Už téměř čtvrt století oceňují odborníci během každoroční pařížské výstavy Festival Automobile International projekty, které do automobilového průmyslu vnášejí emoce a entuziasmus.
Během letošního 24. ročníku Festival Automobile International v Paříži organizátoři festivalu zdůraznili fakt, že současná ekonomická krize mění vnímání automobilismu i způsob využívání automobilů.
„Designeři, konstruktéři i marketingoví specialisté v automobilovém průmyslu budou muset nabídnout automobil, který by uměl bez kompromisů reagovat na nové požadavky zákazníků, aniž by ztrácel na přitažlivosti,“ říká Remi Depoix, president výstavy Festival Automobile International.
V souladu s tím udělili členové poroty (čelní představitelé automobilového průmyslu, umělci, zástupci médií), vedené architektem Jean-Michelem Wilmottem a čtyřnásobným mistrem světa F1 Alainem Prostem, prestižní cenu „Grand Prix de l'Environnement 2009“ modelu Chevroletu Volt.
Chevrolet Volt využívá sofistikovanou technologii GM pro elektromobily s prodlouženým dojezdem (E-REV) nazvanou „Voltec“. Při jízdách do vzdálenosti 60 km využívá Chevrolet Volt jako zdroje energie výlučně lithium-ionové baterie, nabité z běžné sítě 230 V. Při delších jízdách si vůz elektřinu sám vyrábí prostřednictvím malého spalovacího motoru propojeného s generátorem – Chevrolet Volt je tedy za všech okolností poháněný výhradně elektřinou.
„Pro General Motors a všechny členy týmu, kteří na projektu Volt pracovali je udělení ceny „Grand Prix de l'Environnement 2009“ velkou poctou. Chevrolet Volt nově definuje automobilovou mobilitu,“ říká Brent Dewar, viceprezident GM Europe odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Díky využití systému Voltec nabízí náš model zákazníkům stovky kilometrů jízdy na elektrický pohon, což je jasnou odpovědí na energetické výzvy dneška i budoucnosti!“ General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.