Medzinárodná jury odovzdala cenu „Car of the Year” v Rüsselsheimskom závode. Na expertov zapôsobil design a inovatívne technológie značky Opel. Samotná automobilka Opel získala zvláštne ocenenie vynikajúcej kvality celého modelového portfólia.
Potvrdené: oceňovaný titul „European Car of the Year“ patrí pre rok 2009 značkám Opel a Vauxhall. Medzinárodná jury, zložená z 59 najdôležitejších motoristických novinárov z 23 krajín, predstavila včera trofej z mramoru a kovu pre novú Insigniu na mieste, kde sa úspešný model vyrába: v modernom závode Opel v Rüsselsheime.
Za prítomnosti vyše 500 hrdo sa prizerajúcich zamestnancov odovzdal predseda poroty Ray Hutton cenu prezidentovi GME Carl-Peter Fosterovi. Na ceremónii sa zúčastnili tiež Steve Cropley, šéfredaktor britského odborného časopisu „Autocar“, jedného zo zakladateľov ceny, výkonný riaditeľ Opel Hans Demant a predseda závodnej rady Opel Klaus Franz.
Gratulovať k zisku jedného z najvyznamnejších medzinárodných ocenení, aké môže automobil získať, prišlo aj mnoho novinárov – členov jury. „Úroveň, ktorú nasadili tohtoroční kandidáti bola vyššia, než obvykle a rozhodovanie sa bolo jedno z najťažších, na aké si spomínam,“ povedal Cropley. „Pevne dúfame, že zákazníci – tak ako my – rozoznajú silné stránky Insignie, ktoré z nej robia lídra trhu.“
Tím Opel/Vauxhall bol obzvlášť potešený špeciálnym ocenením, ktorým jury ocenila jeho prácu. „Blahoželáme vám tiež k vynikajúcej úrovni kvality, ktorú ste dosiahli v celej ponuke vozidiel GM Europe,“ dodal Cropley.
Zdroj: Tlačová správa GM
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.