AUTOBEST, mezinárodní sdružení evropských motoristických publicistů, udělilo společnosti Ford of Europe prestižní ocenění „Companybest 2008” za významné investice do automobilové výroby v regionu střední a východní Evropy, zejména v Rumunsku.
Osmé slavnostní vyhlašování cen AUTOBEST se letos konalo 29. ledna ve Velkém tanečním sále nového hotelu Four Seasons Bosphorus v tureckém Istanbulu. Ceremoniálu se zúčastnilo více než 150 osob včetně členů poroty, klíčových představitelů tureckého automobilového průmyslu, uznávaných novinářů a VIP hostů.
„Jsem velmi potěšen, že jsem mohl jménem týmu Ford of Europe přijmout ocenění Companybest pro nejlepší společnost roku,“ řekl John Fleming, prezident a generální ředitel evropského Fordu.
„Toto ocenění pro nás znamená velmi mnoho. V celém regionu střední a východní Evropy jsme velmi tvrdě pracovali na rozvinutí obchodní činnosti Fordu a nalezení mnoha zákazníků, které k naší značce přišli poprvé,“ dodal.
Fleming se krátce vyjádřil také k vyhlídkám evropského Fordu do blízké budoucnosti. „Pro automobilový průmysl nastala velmi obtížná doba, zcela určitě ta nejhorší, jakou jsem během své kariéry poznal. Jsem si však jist, že společnost Ford of Europe vyjde z tohoto obtížného období ještě silnější. Ocenění, které jsme přebrali, je pro nás velkým povzbuzením,“ řekl.
Organizace AUTOBEST se sídlem v rumunské Bukurešti sdružuje odborníky na automobilový průmysl z patnácti zemí střední a východní Evropy. Svého zástupce v odborné porotě má také Česká republika.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.