Subaru dnes oznámilo, že na 79. mezinárodním ženevském autosalonu konaném letos v březnu představí v evropské premiéře vývojovou studii vozu LEGACY (dny pro novináře: 3. až 4. března; pro veřejnost otevřeno od 5. do 15. března).
Při příležitosti 20. výročí premiéry modelu Legacy sedan dnes Subaru slavnostně představuje vývojovou studii naznačující budoucí směr designu tohoto úspěšného modelu. Vývojová studie LEGACY byla připravena jako ukázka sportovních ambicí modelu Legacy, přičemž i zde je použit stálý pohon všech kol Symmetrical AWD v kombinaci s plochým motorem s protiběžnými písty. Studie Legacy staví na úspěšné historii modelu Legacy, kterou charakterizuje sportovní naturel, osobitý styl a vysoká spolehlivost. Studie LEGACY CONCEPT se představuje jako globální sedan střední třídy určený k pohodlné přepravě čtveřice dospělých cestujících. Vnější design je pojat s důrazem na osobité vzezření („Presence“). K rozproudění emocí slouží nápadná dynamičnost dosažená konturami, které jakoby vyřezávaly celou hmotu vozu, zatímco ostré křivky karoserie evokují sportovního ducha a výkon. Design s vytaženými lemy kolem podběhů kol zdůrazňuje spolehlivost a dynamičnost pohonu Symmetrical AWD. V čelní partii vozu si každý povšimne autoritativní masky chladiče s motivem křídla typickým pro značku Subaru, ostře řezaných světlometů s technologií LED a nárazníku evokujícího dojem pevnosti. Návrh interiéru staví na koncepci „High Definition“. Čtyřsedadlové uspořádání v kombinaci s konstrukcí střechy nabízející pocit volnosti a bohatým prostorem pro nohy umožňuje pohodlnou a stylovou přepravu všech čtyř cestujících. Na sedadlech je použita perlově bílá kůže s lehce modrým leskem, zatímco na panelech dveří najdeme černou kůži s metalickým efektem, vytvářející luxusní kontrast s přístrojovou deskou. Dotykové displeje nacházející se na středovém panelu a dalších místech jsou zárukou nejen snadného použití všech funkcí, ale i luxusního a technicistního vzhledu. Model Legacy si odbyl celosvětovou premiéru již v roce 1989, přičemž do prosince 2008 přesáhla celosvětová výroba tohoto modelu cifry 3,6 mil. vozů, a tak se Legacy postupně stalo klíčovým modelem značky Subaru. Během celé této doby Subaru vylepšovalo všechny typické koncepce používané v tomto voze, jako je tradiční technologie plochého motoru Subaru s protiběžnými písty nebo symetrický pohon všech kol (Symmetrical AWD), ale současně zdokonalovalo i další parametry s cílem dosáhnout bezkonkurenční ovladatelnosti, stability a bezpečnosti, kterou si zákazníci na značce Subaru dnes tak cení. Vývojová studie LEGACY je ztělesněním dědictví modelu Legacy, ale současně slouží i jako konstrukční koncepce napovídající o vysokém jízdním pohodlí a spolehlivosti, coby měřítko budoucích vozů Subaru.
[Vývojová studie LEGACY: hlavní parametry] - Vnější rozměry (délka x šířka x výška): 4 795 x 1 820 x 1 500 mm - Rozvor náprav: 2 750 mm - Pohonná jednotka: šestiválcový plochý motor s protiběžnými písty o zdv. objemu 3,6l - Pneumatiky: 225/45 R19 - Max. počet cestujících: čtyři Subaru
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).