Účast na letošním Ženevském autosalonu je pro SEAT jednou z nejdůležitějších událostí roku. Španělská značka zde totiž představuje hned několik novinek své modelové řady a naplňuje tak produktovou expanzi spočívající v představení deseti nových modelů během následujících šesti měsíců.
SEAT přiváží do Ženevy nejnovější a nejmodernější modelovou řadu na trhu, zahrnující nové kombi Exeo ST, vozy SEAT León a Altea v provedení 2009 s modernizovaným designem a novými vznětovými motory common rail, a také prototyp León ECOMOTIVE Concept s rekordně nízkými emisemi CO2 ve výši 99 g/km.
Prezident SEATu, Erich Schmitt dnes ráno zdůraznil důležitost příchodu nových modelů pro značku SEAT, když řekl: "Kompletně jsme obnovili naši paletu produktů, investovali jsme prostředky a úsilí do nových modelů a technologií. Výsledek dnes vidíte. Máme zde ne méně než sedm nových modelů, včetně jedné studie."
Rodinná verze SEATu Exeo přijíždí
V době, kdy startuje prodej sedanu Exeo, představuje SEAT v Ženevě Exeo ST, rodinnou verzi nového modelu, která se na český trh dostane na podzim tohoto roku a jejíž motorová nabídka i výbavy budou odpovídat čtyřdveřovému sedanu.
Nové Exeo ST je mimořádně praktický a funkční automobil. Rodinný styling a zadní výklopné víko zvětšují možnosti přepravy zavazadel a úroveň pohodlí, díky velkému vstupnímu profilu zjednodušují manipulaci s nakládanými předměty i jejich umístění v zavazadlovém prostoru s plochým dnem. Nový model disponuje větším užitečným objemem pro zavazadla než sedan, když umožňuje využít interiér v oblasti zavazadlového prostoru až po střechu. Exeo ST je i z tohoto důvodu vybaveno sítí za zadními sedadly, která brání předmětům v zavazadlovém prostoru pohybu vpřed do interiéru, kde by mohla ohrozit posádku.
Jediné číselné rozdíly základních rozměrů ve srovnání se sedanem jsou délka 4,666 m a základní objem zavazadlového prostoru 442 l.
SEAT Exeo ST bude vyráběn v závodě Martorell nedaleko Barcelony.
Střední řada se vyvíjí
Další novinkou prezentovanou SEATem na Ženevském autosalonu je nový interiér a exteriér modelu León a řady Altea.
Střední řada španělské značky postoupila do dalšího evolučního stádia a prochází nyní významnou proměnou exteriérového designu. Příď dostala nový nárazník, nově navržená maska má menší logo a stylovější chromované orámování, větší světlomety doplňují nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka. Širší zadní okno zlepšuje výhled vzad, nová záď s přepracovanými sdruženými světly zase vnější design.
Významné změny se odehrály také v interiéru na přístrojovém štítu, středové konzole a dveřních výplních, které z interiérů řad León a Altea dělají ergonomicky velmi moderní prostředí.
Zákazníci budou moci vybírat z pěti zážehových a čtyř vznětových motorových variant, včetně moderní technologie common rail v motoru 2.0 TDI (125 kW/170 k).
V nabídce jsou dva nové zážehové motory - 1.8 TSI (118 kW/160 k) nyní kombinovatelný se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a výhradně pro León FR a Alteu Freetrack dodávaný motor 2.0 TSI (155 kW/211 k). Všechny modely vybavené automatickou převodovkou DSG jsou dodávány s pádly řazení na volantu, s výjimkou motoru 1.9 TDI (77 kW/105 k).
Nové modely budou dodávány s rozsáhlým seznamem sériové výbavy ve stupních Reference, Style a Sport. Poprvé bude do výbavy Leónu 2009 zařazen systém XDS, který pracuje podobně jako samosvorný diferenciál, ovšem s využitím elektroniky a komponent stabilizačního systému. Dalšími prvky jsou například asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček, nová klimatizace a řada audio zařízení, parkovací senzory vpředu a vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem.
León ECOMOTIVE Concept: rekordman segmentu
SEAT dělá sebevědomé kroky na cestě k vozidlům s nízkými emisemi a nízkou spotřebou paliva. Na začátku ledna SEAT oznámil přípravu projektu elektromobilu León Twin Drive Ecomotive pro rok 2014 a na Ženevském autosalonu prezentuje premiéru nového SEATu León Ecomotive Concept.
Prototyp vybavený novým motorem 1.6 TDI (77 kW/105 k) s filtrem pevných částic a technologií common rail, výrazně přispívající snížení spotřeby paliva a emisí ve srovnání s výchozím motorem, umožňuje dosahovat v kombinovaném cyklu obdivuhodně nízkou spotřebu 3,8 l/100 km, odpovídající 99 g CO2 na 1 km jízdy. León ECOMOTIVE Concept je tak spolu s VW Golf BlueMotion nejekologičtějším modelem ve své třídě.
Celých 20 g/km bylo odbouráno díky novému systému Auto Start/Stop a nové funkci rekuperace brzdné energie, což jsou v modelech značky SEAT úplné novinky. Nový ekologický León s produkcí 119 g CO2 na 1 km brzy rozšíří řadu modelů ECOMOTIVE, jejíž představitel - Ibiza ECOMOTIVE s 98 g/km je nejekologičtějším modelem ve své třídě.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).