Subaru dnes oznámilo, že na 79. mezinárodním ženevském autosalonu konaném letos v březnu představí v evropské premiéře vývojovou studii vozu LEGACY (dny pro novináře: 3. až 4. března; pro veřejnost otevřeno od 5. do 15. března).
Při příležitosti 20. výročí premiéry modelu Legacy sedan dnes Subaru slavnostně představuje vývojovou studii naznačující budoucí směr designu tohoto úspěšného modelu. Vývojová studie LEGACY byla připravena jako ukázka sportovních ambicí modelu Legacy, přičemž i zde je použit stálý pohon všech kol Symmetrical AWD v kombinaci s plochým motorem s protiběžnými písty. Studie Legacy staví na úspěšné historii modelu Legacy, kterou charakterizuje sportovní naturel, osobitý styl a vysoká spolehlivost. Studie LEGACY CONCEPT se představuje jako globální sedan střední třídy určený k pohodlné přepravě čtveřice dospělých cestujících. Vnější design je pojat s důrazem na osobité vzezření („Presence“). K rozproudění emocí slouží nápadná dynamičnost dosažená konturami, které jakoby vyřezávaly celou hmotu vozu, zatímco ostré křivky karoserie evokují sportovního ducha a výkon. Design s vytaženými lemy kolem podběhů kol zdůrazňuje spolehlivost a dynamičnost pohonu Symmetrical AWD. V čelní partii vozu si každý povšimne autoritativní masky chladiče s motivem křídla typickým pro značku Subaru, ostře řezaných světlometů s technologií LED a nárazníku evokujícího dojem pevnosti. Návrh interiéru staví na koncepci „High Definition“. Čtyřsedadlové uspořádání v kombinaci s konstrukcí střechy nabízející pocit volnosti a bohatým prostorem pro nohy umožňuje pohodlnou a stylovou přepravu všech čtyř cestujících. Na sedadlech je použita perlově bílá kůže s lehce modrým leskem, zatímco na panelech dveří najdeme černou kůži s metalickým efektem, vytvářející luxusní kontrast s přístrojovou deskou. Dotykové displeje nacházející se na středovém panelu a dalších místech jsou zárukou nejen snadného použití všech funkcí, ale i luxusního a technicistního vzhledu. Model Legacy si odbyl celosvětovou premiéru již v roce 1989, přičemž do prosince 2008 přesáhla celosvětová výroba tohoto modelu cifry 3,6 mil. vozů, a tak se Legacy postupně stalo klíčovým modelem značky Subaru. Během celé této doby Subaru vylepšovalo všechny typické koncepce používané v tomto voze, jako je tradiční technologie plochého motoru Subaru s protiběžnými písty nebo symetrický pohon všech kol (Symmetrical AWD), ale současně zdokonalovalo i další parametry s cílem dosáhnout bezkonkurenční ovladatelnosti, stability a bezpečnosti, kterou si zákazníci na značce Subaru dnes tak cení. Vývojová studie LEGACY je ztělesněním dědictví modelu Legacy, ale současně slouží i jako konstrukční koncepce napovídající o vysokém jízdním pohodlí a spolehlivosti, coby měřítko budoucích vozů Subaru.
[Vývojová studie LEGACY: hlavní parametry] - Vnější rozměry (délka x šířka x výška): 4 795 x 1 820 x 1 500 mm - Rozvor náprav: 2 750 mm - Pohonná jednotka: šestiválcový plochý motor s protiběžnými písty o zdv. objemu 3,6l - Pneumatiky: 225/45 R19 - Max. počet cestujících: čtyři Subaru
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.