Medzinárodná jury odovzdala cenu „Car of the Year” v Rüsselsheimskom závode. Na expertov zapôsobil design a inovatívne technológie značky Opel. Samotná automobilka Opel získala zvláštne ocenenie vynikajúcej kvality celého modelového portfólia.
Potvrdené: oceňovaný titul „European Car of the Year“ patrí pre rok 2009 značkám Opel a Vauxhall. Medzinárodná jury, zložená z 59 najdôležitejších motoristických novinárov z 23 krajín, predstavila včera trofej z mramoru a kovu pre novú Insigniu na mieste, kde sa úspešný model vyrába: v modernom závode Opel v Rüsselsheime.
Za prítomnosti vyše 500 hrdo sa prizerajúcich zamestnancov odovzdal predseda poroty Ray Hutton cenu prezidentovi GME Carl-Peter Fosterovi. Na ceremónii sa zúčastnili tiež Steve Cropley, šéfredaktor britského odborného časopisu „Autocar“, jedného zo zakladateľov ceny, výkonný riaditeľ Opel Hans Demant a predseda závodnej rady Opel Klaus Franz.
Gratulovať k zisku jedného z najvyznamnejších medzinárodných ocenení, aké môže automobil získať, prišlo aj mnoho novinárov – členov jury. „Úroveň, ktorú nasadili tohtoroční kandidáti bola vyššia, než obvykle a rozhodovanie sa bolo jedno z najťažších, na aké si spomínam,“ povedal Cropley. „Pevne dúfame, že zákazníci – tak ako my – rozoznajú silné stránky Insignie, ktoré z nej robia lídra trhu.“
Tím Opel/Vauxhall bol obzvlášť potešený špeciálnym ocenením, ktorým jury ocenila jeho prácu. „Blahoželáme vám tiež k vynikajúcej úrovni kvality, ktorú ste dosiahli v celej ponuke vozidiel GM Europe,“ dodal Cropley.
Zdroj: Tlačová správa GM
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.