V souladu se svou úctou ke každému jednotlivci považuje společnost Honda bezpečnost za oblast nejvyššího významu. V roce 1970 společnost Honda vytvořila Úřad pro propagaci bezpečné jízdy a v roce 1987 jsme se stali prvním japonským výrobcem automobilů, který začal do svých vozů montovat airbagy.
Honda klade na bezpečnost důraz jak z hlediska vývoje bezpečnostních technologií, tak z hlediska vzdělávání a propagace bezpečné jízdy. Prostřednictvím těchto aktivit se neustále snažíme přispívat ke zvyšování bezpečnosti motocyklistů, řidičů i chodců.
Bezpečnostní technologie značky HondaVe společnosti Honda vyvíjíme technologie a zařízení, jež podporují bezpečnost dopravy ve všech fázích včetně technologií přednárazové bezpečnosti, které přemosťují mezeru mezi aktivními a pasivními bezpečnostními systém
Podpora řidiče a prevence nehod
Řízení vozidla takovým způsobem, aby se odvrátilo hrozící nebezpečí
Přednárazové bezpečnostní technologiePredikce a příprava na kolizi
Pomáhají předcházet soustředěným nárazovým silám s cílem minimalizovat rozsah poranění při nehodě
Minimalizace nebezpečí po nehodě s cílem zabránit šíření škod
Pro bezpečné řízení automobilu je důležité, aby řidič dokázal rychle a přesně vyhodnotit situaci v okolí vozidla. Námi vyvíjené bezpečnostní technologie a systémy lze popsat termíny „dobře vidět“, „být dobře viděn“ a „snadné ovládání“. Rozpoznávací technologie snižují stres řidiče, předcházejí chybám způsobeným únavou a významnou měrou se podílejí na snižování počtu dopravních nehod.
Systém pro udržování v jízdním pruhu (LKAS)Systém LKAS dokáže identifikovat jízdní pruhy na vozovce za pomoci obrazů z CMOS kamery umístěné v horní části čelního skla a pomocí točivého momentu předávaného do volantu pomáhá udržovat vozidlo v jízdním pruhu. Systém LKAS funguje při rychlostech nad 65 km/h na rovných vozovkách nebo v zatáčkách s poloměrem nad 230 m, což je případ většiny dálnic.
Tento systém využívá informace z radaru pracujícího v pásmu milimetrových vln, který je umístěn za mřížkou chladiče. Na základě informací z radaru sleduje systém vzdálenost od vozidla vpředu, zatímco ostatní čidla ve vozidle poskytují údaje o jízdním stavu vozu. Kromě udržování nastavené rychlosti je tento systém schopen automaticky regulovat rychlost jízdy a relativní vzdálenost od vozidla vpředu jedoucího ve stejném pruhu.
První inteligentní systém nočního vidění na světěInteligentní systém nočního vidění představuje první systém svého druhu na světě, který pomáhá předcházet nehodám tím, že zlepšuje přehled a úsudek řidiče při jízdě za tmy. Systém vydává upozornění na chodce nacházející se v trase vozidla, kteří jsou při jízdě na neosvětlených silnicích špatně viditelní.
Systém zlepšuje přehled řidiče o situaci před vozidlem tím, že obraz ze dvou infračervených kamer umístěných ve spodní části nárazníku přenáší na head-up displej. Pokud systém rozpozná chodce, upozorní na jeho přítomnost řidiče zvukovým upozorněním a vizuálním rámečkem.
Přednárazové bezpečnostní technologie Bezpečnostní technologie, které propojují aktivní a pasivní bezpečnostní systémyPokud na základě výpočtu prekolizní systém rozpozná hrozící nebezpečí srážky nebo pokud zjistí, že srážka je nevyhnutelná, pokusí se dosáhnout zmírnění škod tím, že informuje řidiče a sám aktivuje brzdy a předpínače bezpečnostních pásů.
Systém pro zmírňování následků nehody (CMBS)Tento systém detekuje vozidla vpředu pomocí radaru pracujícího v pásmu milimetrových vln. Pokud je zjištěno riziko nehody, upozorní systém řidiče na hrozící nebezpečí zvukovým a vizuálním signálem. Jestliže se vzdálenost mezi oběma vozidly i nadále zkracuje, systém začne lehce brzdit a řidiče varuje přitažením bezpečnostního pásu. Jestliže se kolize stane nevyhnutelnou, začne systém prudce brzdit, což v případě dodatečného brzdění ze strany řidiče pomůže snížit rychlost nárazu. Systém CMBS poskytuje efektivní pomoc při předcházení nehod a při zmírňování jejich následků.
