Najnovšia komunikačná technológia predstavená v koncepte elektrického vozidla Chrysler 200C EV na autosalóne v americkom Detroite ako prvá na svete umožňuje bez väčších obáv zveriť auto i menej zodpovedným tínedžérom.
Tento štvordverový sedan má totiž zabudovaný systém komunikácie a ovládania nazvaný "uconnect future", prostredníctvom ktorého sa dá pre vozidlo navoliť aj režim „tínedžér“. Tento režim umožňuje vo vozidle nastaviť maximálnu dosahovanú rýchlosť, vlastníka dokonca upozorní ak zistí podozrivý spôsob jazdy, alebo ak sa vozidlo neprimerane vzdiali od domu.
Moderné technológie Chrysleru dokážu tiež napríklad navigovať auto do zvoleného cieľa pri najnižšej možnej spotrebe, monitorovať a riadiť z tohto automobilu vybrané elektrozariadenia na pracovisku a v domácnosti, lokalizovať odcudzené vozidlo zaslaním správy na mobil, či zistiť polohu vybraných zosieťovaných „priateľských“ áut a komunikovať s ich cestujúcimi.
Tento prototyp nového druhu elektrického vozidla, akých by malo na amerických cestách jazdiť do roku 2013 až pol milióna, dôjde na jedno načerpanie pohonných látok a dobitie poháňajúceho akumulátora do 640 kilometrov, z toho 64 km výlučne na ekologický úsporný elektrický pohon, čo priemernému Američanovi stačí na dennú dochádzku do práce.
Zdroj: Tlačová správa Chrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.