Najnovšia komunikačná technológia predstavená v koncepte elektrického vozidla Chrysler 200C EV na autosalóne v americkom Detroite ako prvá na svete umožňuje bez väčších obáv zveriť auto i menej zodpovedným tínedžérom.
Tento štvordverový sedan má totiž zabudovaný systém komunikácie a ovládania nazvaný "uconnect future", prostredníctvom ktorého sa dá pre vozidlo navoliť aj režim „tínedžér“. Tento režim umožňuje vo vozidle nastaviť maximálnu dosahovanú rýchlosť, vlastníka dokonca upozorní ak zistí podozrivý spôsob jazdy, alebo ak sa vozidlo neprimerane vzdiali od domu.
Moderné technológie Chrysleru dokážu tiež napríklad navigovať auto do zvoleného cieľa pri najnižšej možnej spotrebe, monitorovať a riadiť z tohto automobilu vybrané elektrozariadenia na pracovisku a v domácnosti, lokalizovať odcudzené vozidlo zaslaním správy na mobil, či zistiť polohu vybraných zosieťovaných „priateľských“ áut a komunikovať s ich cestujúcimi.
Tento prototyp nového druhu elektrického vozidla, akých by malo na amerických cestách jazdiť do roku 2013 až pol milióna, dôjde na jedno načerpanie pohonných látok a dobitie poháňajúceho akumulátora do 640 kilometrov, z toho 64 km výlučne na ekologický úsporný elektrický pohon, čo priemernému Američanovi stačí na dennú dochádzku do práce.
Zdroj: Tlačová správa Chrysler
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.