Designový model novinky Škoda Octavia facelift, vyhotovený z modelářské plastelíny, bude k vidění u příležitosti jubilejního 10. ročníku Designblok 08 před budovou Superstudia DOX, na adrese Poupětova 1A, Praha 7 - Holešovice.
Dny designu proběhnou od 7. do 12. října 2008 v Praze, v zónách Holešovice, Karlín a Staré a Nové město.
Octavia, nejprodávanější model Škoda Auto, jehož se od jeho uvedení v roce 1996 prodalo doposud více než 2 mil. vozů, prošel výrazným omlazením. Designéři a vývojáři se modernizaci řady Octavia věnovali s maximální pečlivostí a přesnou kontrolou každého jednotlivého detailu. Vedle technických zlepšení a aplikace výsledků technického vývoje byl důkladně přepracován především design. Rozsáhlé změny se neomezily pouze na inovaci takzvaných „měkkých“ dílů, přepracovány byly i plechové díly karoserie. Změny jsou patrné také i v interiéru vozu. Vystavený, tzv. clay model ilustruje jednotlivé fáze při přípravě nového automobilu od modelářské hlíny, až pod finální verzi vozu.
Společnost Škoda Auto poskytla v rámci veletrhu Designblok 08 flotilu oficiálních vozů, které budou sloužit jako V.I.P. shuttle po celou dobu jeho konání. Jedná se o vozy Superb nové generace, mezi nimiž figuruje i prodejní novinka letošního podzimu, prémiový model Superb 3,6 FSI V6 s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.