Elektrické předpínače bezpečnostních pásů (E-Pretensioner) jsou synchronizovány se systémem CMBS. Pokud se riziko nehody neúměrně zvýší, upozorní systém řidiče na hrozící nebezpečí lehkým přitažením bezpečnostního pásu. V případě nevyhnutelné srážky elektronický předpínač bezpečnostní pásy pevně přitáhne, aby byla zajištěna efektivní ochrana řidiče i spolujezdce. Tímto způsobem systém pomáhá efektivně snižovat rozsah a závažnost případných poranění.
Pasivní bezpečnostní technologie Pasivní bezpečnost v reálném provozuPři nehodách v reálném provozu často dochází ke srážkám vozidel různých velikostí a pod různými úhly. V roce 2000 společnost Honda ve výzkumném a vývojovém středisku ve městě Tochigi vybudovala vícesměrové nárazové zkušební centrum. Toto centrum umožňuje vývoj pasivních bezpečnostních technologií díky přesné analýze celé sekvence nárazu.
První kryté vícesměrové zkušební nárazové centrum na světě a zkušební figurína chodcePrvní kryté vícesměrové zkušební nárazové centrum na světě umožňuje výzkumným pracovníkům reprodukovat situace z reálného provozu i provádět konvenční nárazové testy s pevnou překážkou.
V roce 1998 společnost Honda vyvinula zkušební figurínu chodce, která simuluje kinematiku lidského těla v případě srážky chodce s jedoucím vozidlem. Účelem této figuríny je zmírňovat poranění chodců a identifikovat ty části těla, které jsou v případě nehody nejvíce ohroženy. V roce 2000 byla vyvinuta druhá generace zkušební figuríny chodce, která věrněji vystihuje proporce lidského těla, má inovovanou konstrukci kloubů a umožňuje měření závažnosti poranění v osmi oblastech.
Nedávno začali výzkumní pracovníci značky Honda při zkoumání srážek chodců s vozidly používat třetí generaci této figuríny (POLAR III), přičemž specifickým cílem těchto testů je snížit poranění bederní páteře a stehen, ke kterým často dochází při srážce chodce s SUV nebo minivany. Vývoj zkušebních figurín chodců patří mezi důležité součásti výzkumu společnosti Honda zaměřeného na zmírňování poranění chodců a na studium způsobu, jakým se lidské tělo při srážce pohybuje. Na základě výsledků tohoto výzkumu může společnost Honda následně konstruovat vozidla tak, aby bylo možné tato rizika zmírňovat. Tato technologie vycházející z výsledků získaných s předchozími verzemi figurín chodců byla použita u všech modelů prodávaných v Japonsku i v dalších zemích, včetně modelu HR-V.
Konstrukce karoserie s technologií nárazové kompatibility (ACE) Honda pracuje na vývoji své technologie G-force Control (G-CON), která pomáhá snižovat riziko závažných poranění posádky vozu a přispívá k zajištění prostoru pro přežití díky konstrukci karoserie Advanced Compatibility Engineering (ACE), která rozptyluje a pohlcuje síly nárazu do rámu karoserie, zvyšuje ochranu cestujících a zlepšuje kompatibilitu mezi vozidly různých velikostí.
Při srážce vozidla s chodcem patří k nejzávažnějším poranění způsobená kapotou, blatníky a čepy stěračů. Výsledky nárazových zkoušek umožňují vývoj technologií a součástí karoserie, které pomohou závažnost těchto poranění zmírnit.
Vystřelovací kapotaPokud senzory v předním nárazníku a snímač rychlosti vozidla rozpoznají srážku s chodcem, dojde k aktivaci pyrotechnických prvků, které zvednou zadní část kapoty přibližně o 10 cm. Tím vznikne prostor mezi tvrdými součástmi motoru a kapotou, který pomáhá zmírnit poranění hlavy chodce.
Tato technologie byla poprvé použita u modelu Legend, který se nyní prodává v Evropě.
Pokročilá bezpečnostní vozidla (Advanced Safety Vehicles) Závazek společnosti Honda v oblasti Pokročilých bezpečnostních vozidel (ASV)Od roku 1991 se společnost Honda aktivně účastní projektu ASV, který iniciovalo ministerstvo infrastruktury a dopravy. V současnosti probíhá čtvrtá fáze tohoto projektu, která je zaměřena na podporu vývoje nové generace bezpečnostních technologií.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.