Francouzská vláda poskytla PSA Peugeot Citroën půjčku 3 miliardy eur, jenž skupině umožní pokračovat ve vývojovém programu ekologických, energeticky úsporných a cenově dosažitelných vozů.
Skupina PSA Peugeot Citroën si je vědoma své zodpovědnosti a závazku vůči státu a nebude uzavírat své výrobní závody ve Francii. V každém ze svých pěti francouzských montážních závodů zahájí v příštích dvou letech výrobu jednoho i více modelů. Za současných okolností tak PSA Peugeot Citroën nepřistoupí k plánu propouštění zaměstnanců ve Francii.
Společnost mimo jiné také aktivně podporuje ostatní aktéry automobilového průmyslu: zkrácením lhůty splatnosti vůči svým dodavatelům v souladu se zákonem o modernizaci francouzské ekonomiky, poskytnutím příspěvku 100 až 200 miliónů euro do Investičního automobilového fondu, zavedením kodexu zásad a konkurenceschopnosti uzavřeným mezi CCFA a CLIFA a vyjednáním zvláštní dohody se Sdružením výrobců plastových dílů zohledňující specifika tohoto odvětví.
Skupina PSA Peugeot Citroën, světový leader v oblasti výroby automobilů s nízkými emisemi CO2, bude společně se svými partnery pokračovat v dosavadních aktivitách, aby si toto prvenství udržela. Strategie skupiny v této oblasti spočívá ve vývoji špičkových technologií : vozů se systémem Stop&Start, hybridních a plug-in hybridních pohonů a elektrických vozů. Za tímto účelem se skupina rozhodla zachovat ve Francii svá R&D centra, projektová a testovací střediska.
Své obchodní zisky koncern PSA Peugeot Citroën prioritně použije ke zvýšení vlastního kapitálu a do investic, aby zajistil udržení svého rozvoje.
V neposlední řadě skupina podpořila rozhodnutí, oznámené francouzským prezidentem, zrušit v roce 2010 daň z příjmů právnických osob, a do konce června 2009 bude společně s vládou a odbory hledat způsoby, jak ve Francii znovu nastartovat konkurenceschopnost francouzského automobilového průmyslu a zlepšit jeho pozici v rámci evropského průmyslu. - Peugeot -
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).