Už téměř čtvrt století oceňují odborníci během každoroční pařížské výstavy Festival Automobile International projekty, které do automobilového průmyslu vnášejí emoce a entuziasmus.
Během letošního 24. ročníku Festival Automobile International v Paříži organizátoři festivalu zdůraznili fakt, že současná ekonomická krize mění vnímání automobilismu i způsob využívání automobilů.
„Designeři, konstruktéři i marketingoví specialisté v automobilovém průmyslu budou muset nabídnout automobil, který by uměl bez kompromisů reagovat na nové požadavky zákazníků, aniž by ztrácel na přitažlivosti,“ říká Remi Depoix, president výstavy Festival Automobile International.
V souladu s tím udělili členové poroty (čelní představitelé automobilového průmyslu, umělci, zástupci médií), vedené architektem Jean-Michelem Wilmottem a čtyřnásobným mistrem světa F1 Alainem Prostem, prestižní cenu „Grand Prix de l'Environnement 2009“ modelu Chevroletu Volt.
Chevrolet Volt využívá sofistikovanou technologii GM pro elektromobily s prodlouženým dojezdem (E-REV) nazvanou „Voltec“. Při jízdách do vzdálenosti 60 km využívá Chevrolet Volt jako zdroje energie výlučně lithium-ionové baterie, nabité z běžné sítě 230 V. Při delších jízdách si vůz elektřinu sám vyrábí prostřednictvím malého spalovacího motoru propojeného s generátorem – Chevrolet Volt je tedy za všech okolností poháněný výhradně elektřinou.
„Pro General Motors a všechny členy týmu, kteří na projektu Volt pracovali je udělení ceny „Grand Prix de l'Environnement 2009“ velkou poctou. Chevrolet Volt nově definuje automobilovou mobilitu,“ říká Brent Dewar, viceprezident GM Europe odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Díky využití systému Voltec nabízí náš model zákazníkům stovky kilometrů jízdy na elektrický pohon, což je jasnou odpovědí na energetické výzvy dneška i budoucnosti!“ General Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.