I přes počínající finanční krizi se Volkswagenu v roce 2008 podařilo dosáhnout mírného zvýšení odbytu svých vozů.
Včera jsme vás informovali o více než sedmiprocentním nárůstu prodejů domácí automobilky Škoda Auto za uplynulý rok. A podle dnes zveřejněné zprávy se vloni dařilo i koncernovému Volkswagenu. Automobily pod touto značkou však zaznamenaly nárůst o poznání menší. Po celém světě se prodalo 3,67 milionu osobních Volkswagenů, což je nárůst o symbolických 0,1%. Přesto se podařilo splnit předem daný cíl – vylepšit čísla oproti roku 2007.
To v České republice byl německý výrobce o poznání úspěšnější. Celkem zde přibylo 8.956 automobilů wolfsburské produkce. To je meziroční nárůst o celých 27%.
Největšímu zájmu se těšil tradičně Golf, kterého se prodalo 3.197 vozů. Druhou pozici obsadilo o třídu menší Polo s celkovým počtem 2.686 registrací. Ale ani větší Passat se nemá zač stydět. 2.376 prodaných aut jej staví do pozice nejprodávanějšího zahraničního vozu střední třídy. Pro novinkový crossover Tiguan se rozhodlo 614 zákazníků a příliš nezahálel ani velký bratříček Touareg. Toho si v roce 2008 odvezlo 436 nových majitelů.
Zdroj: Tisková zpráva Volkswagen Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.