Firma Bridgestone uvádí do ekonomického segmentu trhu sportovně-cestovní pneumatiku Dayton D320 jako nástupce plášťů D300 Sprint.
Nová letní pneumatika zaujme na první pohled elegantním designem vzorku a je navržena tak, aby za příznivou cenu poskytovala řidičům rodinných sedanů a kombi skvělé vlastnosti ve všech disciplínách.
Cílem vývoje nové pneumatiky Dayton D320 bylo dosáhnout vynikající ovladatelnosti na suchém povrchu, aniž by tím utrpěl jízdní komfort, a současně nabídnout nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti při brzdění na mokru a maximální odolnost vůči aquaplaningu.
Pneumatika D320 využívá pokrokovou konstrukci vzorku běhounu: Nepřerušované centrální žebro po celém obvodu pláště obstarává stabilitu v přímém směru a silnou zpětnou vazbu při změnách směru jízdy, klínovité tvary jednotlivých sekcí centrálního žebra a čočkovité tvary bloků pak omezují víření vody na hranách bloků a tím urychlují odvod vody ze styčné plochy pneumatiky s vozovkou.
Chování pneumatiky na mokru zlepšuje dynamické zakřivení hran bloků, které minimalizuje odpor vody před blokem. Voda je následně velmi rychle odváděna ze středu běhounu do ramenní části drážkami s výrazně sešikmeným designem, který zaručuje také rovnoměrné rozložení tlaku po celé styčné ploše s vozovkou. Díky tomu se nové letní pláště mohou pochlubit vyrovnanými vlastnostmi na mokrém a suchém povrchu. V porovnání s dosavadní pneumatikou D300 Sprint došlo například k velmi výraznému zvýšení odolnosti vůči aquaplaningu při zatáčení na mokru a ke zkrácení brzdné dráhy za deště nejen na betonu, ale i na asfaltu. Rovněž ovladatelnost a přilnavost na mokré vozovce dosahuje u nové pneumatiky D320 mnohem vyšší úrovně.
Sportovní charakter a vzhled nové letní pneumatiky Dayton D320 zaujme široký okruh řidičů, kteří preferují spolehlivou ovladatelnost a bezpečné brzdění, ale zároveň požadují dobrý jízdní komfort. Nové pláště jsou nyní k dispozici v 41 rozměrech s profilovými čísly 40 až 60 pro ráfky s průměrem od 15” do 18”. Dalších pět rozměrů doplní nabídku v lednu 2010. V České republice je v současné době pneumatika nabízena v 20 rozměrech.
Tisková zpráva: Bridgestone
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.