Už téměř čtvrt století oceňují odborníci během každoroční pařížské výstavy Festival Automobile International projekty, které do automobilového průmyslu vnášejí emoce a entuziasmus.
Během letošního 24. ročníku Festival Automobile International v Paříži organizátoři festivalu zdůraznili fakt, že současná ekonomická krize mění vnímání automobilismu i způsob využívání automobilů.
„Designeři, konstruktéři i marketingoví specialisté v automobilovém průmyslu budou muset nabídnout automobil, který by uměl bez kompromisů reagovat na nové požadavky zákazníků, aniž by ztrácel na přitažlivosti,“ říká Remi Depoix, president výstavy Festival Automobile International.
V souladu s tím udělili členové poroty (čelní představitelé automobilového průmyslu, umělci, zástupci médií), vedené architektem Jean-Michelem Wilmottem a čtyřnásobným mistrem světa F1 Alainem Prostem, prestižní cenu „Grand Prix de l'Environnement 2009“ modelu Chevroletu Volt.
Chevrolet Volt využívá sofistikovanou technologii GM pro elektromobily s prodlouženým dojezdem (E-REV) nazvanou „Voltec“. Při jízdách do vzdálenosti 60 km využívá Chevrolet Volt jako zdroje energie výlučně lithium-ionové baterie, nabité z běžné sítě 230 V. Při delších jízdách si vůz elektřinu sám vyrábí prostřednictvím malého spalovacího motoru propojeného s generátorem – Chevrolet Volt je tedy za všech okolností poháněný výhradně elektřinou.
„Pro General Motors a všechny členy týmu, kteří na projektu Volt pracovali je udělení ceny „Grand Prix de l'Environnement 2009“ velkou poctou. Chevrolet Volt nově definuje automobilovou mobilitu,“ říká Brent Dewar, viceprezident GM Europe odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Díky využití systému Voltec nabízí náš model zákazníkům stovky kilometrů jízdy na elektrický pohon, což je jasnou odpovědí na energetické výzvy dneška i budoucnosti!“ General Motors
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.