Takzvané "šrotovné", které zavedla před pár týdny německá vláda, už přináší své ovoce. Španělský SEAT zkrátí plánovanou odstávku produkce modelu Ibiza o dva dny.
Vzhledem ke zvýšené poptávce po vozech SEAT Ibiza zkrátí španělská automobilka plánovanou odstávku výroby ve svém závodu Martorell, kde se tato modelová řada vyrábí, o dva dny v měsíci březnu. Velký zájem zákazníků je výsledkem zavedení ekologické subvence v Německu. Objem objednávek dosahuje nyní čtyřnásobku původně očekávaného počtu.
Erich Schmitt, prezident automobilky SEAT, k tomu řekl: "Státní pobídky nabízené v Německu jsou správným opatřením ve správnou dobu. Bylo by přínosné, kdyby i ostatní evropské země přijaly podobná opatření, jako to udělala už Itálie, protože tím sníží ekonomické dopady současné finanční krize."
Tisková zpráva: SEAT ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.