Účast na letošním Ženevském autosalonu je pro SEAT jednou z nejdůležitějších událostí roku. Španělská značka zde totiž představuje hned několik novinek své modelové řady a naplňuje tak produktovou expanzi spočívající v představení deseti nových modelů během následujících šesti měsíců.
SEAT přiváží do Ženevy nejnovější a nejmodernější modelovou řadu na trhu, zahrnující nové kombi Exeo ST, vozy SEAT León a Altea v provedení 2009 s modernizovaným designem a novými vznětovými motory common rail, a také prototyp León ECOMOTIVE Concept s rekordně nízkými emisemi CO2 ve výši 99 g/km.
Prezident SEATu, Erich Schmitt dnes ráno zdůraznil důležitost příchodu nových modelů pro značku SEAT, když řekl: "Kompletně jsme obnovili naši paletu produktů, investovali jsme prostředky a úsilí do nových modelů a technologií. Výsledek dnes vidíte. Máme zde ne méně než sedm nových modelů, včetně jedné studie."
Rodinná verze SEATu Exeo přijíždí
V době, kdy startuje prodej sedanu Exeo, představuje SEAT v Ženevě Exeo ST, rodinnou verzi nového modelu, která se na český trh dostane na podzim tohoto roku a jejíž motorová nabídka i výbavy budou odpovídat čtyřdveřovému sedanu.
Nové Exeo ST je mimořádně praktický a funkční automobil. Rodinný styling a zadní výklopné víko zvětšují možnosti přepravy zavazadel a úroveň pohodlí, díky velkému vstupnímu profilu zjednodušují manipulaci s nakládanými předměty i jejich umístění v zavazadlovém prostoru s plochým dnem. Nový model disponuje větším užitečným objemem pro zavazadla než sedan, když umožňuje využít interiér v oblasti zavazadlového prostoru až po střechu. Exeo ST je i z tohoto důvodu vybaveno sítí za zadními sedadly, která brání předmětům v zavazadlovém prostoru pohybu vpřed do interiéru, kde by mohla ohrozit posádku.
Jediné číselné rozdíly základních rozměrů ve srovnání se sedanem jsou délka 4,666 m a základní objem zavazadlového prostoru 442 l.
SEAT Exeo ST bude vyráběn v závodě Martorell nedaleko Barcelony.
Střední řada se vyvíjí
Další novinkou prezentovanou SEATem na Ženevském autosalonu je nový interiér a exteriér modelu León a řady Altea.
Střední řada španělské značky postoupila do dalšího evolučního stádia a prochází nyní významnou proměnou exteriérového designu. Příď dostala nový nárazník, nově navržená maska má menší logo a stylovější chromované orámování, větší světlomety doplňují nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka. Širší zadní okno zlepšuje výhled vzad, nová záď s přepracovanými sdruženými světly zase vnější design.
Významné změny se odehrály také v interiéru na přístrojovém štítu, středové konzole a dveřních výplních, které z interiérů řad León a Altea dělají ergonomicky velmi moderní prostředí.
Zákazníci budou moci vybírat z pěti zážehových a čtyř vznětových motorových variant, včetně moderní technologie common rail v motoru 2.0 TDI (125 kW/170 k).
V nabídce jsou dva nové zážehové motory - 1.8 TSI (118 kW/160 k) nyní kombinovatelný se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a výhradně pro León FR a Alteu Freetrack dodávaný motor 2.0 TSI (155 kW/211 k). Všechny modely vybavené automatickou převodovkou DSG jsou dodávány s pádly řazení na volantu, s výjimkou motoru 1.9 TDI (77 kW/105 k).
Nové modely budou dodávány s rozsáhlým seznamem sériové výbavy ve stupních Reference, Style a Sport. Poprvé bude do výbavy Leónu 2009 zařazen systém XDS, který pracuje podobně jako samosvorný diferenciál, ovšem s využitím elektroniky a komponent stabilizačního systému. Dalšími prvky jsou například asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček, nová klimatizace a řada audio zařízení, parkovací senzory vpředu a vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem.
León ECOMOTIVE Concept: rekordman segmentu
SEAT dělá sebevědomé kroky na cestě k vozidlům s nízkými emisemi a nízkou spotřebou paliva. Na začátku ledna SEAT oznámil přípravu projektu elektromobilu León Twin Drive Ecomotive pro rok 2014 a na Ženevském autosalonu prezentuje premiéru nového SEATu León Ecomotive Concept.
Prototyp vybavený novým motorem 1.6 TDI (77 kW/105 k) s filtrem pevných částic a technologií common rail, výrazně přispívající snížení spotřeby paliva a emisí ve srovnání s výchozím motorem, umožňuje dosahovat v kombinovaném cyklu obdivuhodně nízkou spotřebu 3,8 l/100 km, odpovídající 99 g CO2 na 1 km jízdy. León ECOMOTIVE Concept je tak spolu s VW Golf BlueMotion nejekologičtějším modelem ve své třídě.
Celých 20 g/km bylo odbouráno díky novému systému Auto Start/Stop a nové funkci rekuperace brzdné energie, což jsou v modelech značky SEAT úplné novinky. Nový ekologický León s produkcí 119 g CO2 na 1 km brzy rozšíří řadu modelů ECOMOTIVE, jejíž představitel - Ibiza ECOMOTIVE s 98 g/km je nejekologičtějším modelem ve své třídě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.