Centrálnu obrazovku umiestnenú v stredovej konzole vozidla, na ktorej displeji môžu zároveň vodič i spolujazdec samostatne každý zo svojho uhlu pohľadu sledovať (na celej ploche obrazovky) vždy iný obraz dostane už v lete 2009 Mercedes-Benz triedy S ako prvá prémiová limuzína na svete.
O tejto inovácii sme písali už TU, avšak nasledujúca tlačová správa obsahuje doplňujúce informácie.
Dva rozdielne obrazy sa súčasne vytvoria na farbenom LCD displeji s uhlopriečkou osem palcov (okolo 20 cm) z bodov (pixelov) ležiacich vedľa seba. Maska umiestnená pred displejom takto zmiešané dva obrazy opticky rozdelí tak, aby v závislosti od polohy sediaceho boli rozoznateľné len pixely pre jeden alebo pre druhý obraz. Kým si napríklad vodič bude overovať navigačné pokyny, spolujazdec môže na tom istom displeji zároveň pohodlne sledovať film (pri použití slúchadiel, aby tým vodiča nerušil). Pritom každý z nich uvidí iba svoje vyobrazenie.
Novú technológiu s názvom SPLITVIEW integrujú do ovládacieho a zobrazovacieho systému COMAND vozidiel Mercedes-Benz. Vyvinuli ju v spolupráci so spoločnosťou Bosch.
Zdroj: Tlačová správa Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.