Nové technologické centrum společnosti Škoda Auto dnes v Mladé Boleslavi slavnostně otevřeli předseda představenstva Volkswagen AG Prof. Dr. Martin Winterkorn a zástupci automobilky Škoda Auto Reinhard Jung, předseda představenstva, a Dr. Eckhard Scholz.
Škoda Auto výstavbou nového centra posílila svou pozici v rámci technologického vývoje celého koncernu. Díky investici ve výši 1.159 mil. Kč bylo vytvořeno 300 nových pracovních míst převážně pro strojní a elektrotechnické inženýry a další vysoce kvalifikované specialisty. Volné pozice se postupně naplňují již od roku 2005. Křivka počtu odborníků z oblasti technického vývoje největší české automobilky přitom neustále roste. Od roku 1996, kdy pro Škoda Auto v této oblasti pracovalo 925 zaměstnanců, vzrostl jejich počet do druhé poloviny letošního roku na 1563 pracovníků.
V této souvislosti došlo k rozšíření celkové plochy pracovišť technického vývoje zhruba o 70 %. Celková plocha má rozlohu 44.432 m2. Nové prostory si vyžádalo rozšíření produktové palety o nové modely, zvyšující se technické a legislativní požadavky a rostoucí nároky zákazníků.
„Technické vysoké školství v České Republice je líhní vysoce kvalitních odborníků, jejichž vědomosti a schopnosti jsou na nejvyšší světové úrovni. Je proto logické, že usilujeme o posílení pozice Škoda Auto jako expertního centra, které se bude aktivně podílet na celosvětovém vývoji automobilů v rámci koncernu Volkswagen,“ zdůraznil Prof. Dr. Martin Winterkorn.
„Nové Technologické centrum Škoda Auto má klíčovou funkci pro na praxi orientovanou podporu vědy a výzkumu v České Republice. Moderní analytická a testovací zařízení v Technologickém centrum poskytují velký potenciál pro budoucí diplomové a promoční práce a jsou tak ideálním doplňkem ke studiu. Budoucnost Škody Auto v Mladé Boleslavi se tak nyní opírá o výrobní zařízení i o vlastní vývojové centrum na vysoké technologické úrovni,“ řekl Reinhard Jung.
„Výstavba nového technologického centra souvisí s dlouhodobě plánovaným rozšířením oblasti technického vývoje Škoda Auto. Znamená posílení kompetence značky Škoda Auto v rámci celosvětového koncernového výzkumu a umožňuje navázat na bohatou tradici vývoje a konstrukce automobilů v České republice,“ uvedl Dr. Eckhard Scholz.
Výstavba nového technologického centra proběhla v bývalém průmyslovém a skladovém areálu v těsném sousedství původního areálu technického vývoje Škoda Auto. Vzhledem k umístění v povodňové zóně je objekt posazen na pilotech, díky čemuž vznikla v přízemí plocha pro parkování 300 zkouškových a služebních vozů. Po dovybavení odpovídající technologií bude objekt uveden do plného provozu v polovině roku 2009. Kromě kanceláří zde budou laboratorní a dílenské plochy pro vývoj elektroniky a elektriky vozidel, vývoj podvozku a agregátu, akustické a hlukové zkušebny, speciální zkoušky sluneční simulace, testy v klimakomorách a ve světelném tunelu.
Zdroj: Tisková zpráva Škoda AutoMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.