I přes počínající finanční krizi se Volkswagenu v roce 2008 podařilo dosáhnout mírného zvýšení odbytu svých vozů.
Včera jsme vás informovali o více než sedmiprocentním nárůstu prodejů domácí automobilky Škoda Auto za uplynulý rok. A podle dnes zveřejněné zprávy se vloni dařilo i koncernovému Volkswagenu. Automobily pod touto značkou však zaznamenaly nárůst o poznání menší. Po celém světě se prodalo 3,67 milionu osobních Volkswagenů, což je nárůst o symbolických 0,1%. Přesto se podařilo splnit předem daný cíl – vylepšit čísla oproti roku 2007.
To v České republice byl německý výrobce o poznání úspěšnější. Celkem zde přibylo 8.956 automobilů wolfsburské produkce. To je meziroční nárůst o celých 27%.
Největšímu zájmu se těšil tradičně Golf, kterého se prodalo 3.197 vozů. Druhou pozici obsadilo o třídu menší Polo s celkovým počtem 2.686 registrací. Ale ani větší Passat se nemá zač stydět. 2.376 prodaných aut jej staví do pozice nejprodávanějšího zahraničního vozu střední třídy. Pro novinkový crossover Tiguan se rozhodlo 614 zákazníků a příliš nezahálel ani velký bratříček Touareg. Toho si v roce 2008 odvezlo 436 nových majitelů.
Zdroj: Tisková zpráva Volkswagen Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.