Škoda Auto výstavbou nového centra posílila svou pozici v rámci technologického vývoje celého koncernu. Díky investici ve výši 1.159 mil. Kč bylo vytvořeno 300 nových pracovních míst převážně pro strojní a elektrotechnické inženýry a další vysoce kvalifikované specialisty. Volné pozice se postupně naplňují již od roku 2005. Křivka počtu odborníků z oblasti technického vývoje největší české automobilky přitom neustále roste. Od roku 1996, kdy pro Škoda Auto v této oblasti pracovalo 925 zaměstnanců, vzrostl jejich počet do druhé poloviny letošního roku na 1563 pracovníků.
V této souvislosti došlo k rozšíření celkové plochy pracovišť technického vývoje zhruba o 70 %. Celková plocha má rozlohu 44.432 m2. Nové prostory si vyžádalo rozšíření produktové palety o nové modely, zvyšující se technické a legislativní požadavky a rostoucí nároky zákazníků.
„Technické vysoké školství v České Republice je líhní vysoce kvalitních odborníků, jejichž vědomosti a schopnosti jsou na nejvyšší světové úrovni. Je proto logické, že usilujeme o posílení pozice Škoda Auto jako expertního centra, které se bude aktivně podílet na celosvětovém vývoji automobilů v rámci koncernu Volkswagen,“ zdůraznil Prof. Dr. Martin Winterkorn.
„Nové Technologické centrum Škoda Auto má klíčovou funkci pro na praxi orientovanou podporu vědy a výzkumu v České Republice. Moderní analytická a testovací zařízení v Technologickém centrum poskytují velký potenciál pro budoucí diplomové a promoční práce a jsou tak ideálním doplňkem ke studiu. Budoucnost Škody Auto v Mladé Boleslavi se tak nyní opírá o výrobní zařízení i o vlastní vývojové centrum na vysoké technologické úrovni,“ řekl Reinhard Jung.
„Výstavba nového technologického centra souvisí s dlouhodobě plánovaným rozšířením oblasti technického vývoje Škoda Auto. Znamená posílení kompetence značky Škoda Auto v rámci celosvětového koncernového výzkumu a umožňuje navázat na bohatou tradici vývoje a konstrukce automobilů v České republice,“ uvedl Dr. Eckhard Scholz.
Výstavba nového technologického centra proběhla v bývalém průmyslovém a skladovém areálu v těsném sousedství původního areálu technického vývoje Škoda Auto. Vzhledem k umístění v povodňové zóně je objekt posazen na pilotech, díky čemuž vznikla v přízemí plocha pro parkování 300 zkouškových a služebních vozů. Po dovybavení odpovídající technologií bude objekt uveden do plného provozu v polovině roku 2009. Kromě kanceláří zde budou laboratorní a dílenské plochy pro vývoj elektroniky a elektriky vozidel, vývoj podvozku a agregátu, akustické a hlukové zkušebny, speciální zkoušky sluneční simulace, testy v klimakomorách a ve světelném tunelu.