Na autosalonu v Chicagu oslavila svůj debut severoamerická verze lehkého užitkového automobilu Ford Transit Connect.
Model pro Severní Ameriku si zachoval veškeré přednosti evropské produktové řady Transit/Tourneo Connect, nicméně byl přizpůsoben požadavkům zaoceánské klientely.
K pohonu slouží zážehový čtyřválcový agregát Duratec 2,0 l o výkonu přibližně 138 k v 6500 ot./min. (SAE), spřažený se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. Americkým zákazníkům bude k dispozici nabídka speciálního příslušenství, jako jsou například systémy Tool Link™ and Crew Chief™.
Severoamerický model přichází s několika funkčními i designovými inovacemi. Vzhled vozu oživuje přední nárazník s mřížkou lichoběžníkového tvaru, nové přední světlomety a zadní sdružené svítilny. K nejdůležitějším změnám v interiéru patří zdokonalená sedadla a vylepšená palubní deska. Některé z těchto modifikací se později objeví také na evropských provedeních modelu Transit Connect.
Transit Connect pro Severní Ameriku bude vyjíždět z montážního závodu Ford Otosan poblíž tureckého Kocaeli, kde se již vyrábí stávající modelová řada Transit/Tourneo Connect.
Obliba této kompaktní dodávky je u evropských zákazníků opravdu značná - Ford dosud vyrobil přibližně 600 000 vozů Transit/Tourneo Connect. Značné přízni se ale těší i u odborné veřejnosti. Prakticky ihned po svém uvedení na trh v roce 2002 byl automobil oceněn prestižním titulem „Dodávka roku 2003“, který mu udělila mezinárodní porota novinářů.
Ford na autosalonu v Chicagu zároveň oznámil, že plánuje rozšířit nabídku v Severní Americe o Transit Connect s bateriovým pohonem. Automobilka na projektu spolupracuje s britskou společností Smith Electric Vehicles, která je součástí průmyslové skupiny Tanfield. (Na několika evropských trzích Tanfield již dnes nabízí přestavby užitkového vozu Ford Transit na elektrický pohon.) Takto modifikovaný Transit Connect bude u vybraných amerických prodejců Ford k dostání od roku 2010.
Steve Adams, Vehicle Line Director for Commercial Vehicles, Ford of Europe, dodal: „Úspěšný model Transit Connect , tento důležitý člen rodiny Transit, si již vybudoval vynikající pověst robustního a praktického užitkového vozu a my víme, že stejným vlastnostem přikládají rozhodující význam i zákazníci v Severní Americe. Transit Connect je nyní nabízen v padesáti různých zemích na čtyřech kontinentech, jedná se tady o skutečně globální model značky Ford.“ - Ford Motor Company -
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.