Nejúspěšnější současný model Škoda Octavia letos slaví přesně 50 let od vzniku prvního vozu s tímto názvem. Ten nabíhal na linku v lednu 1959. Šlo o nástupce modelu Škoda 440 zvaného Spartak.
„Náš nový typ osobního automobilu dostal také nové jméno. Bude se jmenovat Škoda Octavia, protože to je osmý typ našeho znárodněného průmyslu,“ uvedl tehdejší podnikový časopis Ventil ve svém vydání ze dne 6. ledna 1959.
Číselné označení tak nadobro vyměnil slovní název. Z vozu Škoda 440 se stala Octavia, ze Škody 445 Octavia Super a ze Škody 450 Felicia. Změna však nespočívala pouze v názvu a drobné úpravě přední masky. V roce 1959 předělali konstruktéři mladoboleslavské automobilky všem osobním vozům Škoda přední nápravu. Dostala místo listového pera vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči pérování. Šlo o zásadní změnu. „Byly nachystány také vinuté pružiny pro zadní nápravu, ale toto řešení se neosvědčilo a tak tam zůstala listová péra,“ doplnil Lukáš Nachtmann, vedoucí archivu společnosti Škoda Auto.
V novodobé historii po roce 1989 bylo jméno znovu vzkříšeno a modelová řada Octavia se stala prvním automobilem vyvinutým ve vlastní režii poté, co se Škoda stala součástí koncernu VW. Přípravné práce začaly již v roce 1992, kdy vznikla studie. Veřejnosti se Octavia představila v roce 1996, o dva roky později přišla verze Combi a později také 4x4.
V roce 2000 proběhla modernizace, která se dodnes vyrábí pod názvem Octavia Tour. V únoru 2004 byla veřejnosti představena Škoda Octavia druhé generace a v roce 2008 její modernizovaná podoba.
Do dnešního dne prodala největší česká automobilka více než 2 miliony vozů Škoda Octavia po celém světě. Škoda Auto v současnosti nabízí širokou paletu provedení včetně sportovní Škoda Octavia RS a varianty pro volný čas nazvané Scout.
Tisková zpráva: Škoda Auto a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.