skupině udržet si vedoucí postavení v oblasti vozů šetrných k životnímu prostředí. PSA Peugeot Citroën je první výrobce elektrických vozidel na světě a k tomuto dni prodal více než 10 000 jednotek. Zkušenosti skupiny v oblasti elektrických vozidel tak budou v tomto projektu významným přínosem. Pro MMC je tato dohoda součástí strategie elektrických vozidel. Vůz i MiEV, který bude v létě 2009 uveden na japonský trh, nyní podstupuje testování a prezentace v Japonsku, na Novém Zélandu, ve Spojených státech i v Evropě. MMC současně s projektem uvedení vozidla na trh v Evropě v roce 2010 studuje možnosti uplatnění tohoto elektrického vozidla také na dalších trzích, například v USA.
Tisková zpráva: Peugeot ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.