Volkswagen Polo Bluemotion - úsporně nadevše

Marek Litzman, 3. března 2009, 10:42 Google+

Stále se jedná o studii - nejúspornější pětimístný automobil všech dob. Jméno: Polo BlueMotion. Spotřeba: 3,3 l/100 km. Emise CO2: pouhých 87 g/km. Pravděpodobnost sériové výroby: velmi vysoká.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polo BlueMotion

Polo BlueMotion | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Představení zbrusu nového Volkswagenu Polo najdete zde.

 


 

 Tisková zpráva volkswagen ČR:

Před uvedením na trh však musí být nejprve zcela dokončen vývoj zbrusu nové pohonné jednotky 1.2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Na tomto cíli v současné době usilovně pracuje tým pod vedením šéfa vývoje Dr. Ulricha Hackenberga. "Očekáváme, že do výroby bychom s novým motorem mohli v únoru roku 2010. Splnění tohoto cíle je nesmírně ambiciózní a zavazující. Všechny části studie Polo BlueMotion včetně nového motoru ale již teď pracují tak slibně, že jsme nepochybně na správné cestě náš cíl splnit," uvádí Hackenberg.

"Všechny části", na které se ve svých slovech odvolává Dr. Hackenberg zahrnují automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.

To však nejsou jediná vylepšení. Na studii Polo BlueMotion, která váží pouhých 1080 kg, provedl Volkswagen celou řadu dalších opatření s cílem maximálně snížit spotřebu vozu. Zahrnují aerodynamický paket na o 10 mm snížené karoserii (včetně upravené přední masky), aerodynamicky optimalizovanou podlahu vozu a pneumatiky s extrémně nízkým valivým odporem na 15palcových kolech z lehkých slitin. Toto všechno má za následek úsporu paliva o 0,8 l/100 km a snížení emisí CO2 o přibližně 20 %.

Mezi další zajímavosti studie Polo BlueMotion prezentované v Ženevě patří exkluzivní interiér "Power On" a multifunkční displej indikující zařazený rychlostní stupeň a tlak v pneumatikách. Navenek je vůz vyveden v nové barvě s názvem "Emotion blue".

Systém Start-Stop do detailu
Obzvláště zajímavé je přiblížení intuitivně operujícího systému Start-Stop. Když řidič zastaví na křižovatce na červenou, sešlápne brzdu, vyřadí na neutrál a vyšlápne spojku. Dokončení tohoto zažitého řetězu úkonů dočasně vypne motor a na multifunkčním displeji vozu se zobrazí zpráva "Start Stop". Jakmile na semaforu naskočí zelená a řidič sešlápne spojku, motor okamžitě nastartuje, z displeje zmizí zpráva "Start Stop" a po zařazení vůz pokračuje v jízdě.

Regenerativní brzdění do detailu
Regenerativní brzdění pomáhá tou nejúčinnější možnou formou využívat energii, která by jinak byla ztracena. Během zpomalení či brzdění ve studii Polo BlueMotion (tj. kdykoli řidič pustí pedál plynu nebo brzdí) je zvýšeno dobíjecí napětí v alternátoru, což efektivně přeměňuje kinetickou energii na elektřinu, která dobijí baterii vozu. Díky sofistikované řídicí jednotce alternátoru, která reguluje optimální dobíjení baterie, je také možné při rozjezdu či při jízdě konstantní rychlostí naopak dobíjecí napětí snížit, a dokonce lze alternátor i zcela vypnout. Výsledkem je snížení zátěže motoru a lepší hospodárnost provozu.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Polo Bluemotion - úsporně nadevše

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Iosis Max

Ford Iosis Max - předzvěst nového C-maxu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud