SEAT přiváží do Ženevy nejnovější a nejmodernější modelovou řadu na trhu, zahrnující nové kombi Exeo ST, vozy SEAT León a Altea v provedení 2009 s modernizovaným designem a novými vznětovými motory common rail, a také prototyp León ECOMOTIVE Concept s rekordně nízkými emisemi CO2 ve výši 99 g/km.
Prezident SEATu, Erich Schmitt dnes ráno zdůraznil důležitost příchodu nových modelů pro značku SEAT, když řekl: "Kompletně jsme obnovili naši paletu produktů, investovali jsme prostředky a úsilí do nových modelů a technologií. Výsledek dnes vidíte. Máme zde ne méně než sedm nových modelů, včetně jedné studie."
Rodinná verze SEATu Exeo přijíždí
V době, kdy startuje prodej sedanu Exeo, představuje SEAT v Ženevě Exeo ST, rodinnou verzi nového modelu, která se na český trh dostane na podzim tohoto roku a jejíž motorová nabídka i výbavy budou odpovídat čtyřdveřovému sedanu.
Nové Exeo ST je mimořádně praktický a funkční automobil. Rodinný styling a zadní výklopné víko zvětšují možnosti přepravy zavazadel a úroveň pohodlí, díky velkému vstupnímu profilu zjednodušují manipulaci s nakládanými předměty i jejich umístění v zavazadlovém prostoru s plochým dnem. Nový model disponuje větším užitečným objemem pro zavazadla než sedan, když umožňuje využít interiér v oblasti zavazadlového prostoru až po střechu. Exeo ST je i z tohoto důvodu vybaveno sítí za zadními sedadly, která brání předmětům v zavazadlovém prostoru pohybu vpřed do interiéru, kde by mohla ohrozit posádku.
Jediné číselné rozdíly základních rozměrů ve srovnání se sedanem jsou délka 4,666 m a základní objem zavazadlového prostoru 442 l.
SEAT Exeo ST bude vyráběn v závodě Martorell nedaleko Barcelony.
Střední řada se vyvíjí
Další novinkou prezentovanou SEATem na Ženevském autosalonu je nový interiér a exteriér modelu León a řady Altea.
Střední řada španělské značky postoupila do dalšího evolučního stádia a prochází nyní významnou proměnou exteriérového designu. Příď dostala nový nárazník, nově navržená maska má menší logo a stylovější chromované orámování, větší světlomety doplňují nově tvarovaná vnější zpětná zrcátka. Širší zadní okno zlepšuje výhled vzad, nová záď s přepracovanými sdruženými světly zase vnější design.
Významné změny se odehrály také v interiéru na přístrojovém štítu, středové konzole a dveřních výplních, které z interiérů řad León a Altea dělají ergonomicky velmi moderní prostředí.
Zákazníci budou moci vybírat z pěti zážehových a čtyř vznětových motorových variant, včetně moderní technologie common rail v motoru 2.0 TDI (125 kW/170 k).
V nabídce jsou dva nové zážehové motory - 1.8 TSI (118 kW/160 k) nyní kombinovatelný se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a výhradně pro León FR a Alteu Freetrack dodávaný motor 2.0 TSI (155 kW/211 k). Všechny modely vybavené automatickou převodovkou DSG jsou dodávány s pádly řazení na volantu, s výjimkou motoru 1.9 TDI (77 kW/105 k).
Nové modely budou dodávány s rozsáhlým seznamem sériové výbavy ve stupních Reference, Style a Sport. Poprvé bude do výbavy Leónu 2009 zařazen systém XDS, který pracuje podobně jako samosvorný diferenciál, ovšem s využitím elektroniky a komponent stabilizačního systému. Dalšími prvky jsou například asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety s natáčením do zatáček, nová klimatizace a řada audio zařízení, parkovací senzory vpředu a vzadu a optický parkovací systém ve spojení s navigačním systémem.
León ECOMOTIVE Concept: rekordman segmentu
SEAT dělá sebevědomé kroky na cestě k vozidlům s nízkými emisemi a nízkou spotřebou paliva. Na začátku ledna SEAT oznámil přípravu projektu elektromobilu León Twin Drive Ecomotive pro rok 2014 a na Ženevském autosalonu prezentuje premiéru nového SEATu León Ecomotive Concept.
Prototyp vybavený novým motorem 1.6 TDI (77 kW/105 k) s filtrem pevných částic a technologií common rail, výrazně přispívající snížení spotřeby paliva a emisí ve srovnání s výchozím motorem, umožňuje dosahovat v kombinovaném cyklu obdivuhodně nízkou spotřebu 3,8 l/100 km, odpovídající 99 g CO2 na 1 km jízdy. León ECOMOTIVE Concept je tak spolu s VW Golf BlueMotion nejekologičtějším modelem ve své třídě.
Celých 20 g/km bylo odbouráno díky novému systému Auto Start/Stop a nové funkci rekuperace brzdné energie, což jsou v modelech značky SEAT úplné novinky. Nový ekologický León s produkcí 119 g CO2 na 1 km brzy rozšíří řadu modelů ECOMOTIVE, jejíž představitel - Ibiza ECOMOTIVE s 98 g/km je nejekologičtějším modelem ve své třídě.