Od začiatku výroby poslednej, už ôsmej generácie modelu Mercedes-Benz triedy E sa za šesť rokov výroby doteraz predalo už 1,5 milióna týchto vozidiel. Z tohto počtu putovala zhruba polovica na nemecký a americký trh.
Celkovo 1,5 milióna vozidiel Mercedes-Benz triedy E bolo dodaných za šesť rokov od začiatku výroby jej ôsmej generácie. Z nich bolo 1,27 milióna limuzín a 230-tisíc kombi (T-modelov). Pritom polovica zo všetkých mercedesov E (kategórie vyššia stredná trieda) dodaných od roku 2002 smerovala do Nemecka a Spojených štátov.
Najžiadanejšie motory aktuálnej triedy E (s desaťpercentným podielom odbytu) sú E 220 CDI a E 350. Dieselový pohon si zvolilo 40 percent zákazníkov. Rastie záujem o triedu E poháňanú efektívnejšími nízkoemisnými BlueTEC dieselovými agregátmi.
Za vyše 60 rokov od počiatočného spustenia ich produkcie sa vyrobilo v rámci doterajších ôsmich generácií modelových radov okolo 12 miliónov vozidiel vyššej strednej triedy Mercedes-Benz. Trieda E je tak označovaná za srdce značky s trojcípou hviezdou.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.