I přes počínající finanční krizi se Volkswagenu v roce 2008 podařilo dosáhnout mírného zvýšení odbytu svých vozů.
Včera jsme vás informovali o více než sedmiprocentním nárůstu prodejů domácí automobilky Škoda Auto za uplynulý rok. A podle dnes zveřejněné zprávy se vloni dařilo i koncernovému Volkswagenu. Automobily pod touto značkou však zaznamenaly nárůst o poznání menší. Po celém světě se prodalo 3,67 milionu osobních Volkswagenů, což je nárůst o symbolických 0,1%. Přesto se podařilo splnit předem daný cíl – vylepšit čísla oproti roku 2007.
To v České republice byl německý výrobce o poznání úspěšnější. Celkem zde přibylo 8.956 automobilů wolfsburské produkce. To je meziroční nárůst o celých 27%.
Největšímu zájmu se těšil tradičně Golf, kterého se prodalo 3.197 vozů. Druhou pozici obsadilo o třídu menší Polo s celkovým počtem 2.686 registrací. Ale ani větší Passat se nemá zač stydět. 2.376 prodaných aut jej staví do pozice nejprodávanějšího zahraničního vozu střední třídy. Pro novinkový crossover Tiguan se rozhodlo 614 zákazníků a příliš nezahálel ani velký bratříček Touareg. Toho si v roce 2008 odvezlo 436 nových majitelů.
Zdroj: Tisková zpráva Volkswagen Group
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.