Centrálnu obrazovku umiestnenú v stredovej konzole vozidla, na ktorej displeji môžu zároveň vodič i spolujazdec samostatne každý zo svojho uhlu pohľadu sledovať (na celej ploche obrazovky) vždy iný obraz dostane už v lete 2009 Mercedes-Benz triedy S ako prvá prémiová limuzína na svete.
O tejto inovácii sme písali už TU, avšak nasledujúca tlačová správa obsahuje doplňujúce informácie.
Dva rozdielne obrazy sa súčasne vytvoria na farbenom LCD displeji s uhlopriečkou osem palcov (okolo 20 cm) z bodov (pixelov) ležiacich vedľa seba. Maska umiestnená pred displejom takto zmiešané dva obrazy opticky rozdelí tak, aby v závislosti od polohy sediaceho boli rozoznateľné len pixely pre jeden alebo pre druhý obraz. Kým si napríklad vodič bude overovať navigačné pokyny, spolujazdec môže na tom istom displeji zároveň pohodlne sledovať film (pri použití slúchadiel, aby tým vodiča nerušil). Pritom každý z nich uvidí iba svoje vyobrazenie.
Novú technológiu s názvom SPLITVIEW integrujú do ovládacieho a zobrazovacieho systému COMAND vozidiel Mercedes-Benz. Vyvinuli ju v spolupráci so spoločnosťou Bosch.
Zdroj: Tlačová správa Mercedes-Benz
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.