Audi Q5 je nejlepším SUV na českém trhu, shodli se porotci i veřejnost v letošním, již patnáctém ročníku ankety Auto roku 2009 v České republice.
Podle včera vyhlášených vítězů jednotlivých kategorií ankety v nejsilněji obsazené skupině vozů SUV + off-road (12 automobilů) vyhrálo právě Audi Q5. Audi Q5 tak získává další mimořádně cenný titul, když krátce předtím SUV z Ingolstadtu ocenili porotci soutěže Zlatý volant, jednoho z nejprestižnějších ocenění v automobilovém průmyslu.
"Jsme nadšeni z vynikajícího přijetí nového Audi Q5. Naše novinka skvěle boduje nejen u novinářů a odborníků, ale i u veřejnosti," říká Petr Neústupný, vedoucí Divize Audi společnosti Import VOLKSWAGEN Group. "Po bestselleru Audi Q7 máme další SUV, o kterém jsme si jisti, že pořádně zamíchá pořadím v prodejních žebříčcích na našem trhu."
Nové Audi Q5 slučuje dynamiku sportovního sedanu s vysoce lexibilním interiérem a širokou škálou možností pro rodinu a volný čas. Tři výkonné a hospodárné motory, trvalý pohon všech kol quattro a agilní podvozek vytvářejí skvělý technický základ pro působivé vlastnosti při jízdě po silnici i v terénu. K dalším výjimečným prvkům patří inovativní sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic a systém jízdní dynamiky Audi drive select.
O vítězství v anketě Auto roku 2009 v ČR v kategoriích hlasovala odborná 23členná porota a veřejnost. Odborná porota a veřejnost zvolí také celkového vítěze ankety Auto roku 2009 v ČR, který bude oznámen 15. ledna. Anketu vyhlásil Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu ve spolupráci s generálním partnerem, společností Credium.
Tisková zpráva: Audi ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.