3milióntý vůz vybavený filtrem pevných částic FAP, model Peugeot 207 1.6 HDI, opustil výrobní závod PSA Peugeot Citroën v Poissy (Francie).
Technologie FAP skupiny PSA Peugeot Citroën stanovila nový standard pro evropské dieselové pohony s téměř desetiletým předstihem před budoucími normami Euro 5/ .
Technologie FAP s aditivním palivem, patentovaná skupinou PSA Peugeot Citroën, byla ve světové premiéře uvedena na trh v květnu 2000 společně s modelem Peugeot 607. Od té doby byla postupně zavedena v rámci modelových řad Peugeot a Citroën ve všech segmentech. Širokým využitím u modelů obou svých značek přispěla skupina k obecnému rozšíření technologie FAP, která bojuje s hlavní nevýhodou dieselových motorů – částicemi nespálených sazí, které jsou obsaženy ve výfukových plynech.
Dnes je touto technologií vybaveno celkem 22 modelových řad skupiny, což představuje nejširší nabídku ze všech evropských automobilových konstruktérů. Filtr FAP tak najdeme například u modelů Peugeot 1007, 207, 308, 407, 607, 807 a 4007, stejně jako u vozů Citroën C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8 a C-Crosser. K dispozici jsou samozřejmě i pro užitkové vozy obou značek.
Od svého uvedení prošla tato aditivní technologie řadou zlepšení a podala přesvědčivé důkazy o své účinnosti v zachycování pevných částic jakékoliv velikosti. Současná technologie s filtrem Octosquare a s aditivem druhé generace je pro majitele vozů navíc bezúdržbovým řešením.
Technologie přímého vstřikování Common Rail umožnila dosáhnout u dieselových motorů příkladného snížení emisí CO2 a tak i omezení podílu na skleníkovém efektu. Motory HDI vybavené filtrem FAP se tak současně stávají nejčistšími spalovacími motory z pohledu emisí škodlivin a pevných nespálených částic.
Skupina dnes čerpá z těchto jedinečných odborných zkušeností při další optimalizaci systému FAP a vývoji jeho fungování v součinnosti se zařízeními na snížení oxidů dusíku, což bude také předmětem budoucí emisní norma Euro 6 v horizontu roku 2014.
Pro skupinu je to důležitý cíl, kterého se bude snažit u svých motorů HDI dosáhnout společně s dalším omezením emisí CO2 a snížením nákladů spojených s těmito zařízeními.
Tisková zpráva: PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.