Audi Q5 je nejlepším SUV na českém trhu, shodli se porotci i veřejnost v letošním, již patnáctém ročníku ankety Auto roku 2009 v České republice.
Podle včera vyhlášených vítězů jednotlivých kategorií ankety v nejsilněji obsazené skupině vozů SUV + off-road (12 automobilů) vyhrálo právě Audi Q5. Audi Q5 tak získává další mimořádně cenný titul, když krátce předtím SUV z Ingolstadtu ocenili porotci soutěže Zlatý volant, jednoho z nejprestižnějších ocenění v automobilovém průmyslu.
"Jsme nadšeni z vynikajícího přijetí nového Audi Q5. Naše novinka skvěle boduje nejen u novinářů a odborníků, ale i u veřejnosti," říká Petr Neústupný, vedoucí Divize Audi společnosti Import VOLKSWAGEN Group. "Po bestselleru Audi Q7 máme další SUV, o kterém jsme si jisti, že pořádně zamíchá pořadím v prodejních žebříčcích na našem trhu."
Nové Audi Q5 slučuje dynamiku sportovního sedanu s vysoce lexibilním interiérem a širokou škálou možností pro rodinu a volný čas. Tři výkonné a hospodárné motory, trvalý pohon všech kol quattro a agilní podvozek vytvářejí skvělý technický základ pro působivé vlastnosti při jízdě po silnici i v terénu. K dalším výjimečným prvkům patří inovativní sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic a systém jízdní dynamiky Audi drive select.
O vítězství v anketě Auto roku 2009 v ČR v kategoriích hlasovala odborná 23členná porota a veřejnost. Odborná porota a veřejnost zvolí také celkového vítěze ankety Auto roku 2009 v ČR, který bude oznámen 15. ledna. Anketu vyhlásil Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu ve spolupráci s generálním partnerem, společností Credium.
Tisková zpráva: Audi ČR
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.