Stále se jedná o studii - nejúspornější pětimístný automobil všech dob. Jméno: Polo BlueMotion. Spotřeba: 3,3 l/100 km. Emise CO2: pouhých 87 g/km. Pravděpodobnost sériové výroby: velmi vysoká.
Představení zbrusu nového Volkswagenu Polo najdete zde.
Tisková zpráva volkswagen ČR:
Před uvedením na trh však musí být nejprve zcela dokončen vývoj zbrusu nové pohonné jednotky 1.2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Na tomto cíli v současné době usilovně pracuje tým pod vedením šéfa vývoje Dr. Ulricha Hackenberga. "Očekáváme, že do výroby bychom s novým motorem mohli v únoru roku 2010. Splnění tohoto cíle je nesmírně ambiciózní a zavazující. Všechny části studie Polo BlueMotion včetně nového motoru ale již teď pracují tak slibně, že jsme nepochybně na správné cestě náš cíl splnit," uvádí Hackenberg.
"Všechny části", na které se ve svých slovech odvolává Dr. Hackenberg zahrnují automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.
To však nejsou jediná vylepšení. Na studii Polo BlueMotion, která váží pouhých 1080 kg, provedl Volkswagen celou řadu dalších opatření s cílem maximálně snížit spotřebu vozu. Zahrnují aerodynamický paket na o 10 mm snížené karoserii (včetně upravené přední masky), aerodynamicky optimalizovanou podlahu vozu a pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem na 15palcových kolech z lehkých slitin. Toto všechno má za následek úsporu paliva o 0,8 l/100 km a snížení emisí CO2 o přibližně 20 %.
Mezi další zajímavosti studie Polo BlueMotion prezentované v Ženevě patří exkluzivní interiér "Power On" a multifunkční displej indikující zařazený rychlostní stupeň a tlak v pneumatikách. Navenek je vůz vyveden v nové barvě s názvem "Emotion blue".
Systém Start-Stop do detailu Obzvláště zajímavé je přiblížení intuitivně operujícího systému Start-Stop. Když řidič zastaví na křižovatce na červenou, sešlápne brzdu, vyřadí na neutrál a vyšlápne spojku. Dokončení tohoto zažitého řetězu úkonů dočasně vypne motor a na multifunkčním displeji vozu se zobrazí zpráva "Start Stop". Jakmile na semaforu naskočí zelená a řidič sešlápne spojku, motor okamžitě nastartuje, z displeje zmizí zpráva "Start Stop" a po zařazení vůz pokračuje v jízdě.
Regenerativní brzdění do detailu Regenerativní brzdění pomáhá tou nejúčinnější možnou formou využívat energii, která by jinak byla ztracena. Během zpomalení či brzdění ve studii Polo BlueMotion (tj. kdykoli řidič pustí pedál plynu nebo brzdí) je zvýšeno dobíjecí napětí v alternátoru, což efektivně přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, která dobijí baterii vozu. Díky sofistikované řídicí jednotce alternátoru, která reguluje optimální dobíjení baterie, je také možné při rozjezdu či při jízdě konstantní rychlostí naopak dobíjecí napětí snížit, a dokonce lze alternátor i zcela vypnout. Výsledkem je snížení zátěže motoru a lepší hospodárnost provozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.