Nová „Kronika Volkswagen“ existující v knižní i multimediální podobě jako „Internetová kronika“ mapuje historii Volkswagen AG od založení Společnosti pro přípravu německého lidového vozu („Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH“) ...
v roce 1937 přes ustanovení prvního zahraničního zastoupení v Kanadě v roce 1952 až po zahájení výroby modelu Tiguan v roce 2007.
Volkswagen AG spustil v těchto dnech uživatelsky přívětivý internetový archiv o 70 letech své existence. Všichni zájemci o tuto historii tak mají online přístup do vyčerpávajících chronologicky seřazených záznamů na internetové stránce http://www.chronik.volkswagenag.com/. Internetová kronika nabízí podrobný přehled o vývoji společnosti Volkswagen: z velké části dosud nepublikované fotografie, jakož i inzerce a televizní spoty, zde ilustrují informace a fakta o představení jednotlivých modelů či obchodním rozvoji různých poboček. Nechybí ani milníky a různé kuriozity z historie koncernu.
Současně se spuštěním internetové kroniky vydalo oddělení koncernové historie také knižní podobu „Kroniky Volkswagen“, která je k dostání v německých knihkupectvích. Anglická verze „Internetové kroniky“ bude spuštěna v blízké budoucnosti. - Volkswagen -
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.