Firma Bridgestone uvádí do ekonomického segmentu trhu sportovně-cestovní pneumatiku Dayton D320 jako nástupce plášťů D300 Sprint.
Nová letní pneumatika zaujme na první pohled elegantním designem vzorku a je navržena tak, aby za příznivou cenu poskytovala řidičům rodinných sedanů a kombi skvělé vlastnosti ve všech disciplínách.
Cílem vývoje nové pneumatiky Dayton D320 bylo dosáhnout vynikající ovladatelnosti na suchém povrchu, aniž by tím utrpěl jízdní komfort, a současně nabídnout nejvyšší možnou úroveň bezpečnosti při brzdění na mokru a maximální odolnost vůči aquaplaningu.
Pneumatika D320 využívá pokrokovou konstrukci vzorku běhounu: Nepřerušované centrální žebro po celém obvodu pláště obstarává stabilitu v přímém směru a silnou zpětnou vazbu při změnách směru jízdy, klínovité tvary jednotlivých sekcí centrálního žebra a čočkovité tvary bloků pak omezují víření vody na hranách bloků a tím urychlují odvod vody ze styčné plochy pneumatiky s vozovkou.
Chování pneumatiky na mokru zlepšuje dynamické zakřivení hran bloků, které minimalizuje odpor vody před blokem. Voda je následně velmi rychle odváděna ze středu běhounu do ramenní části drážkami s výrazně sešikmeným designem, který zaručuje také rovnoměrné rozložení tlaku po celé styčné ploše s vozovkou. Díky tomu se nové letní pláště mohou pochlubit vyrovnanými vlastnostmi na mokrém a suchém povrchu. V porovnání s dosavadní pneumatikou D300 Sprint došlo například k velmi výraznému zvýšení odolnosti vůči aquaplaningu při zatáčení na mokru a ke zkrácení brzdné dráhy za deště nejen na betonu, ale i na asfaltu. Rovněž ovladatelnost a přilnavost na mokré vozovce dosahuje u nové pneumatiky D320 mnohem vyšší úrovně.
Sportovní charakter a vzhled nové letní pneumatiky Dayton D320 zaujme široký okruh řidičů, kteří preferují spolehlivou ovladatelnost a bezpečné brzdění, ale zároveň požadují dobrý jízdní komfort. Nové pláště jsou nyní k dispozici v 41 rozměrech s profilovými čísly 40 až 60 pro ráfky s průměrem od 15” do 18”. Dalších pět rozměrů doplní nabídku v lednu 2010. V České republice je v současné době pneumatika nabízena v 20 rozměrech.
Tisková zpráva: Bridgestone
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.