Nové technologické centrum společnosti Škoda Auto dnes v Mladé Boleslavi slavnostně otevřeli předseda představenstva Volkswagen AG Prof. Dr. Martin Winterkorn a zástupci automobilky Škoda Auto Reinhard Jung, předseda představenstva, a Dr. Eckhard Scholz.
Škoda Auto výstavbou nového centra posílila svou pozici v rámci technologického vývoje celého koncernu. Díky investici ve výši 1.159 mil. Kč bylo vytvořeno 300 nových pracovních míst převážně pro strojní a elektrotechnické inženýry a další vysoce kvalifikované specialisty. Volné pozice se postupně naplňují již od roku 2005. Křivka počtu odborníků z oblasti technického vývoje největší české automobilky přitom neustále roste. Od roku 1996, kdy pro Škoda Auto v této oblasti pracovalo 925 zaměstnanců, vzrostl jejich počet do druhé poloviny letošního roku na 1563 pracovníků.
V této souvislosti došlo k rozšíření celkové plochy pracovišť technického vývoje zhruba o 70 %. Celková plocha má rozlohu 44.432 m2. Nové prostory si vyžádalo rozšíření produktové palety o nové modely, zvyšující se technické a legislativní požadavky a rostoucí nároky zákazníků.
„Technické vysoké školství v České Republice je líhní vysoce kvalitních odborníků, jejichž vědomosti a schopnosti jsou na nejvyšší světové úrovni. Je proto logické, že usilujeme o posílení pozice Škoda Auto jako expertního centra, které se bude aktivně podílet na celosvětovém vývoji automobilů v rámci koncernu Volkswagen,“ zdůraznil Prof. Dr. Martin Winterkorn.
„Nové Technologické centrum Škoda Auto má klíčovou funkci pro na praxi orientovanou podporu vědy a výzkumu v České Republice. Moderní analytická a testovací zařízení v Technologickém centrum poskytují velký potenciál pro budoucí diplomové a promoční práce a jsou tak ideálním doplňkem ke studiu. Budoucnost Škody Auto v Mladé Boleslavi se tak nyní opírá o výrobní zařízení i o vlastní vývojové centrum na vysoké technologické úrovni,“ řekl Reinhard Jung.
„Výstavba nového technologického centra souvisí s dlouhodobě plánovaným rozšířením oblasti technického vývoje Škoda Auto. Znamená posílení kompetence značky Škoda Auto v rámci celosvětového koncernového výzkumu a umožňuje navázat na bohatou tradici vývoje a konstrukce automobilů v České republice,“ uvedl Dr. Eckhard Scholz.
Výstavba nového technologického centra proběhla v bývalém průmyslovém a skladovém areálu v těsném sousedství původního areálu technického vývoje Škoda Auto. Vzhledem k umístění v povodňové zóně je objekt posazen na pilotech, díky čemuž vznikla v přízemí plocha pro parkování 300 zkouškových a služebních vozů. Po dovybavení odpovídající technologií bude objekt uveden do plného provozu v polovině roku 2009. Kromě kanceláří zde budou laboratorní a dílenské plochy pro vývoj elektroniky a elektriky vozidel, vývoj podvozku a agregátu, akustické a hlukové zkušebny, speciální zkoušky sluneční simulace, testy v klimakomorách a ve světelném tunelu.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda AutoTrh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).