Od začiatku výroby poslednej, už ôsmej generácie modelu Mercedes-Benz triedy E sa za šesť rokov výroby doteraz predalo už 1,5 milióna týchto vozidiel. Z tohto počtu putovala zhruba polovica na nemecký a americký trh.
Celkovo 1,5 milióna vozidiel Mercedes-Benz triedy E bolo dodaných za šesť rokov od začiatku výroby jej ôsmej generácie. Z nich bolo 1,27 milióna limuzín a 230-tisíc kombi (T-modelov). Pritom polovica zo všetkých mercedesov E (kategórie vyššia stredná trieda) dodaných od roku 2002 smerovala do Nemecka a Spojených štátov.
Najžiadanejšie motory aktuálnej triedy E (s desaťpercentným podielom odbytu) sú E 220 CDI a E 350. Dieselový pohon si zvolilo 40 percent zákazníkov. Rastie záujem o triedu E poháňanú efektívnejšími nízkoemisnými BlueTEC dieselovými agregátmi.
Za vyše 60 rokov od počiatočného spustenia ich produkcie sa vyrobilo v rámci doterajších ôsmich generácií modelových radov okolo 12 miliónov vozidiel vyššej strednej triedy Mercedes-Benz. Trieda E je tak označovaná za srdce značky s trojcípou hviezdou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.