Medzinárodná jury odovzdala cenu „Car of the Year” v Rüsselsheimskom závode. Na expertov zapôsobil design a inovatívne technológie značky Opel. Samotná automobilka Opel získala zvláštne ocenenie vynikajúcej kvality celého modelového portfólia.
Potvrdené: oceňovaný titul „European Car of the Year“ patrí pre rok 2009 značkám Opel a Vauxhall. Medzinárodná jury, zložená z 59 najdôležitejších motoristických novinárov z 23 krajín, predstavila včera trofej z mramoru a kovu pre novú Insigniu na mieste, kde sa úspešný model vyrába: v modernom závode Opel v Rüsselsheime.
Za prítomnosti vyše 500 hrdo sa prizerajúcich zamestnancov odovzdal predseda poroty Ray Hutton cenu prezidentovi GME Carl-Peter Fosterovi. Na ceremónii sa zúčastnili tiež Steve Cropley, šéfredaktor britského odborného časopisu „Autocar“, jedného zo zakladateľov ceny, výkonný riaditeľ Opel Hans Demant a predseda závodnej rady Opel Klaus Franz.
Gratulovať k zisku jedného z najvyznamnejších medzinárodných ocenení, aké môže automobil získať, prišlo aj mnoho novinárov – členov jury. „Úroveň, ktorú nasadili tohtoroční kandidáti bola vyššia, než obvykle a rozhodovanie sa bolo jedno z najťažších, na aké si spomínam,“ povedal Cropley. „Pevne dúfame, že zákazníci – tak ako my – rozoznajú silné stránky Insignie, ktoré z nej robia lídra trhu.“
Tím Opel/Vauxhall bol obzvlášť potešený špeciálnym ocenením, ktorým jury ocenila jeho prácu. „Blahoželáme vám tiež k vynikajúcej úrovni kvality, ktorú ste dosiahli v celej ponuke vozidiel GM Europe,“ dodal Cropley.
Zdroj: Tlačová správa GM
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.