3milióntý vůz vybavený filtrem pevných částic FAP, model Peugeot 207 1.6 HDI, opustil výrobní závod PSA Peugeot Citroën v Poissy (Francie).
Technologie FAP skupiny PSA Peugeot Citroën stanovila nový standard pro evropské dieselové pohony s téměř desetiletým předstihem před budoucími normami Euro 5/ .
Technologie FAP s aditivním palivem, patentovaná skupinou PSA Peugeot Citroën, byla ve světové premiéře uvedena na trh v květnu 2000 společně s modelem Peugeot 607. Od té doby byla postupně zavedena v rámci modelových řad Peugeot a Citroën ve všech segmentech. Širokým využitím u modelů obou svých značek přispěla skupina k obecnému rozšíření technologie FAP, která bojuje s hlavní nevýhodou dieselových motorů – částicemi nespálených sazí, které jsou obsaženy ve výfukových plynech.
Dnes je touto technologií vybaveno celkem 22 modelových řad skupiny, což představuje nejširší nabídku ze všech evropských automobilových konstruktérů. Filtr FAP tak najdeme například u modelů Peugeot 1007, 207, 308, 407, 607, 807 a 4007, stejně jako u vozů Citroën C2, C3, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8 a C-Crosser. K dispozici jsou samozřejmě i pro užitkové vozy obou značek.
Od svého uvedení prošla tato aditivní technologie řadou zlepšení a podala přesvědčivé důkazy o své účinnosti v zachycování pevných částic jakékoliv velikosti. Současná technologie s filtrem Octosquare a s aditivem druhé generace je pro majitele vozů navíc bezúdržbovým řešením.
Technologie přímého vstřikování Common Rail umožnila dosáhnout u dieselových motorů příkladného snížení emisí CO2 a tak i omezení podílu na skleníkovém efektu. Motory HDI vybavené filtrem FAP se tak současně stávají nejčistšími spalovacími motory z pohledu emisí škodlivin a pevných nespálených částic.
Skupina dnes čerpá z těchto jedinečných odborných zkušeností při další optimalizaci systému FAP a vývoji jeho fungování v součinnosti se zařízeními na snížení oxidů dusíku, což bude také předmětem budoucí emisní norma Euro 6 v horizontu roku 2014.
Pro skupinu je to důležitý cíl, kterého se bude snažit u svých motorů HDI dosáhnout společně s dalším omezením emisí CO2 a snížením nákladů spojených s těmito zařízeními.
Tisková zpráva: PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.