Centrálnu obrazovku umiestnenú v stredovej konzole vozidla, na ktorej displeji môžu zároveň vodič i spolujazdec samostatne každý zo svojho uhlu pohľadu sledovať (na celej ploche obrazovky) vždy iný obraz dostane už v lete 2009 Mercedes-Benz triedy S ako prvá prémiová limuzína na svete.
O tejto inovácii sme písali už TU, avšak nasledujúca tlačová správa obsahuje doplňujúce informácie.
Dva rozdielne obrazy sa súčasne vytvoria na farbenom LCD displeji s uhlopriečkou osem palcov (okolo 20 cm) z bodov (pixelov) ležiacich vedľa seba. Maska umiestnená pred displejom takto zmiešané dva obrazy opticky rozdelí tak, aby v závislosti od polohy sediaceho boli rozoznateľné len pixely pre jeden alebo pre druhý obraz. Kým si napríklad vodič bude overovať navigačné pokyny, spolujazdec môže na tom istom displeji zároveň pohodlne sledovať film (pri použití slúchadiel, aby tým vodiča nerušil). Pritom každý z nich uvidí iba svoje vyobrazenie.
Novú technológiu s názvom SPLITVIEW integrujú do ovládacieho a zobrazovacieho systému COMAND vozidiel Mercedes-Benz. Vyvinuli ju v spolupráci so spoločnosťou Bosch.
Zdroj: Tlačová správa Mercedes-Benz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.