Nová „Kronika Volkswagen“ existující v knižní i multimediální podobě jako „Internetová kronika“ mapuje historii Volkswagen AG od založení Společnosti pro přípravu německého lidového vozu („Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH“) ...
v roce 1937 přes ustanovení prvního zahraničního zastoupení v Kanadě v roce 1952 až po zahájení výroby modelu Tiguan v roce 2007.
Volkswagen AG spustil v těchto dnech uživatelsky přívětivý internetový archiv o 70 letech své existence. Všichni zájemci o tuto historii tak mají online přístup do vyčerpávajících chronologicky seřazených záznamů na internetové stránce http://www.chronik.volkswagenag.com/. Internetová kronika nabízí podrobný přehled o vývoji společnosti Volkswagen: z velké části dosud nepublikované fotografie, jakož i inzerce a televizní spoty, zde ilustrují informace a fakta o představení jednotlivých modelů či obchodním rozvoji různých poboček. Nechybí ani milníky a různé kuriozity z historie koncernu.
Současně se spuštěním internetové kroniky vydalo oddělení koncernové historie také knižní podobu „Kroniky Volkswagen“, která je k dostání v německých knihkupectvích. Anglická verze „Internetové kroniky“ bude spuštěna v blízké budoucnosti. - Volkswagen -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.