Francouzská vláda poskytla PSA Peugeot Citroën půjčku 3 miliardy eur, jenž skupině umožní pokračovat ve vývojovém programu ekologických, energeticky úsporných a cenově dosažitelných vozů.
Skupina PSA Peugeot Citroën si je vědoma své zodpovědnosti a závazku vůči státu a nebude uzavírat své výrobní závody ve Francii. V každém ze svých pěti francouzských montážních závodů zahájí v příštích dvou letech výrobu jednoho i více modelů. Za současných okolností tak PSA Peugeot Citroën nepřistoupí k plánu propouštění zaměstnanců ve Francii.
Společnost mimo jiné také aktivně podporuje ostatní aktéry automobilového průmyslu: zkrácením lhůty splatnosti vůči svým dodavatelům v souladu se zákonem o modernizaci francouzské ekonomiky, poskytnutím příspěvku 100 až 200 miliónů euro do Investičního automobilového fondu, zavedením kodexu zásad a konkurenceschopnosti uzavřeným mezi CCFA a CLIFA a vyjednáním zvláštní dohody se Sdružením výrobců plastových dílů zohledňující specifika tohoto odvětví.
Skupina PSA Peugeot Citroën, světový leader v oblasti výroby automobilů s nízkými emisemi CO2, bude společně se svými partnery pokračovat v dosavadních aktivitách, aby si toto prvenství udržela. Strategie skupiny v této oblasti spočívá ve vývoji špičkových technologií : vozů se systémem Stop&Start, hybridních a plug-in hybridních pohonů a elektrických vozů. Za tímto účelem se skupina rozhodla zachovat ve Francii svá R&D centra, projektová a testovací střediska.
Své obchodní zisky koncern PSA Peugeot Citroën prioritně použije ke zvýšení vlastního kapitálu a do investic, aby zajistil udržení svého rozvoje.
V neposlední řadě skupina podpořila rozhodnutí, oznámené francouzským prezidentem, zrušit v roce 2010 daň z příjmů právnických osob, a do konce června 2009 bude společně s vládou a odbory hledat způsoby, jak ve Francii znovu nastartovat konkurenceschopnost francouzského automobilového průmyslu a zlepšit jeho pozici v rámci evropského průmyslu. - Peugeot -
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.