Společnost FORD oznámila ceny svého zcela nového modelu Ford Fiesta pro český trh. Základní cena byla stanovena na atraktivních 259 990 Kč a pětidveřový Ford Fiesta v bohaté výbavě Titanium je v rámci zaváděcí nabídky k dispozici už za překvapivých 299 990 Kč!
Na českém trhu se Fiesta bude prodávat s tří- nebo pětidveřovou karoserií, ve čtyřech stupních výbavy a se třemi zážehovými (1.25 Duratec / 60 či 82 k, 1.4 Duratec / 96 k) a dvěma vznětovými (1.4 Duratorq / 68 k a 1.6 Duratorq / 90 k) pohonnými jednotkami. Všechny motory jsou spojeny s manuální pětistupňovou převodovkou, k dispozici však je i automatická čtyřstupňová převodovka pro vozy vybavené motorem 1.4 Duratec (96 k).
V oficiálním ceníku pak začíná cena třídveřové Fiesty s motorem 1.25 (60 k) ve výbavě Ambiente částkou 259 990 Kč, pětidveřový model stojí 274 990 Kč. Cena nové Fiesty s motorem 1.4 Duratec (96 k) začíná částkou 336 990 Kč a varianta s motorem 1.4 TDCi (68 k) je v nabídce od 364 990 Kč.
Zvýhodněná zaváděcí nabídka za necelých tři sta tisíc korun nabízí mimořádně bohatou výbavu obsahující např. pět airbagů (včetně kolenního), klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, elektricky ovládaná přední okna, palubní počítač, volant nastavitelný ve čtyřech směrech, mlhová světla atd.
Nový Ford Fiesta si zachovává své pověstné jízdní vlastnosti, ale přidává k nim i nečekanou úroveň jízdního komfortu, velký vnitřní prostor a vysokou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti. Velkou výhodou jsou i dynamické, ale velmi úsporné motory. Spotřeba menšího z obou vznětových agregátů činí například v mimoměstském režimu jen 3,5 litru nafty.
Na první pohled překvapí nový Ford Fiesta svým výrazným a přitom účelným designem exteriéru i interiéru – a také skutečností, že je při zachování rozměrů svého předchůdce asi o 40 kg lehčí.
Prodej nového Fordu Fiesta začíná u autorizovaných partnerů Ford již dnes! Zde je ke stažení kompletní ceník nové Fiesty Ford Motor Company
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?